multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
xerxes zei:
Okay, duidelijk.
En de F4068 op http://www.verspaget.nl/easysubpage0046.html , is dat een goede combinatie?
(de bovenste op de pagina). Is ook nog een mooie prijs, mits dit compleet is.
Hierbij hoef ik toch niets anders meer te kopen (zender/ontvanger)? Of zie ik iets over het hoofd.

Ik hoor het weer graag.... :lol: :lol:

Heb even op de site van Robbe gekeken, is zonder meer een nette set voor een nette prijs. Plus nog een redelijk aantal mixfuncties. Het is dus de zender met ontvanger. Aan electronica heb je dan nog een motorregelaar en 2 mini servo's nodig.

Het mooie vind ik dat dit 2.4 Ghz is, dus een lekkere korte antenne. :!:
Heeft iemand ervaring dat de antenne vd ontvanger dan ook in de Easystar ingebouwd kan worden (maw: echt in de romp?)
Ik las in een ander draadje dat er problemen zijn met carbon, maar dat heeft de EZ niet; vandaar deze vraag. :P
Iemand ervaring mee?
(wat is dit toch een prachtig forum!!!)

Emmhhh, bij de easystar zit die antenne eigenlijk al min of meer ingebouwd in een buisje onder in de romp.

En voor info over een 2,4 Ghz ontvanger en een easystar verwijs ik naar de modelbouwactueel, daar staat iets in over die combi.............

Beste Theo;

Heb je voor mij misschien de link naar die combi?
Ik heb "zoeken" gebruikt, maar ik kan niets vinden wat over deze combinatie gaat. :oops:
Ben erg benieuwd, omdat ik de zender eerdaags wil bestellen.

Dan moet je toch het tijdschrift kopen, daar staat het in of anders moet je met de schrijvers (Frans en ikke) van dat artikel contact oponemen.

De ontvangers van de spectrum set passen heel goed in de romp en ook de antennes hebben meer dan genoeg plaats. Ik had alles opzettelijk fout ingebouwd en de ontvangers op de meest storingsgevoelige manier ingebouwd op de motoraccu naast de regelaar en tussen de hoogstroomkabels..........................

Ik zal straks in de boekwinkel kijken.
Mocht ik het niet vinden, dan laat ik het wel weten.
Overigens is de zender/ontvanger in Eindhoven besteld.
Morgen in huis.
Dan kan ik eindelijk beginnen met knutselen ;)

Pfff, kan iemand daar niet gewoon even antwoord op geven? Daar is dit forum toch voor. Niet om mensen lekker te maken voor tijdschriften toch :wink:

Awol zei:
Pfff, kan iemand daar niet gewoon even antwoord op geven? Daar is dit forum toch voor. Niet om mensen lekker te maken voor tijdschriften toch :wink:

emh, volgens mij staat dat antwoord er aL. Daarnaast is het eigenlijk best wel eens goed om reclame te maken voor het beste Nederlandse modelbouwblad dat er op de markt is. Het is net als dit forum, van alle modelbouwmarkten thuis.

Net als bij scoutcow wil m'n (zelfbouw) EasyStar alleen maar naar rechts, zelfs als ik naar links stuur:
[/media]
De romp is kaarsrecht, de (van achter gezien) rechtsdraaiende brushless motor staat recht op de staart gericht (met de standaard hoek naar boven), de staart zit recht op de romp. De uitslag van het roer is zoals beschreven (ongeveer 1 cm).

De rechtsdraaiende motor zorgt ervoor dat de romp naar links (tegen de klok in) wil, en dat zie je duidelijk op de video. Maar da's naar links, en niet naar rechts.

De door de standaard propeller opgewekte luchtstroom drukt de staart iets naar links, waardoor het vliegtuig iets naar rechts zou moeten gaan. Maar in mijn geval is dat iets alleen maar, zelfs als het roer vol naar links staat.

Als ik de motor linksom laat draaien en er een push prop opzet, gaat het een stuk beter: ik kan dan zowel naar links als naar rechts. Raar: een linksdraaiende motor draait de romp naar rechts, dus zou je verwachten dat een linksdraaiende motor dus voor extra rechts zou zorgen. Zeker omdat de opgewekte luchtstroom ook hier de staart iets naar links drukt. Niet dus.

Heeft iemand enig idee waarom -in mijn geval- een rechtsdraaiende motor niet werkt (terwijl in de standaard setup de motor ook rechtsom draait) en linksom wel?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd verhaal!

Ik neem aan dat je nog niet gevlogen hebt met je Easystar?
Met de vleugels eraan en vliegend zal je daar zo goed als niks of helemaal niks van merken.
Denk aan de weerstand die die vleugels opleveren en dat torsie-effect zullen opheffen.
Het is geen autootje he ;)

Het richtingroer is inderdaad wat klein maar dat is speciaal voor beginnende piloten, zodat ze niet "oversturen".
Vertrouw op Multiplex en de lucht in met dat ding. 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back