Dat is gewoon slordig, en zou niet mogen gebeuren...Behalve als je servo/ESC na omzetten verkeerd aangestuurd wordt en je romp vol gas van de keukentafel verdwijnt. 8O :rolling:![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is gewoon slordig, en zou niet mogen gebeuren...Behalve als je servo/ESC na omzetten verkeerd aangestuurd wordt en je romp vol gas van de keukentafel verdwijnt. 8O :rolling:![]()
Ja kijk, dat stond dus niet in de handleiding. 8O :lol:het is natuurlijk niet de bedoeling om in de keuken te gaan vliegen:lol:
Oh nee? Vervelend is natuurlijk dat er geen connector tussen de ESC en de motor zit waardoor deze gewoon aangesloten zat. Door het op z'n kop monteren van de potmeterprintplaat stond de potmeter dus vol gas i.p.v. dicht. Dus je prikt de steker van de LiPo erin en *zoef*.... Stuwkracht getest, OK.Dat is gewoon slordig, en zou niet mogen gebeuren...
Ik heb het zelfs een paar maal gehad toen ik mijn Arcus aan het programmeren was. Op de een of andere manier had ik opeens de throttle omgekeerd staan... maar ik had 'm wél vast, hij ging dus nergens heen, maar wel woeien er allerlei papieren door de kamer heen en ik kon een nieuwe manual voor mijn zender gaan uitprinten want daar had de prop een paar stukken uitgehakt...Eigenlijk is het vreemd dat de regelaar niet ingrijpt op het moment dat de throttle vol open staat en er prik op wordt gezet.
Vandaag met z'n tweëen een range check gedaan. Met de Bind-knop ingedrukt (1/10 van het zendvermogen) is de reikwijdte zeker 300 meter (op straat, langer was de straat niet :?). Dus ik heb zo mijn twijfels over het beperkte bereik van de DX6. De RF-print, dus waar het uiteindelijke zendgedeelte op zit, is ook een printplaat die aangeduid wordt als DX7xxxx en zou dus identiek zijn aan de DX6 RF-print.DX6 en Easystar passen gewoon niet bij elkaar.
Waarom denk je dat Graupner schrijft "nur für slowflyer"
Ik ga niet hoger als 100 meter .
Ga je er een hoogte meter inbouwen ?
Mvg Johan
Misschien is het ook wel goed om hier bij te zeggen: Horizontaal opgooien, en geef 'm vaart - te veel vaart kan niet, te weinig vaart wél. Met te weinig vaart kan je 'm niet besturen.Waarschijnlijk overtrek je hem vlak na de start of je hebt iets niet goed uitgelijnt zitten. Minder upgeven dus en eerst horizontaal snelheid maken alvorens de klim in te zetten.
Volgens mij gooi je hem recht een stall in (stall = te weinig wind over de vleugel, te lage vliegsnelheid).De eerste keer ging het al gelijk fout,ik gooi de Easy op, en hij helt over de rechtervleugel ---- Crash.