multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
456996697_5_ODAb.jpeg

nieuwe motor steun gedraait en zit prima.

456996907_5_ywNM.jpeg

456997170_5_MQHE.jpeg

de regelaar zit voor de motor in de gondel.

vlieg klaar zit ik nu op 500 gram.

vandaag voor het eerst ff gevlogen en vliegt prima.
de kist is nu vliegklaar 500gram .
motor bevalt me prima misschien vliegt i iets te snel.
ik ga er wel nog rolroeren op plaatsen want die mis ik toch wel.

Hoi, vandaag (eindelijk) voor het eerst gevlogen met de EZ*, vliegt zeer leuk, ook zeer traag en zweeft goed.
Ik heb met 8 cellen nimh 1400 mah gevlogen, ik vind dat hij toch iets meer power zou mogen hebben... vandaar mijn vraag of een 2S lipo 2200mah of meer veel zou uithalen ?

alvast bedankt

niels

Hoi, vandaag (eindelijk) voor het eerst gevlogen met de EZ*, vliegt zeer leuk, ook zeer traag en zweeft goed.
Ik heb met 8 cellen nimh 1400 mah gevlogen, ik vind dat hij toch iets meer power zou mogen hebben... vandaar mijn vraag of een 2S lipo 2200mah of meer veel zou uithalen ?

alvast bedankt

niels
Nee, veel voordeel zal je met een LiPo niet halen. 8 Cellen NiMH is 9,6V terwijl je 2S LiPo maar 7,4V is. Dan moet je een 3S LiPo nemen maar loop je redelijk snel het risico dat je motor verbrand (koolborstels verbranden). Dus dan moet je voor een 2S LiPo ook een borstelloos motortje van 2700Kv, circa 250 tot 300 Watt en een bijbehorend regelaartje. Dan kun je wel makkelijk door naar 3S LiPo en heb je een snelheidsmonster. ;)

Hmm, ik zie er eigenlijk een beetje tegen op om een andere motor te steken, ik weet niet goed hoe ik dat zou moeten doen, aangezien de originele motor er zo ingelijmd zit.
Iemand tips en foto's ?

niels

Hmm, ik zie er eigenlijk een beetje tegen op om een andere motor te steken, ik weet niet goed hoe ik dat zou moeten doen, aangezien de originele motor er zo ingelijmd zit.
Iemand tips en foto's ?

niels

Betere sloopwerk.

Met een dun lang scherp (stanley) mesje de bovenkant van de motorhouder bij de geplakte naad insnijden en dan rondom de motor van de 3 motorsteunpunten lossnijden. De motorsteun iets uit elkaar buigen, de motor krijg je er dan wel uit (ervaring 3 keer op hetzelfde model vanwege verbrande koolborstels :( .... [motor 400 en 2x motor 480])

Ander probleem is de bedrading. Voor brushless heb je 3 draden nodig, de standaard versie kent er maar 2 ;). Dus moet je de bovenkant van je EZ nog verder naar voren lossnijden langs de plaknaad, en er een extra draad inleggen.

Voor degene die standaard willen beginnen, maar later een upgrade overwegen: Het upgraden wordt een stuk simpeler als je bij het dichtplakken van de romp hier direct rekening mee houd: Meteen 3 draden inbrengen en wat extra lengte overlaten bij de motor. Dan kun je de standaard motor nadien makkelijk verwisselen voor een brushless en heb je tevens voldoende draadlengte over om e.e.a. net buiten de motorhouder te solderen. :)

Groet, Evert.

Laatst bewerkt:
Het verlengen van de draden tussen de regelaar en brushless motor kan bij gebruik van te dun of slechte kwaliteit draad tot gevolg hebben dat de motor beroerd gaat lopen. Hierbij loop je het risico dat je of de motor oprookt of je regelaar.

Makkelijkste is om de brushless regelaar bovenop voor de motor te plakken. Voedingsdraden vanaf de accu zijn veel minder kritisch. ;) Tevens wordt je regelaar zo lekker gekoeld en hoef je niet onhandig te doe met gaatjes etc. :? In de lucht ziet niemand dat je regelaar bovenop zit. :D

Bedankt Sleur, ik zal het onthouden.

Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen de EZ* wat te verstevigen als ik BL ga vliegen,maar wat en hoe moet ik verstevigen ?

alvast bedankt

niels

Bedankt Sleur, ik zal het onthouden.

Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen de EZ* wat te verstevigen als ik BL ga vliegen,maar wat en hoe moet ik verstevigen ?

alvast bedankt

niels
De korte glasvezel buis in de vleugel vervangen voor een koolstof buis van 100cm lang. Anders knappen je vleugels in een looping of snelle bocht net na waar de glasvezel buis ophoudt.

He Michel,

Mooie vlucht wel beetje wind zo te horen.
Klinkt goed en krachtig, hoe vliegt hij als ik mag vragen.
hoelang kun je ongeveer vliegen, heb ongeveer dezelfde setup en ben dus erg benieuwd maar durf als beginner niet te vliegen met dit weer.

Niels ook veel plezier met je EZ en je eventuele aanpassingen.

GrtZ Roland

@michel pet : een 3 cellen lipo veronderstel ik ?

@Roland : bedankt, ik zal zeker nog veel plezier beleven aan de EZ*.
Vorige zaterdag was het hier in België geschikt vliegweer...
Ken je geen ervaren vlieger in de buurt die je in de lucht wil helpen, of is er geen club in de buurt ? Je bent er vast en zeker welkom...

grts

niels

He Niels,

Ik ken wel een aantal ervaren piloten hier in de buurt die hebben aangeboden om te helpen, maar tot nu toe was het hier meestal (te)koud of het regende. Ik zit te wachten op een mooi weekend en dan ga ik Japio lastig vallen om me te helpen en brokken te voorkomen.

Dus ligt niet aan de vliegers, meer aan het feit dat ik het nog niet echt geschikt weer vind.

GrtZ Roland

het is inderdaad een 3s2200.
vliegtijd nog geen id heb een paar korte vluchtjes gemaakten vliegt prima al was de wind wat hard.
de rol roeren zijn zo goed als kaar foto`s volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back