multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
JOHHH!!!... :wink:

Welcome to the club :)
En?..al mee gevlogen?..zoja..hoe bevalt tie?

melly zei:
JOHHH!!!... :wink:

Welcome to the club :)
En?..al mee gevlogen?..zoja..hoe bevalt tie?

Neen, nog niet mee gevlogen. Mijn vader is nog een zender/ontvanger/regelaar/batt/servo-setje aan't sprokkelen op zijn zolder. Na ± 50 jaar modelluchtvaart-ervaring heeft hij zowat alles in stock dus volgende week moet hij de lucht in.
Ik hou jullie op de hoogte!

Kdenk nu toch ook dat men eerste vliegtuigje een easystar wordt. Dankzij jullie goede ervaringen tot dusver, kben ook al eens gaan zijn bij de dichtsbijzijnde vliegtuigen en daar zeggen ze ook dat dit een ideaal beginnersmodel is. Normaal gezien begin volgend jaar begin ik eraan... 8) 8) 8)

Iemand een prop advies voor de easystar met een Axi 2208/34 op 3S 1050 lipo's (15C)?

Wat kan ik trouwens van deze motor verwachten? (aangeschaft voor shocky, maar ik ben nog niet shockyrijp :) )

Ik heb trouwens nog een tsunami 10a regelaar, kan ik die er ook voor gebruiken?

Hoi,
ik ben een Easystar aan het bouwen en wil gebruik maken van de standaard motor.

Even een paar vraagjes over de aandrijving.

Ik heb een 25 Amps Speed Controller
[ESC-480-BA] gekocht:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=515

Deze wil ik gebruiken icm een LiPo 7.4V 1500MAH (15C):
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=35&products_id=172

Volgens mij heeft deze regelaar geen lipo-save functie. Is het aan te raden deze wel aan te schaffen ? En zo ja, voor hoeveel cellen ?
Het lijkt met dat de 7,4 aangeeft dat het om 2 cellen gaat, maar op de sticker van de Lipo staat "3Cells Li-Poly inside v.1.2"

Is het nu een 2 cell of 3 cell ? Ik denk 2 cell maar wil het toch wel even zeker weten, ook ivm laden (met een Simprop Intelli 3.1)

Het aantal lagen in je lipo is het aantal cellen.

Verder als je Marijn mailed van RCTechnics die weet precies wat en hoe.

7.4V is 2 cellen. De foto wordt soms voor meerdere producten gebruikt ;)

Regelaar lijkt geen lipo afslag te hebben. Als beginner zou ik die niet nemen. Een lipo save zie je niet op afstand en iets tever door vliegen en je accu is meteen stuk.

Op de Lipo die ik thuis heb liggen staat ook 3Cells vermeld.
Het zijn echter 2 lagen.

Hmm, iets te enthousiast geweest met bestellen van de regelaar. 25 Amp regelaar heb ik al in huis. Even kijken of ik een andere kan krijgen. Suggesties iemand voor een goed alternatief met Lipo-afslag ?

Ik heb dus de Speed 400 motor in mijn EZ*

Beide posters bedankt voor de snelle reactie ;-)

Iemand nog een ideetje voor mijn vraag?
klaaz zei:
Iemand een prop advies voor de easystar met een Axi 2208/34 op 3S 1050 lipo's (15C)?

Wat kan ik trouwens van deze motor verwachten? (aangeschaft voor shocky, maar ik ben nog niet shockyrijp :) )

Ik heb trouwens nog een tsunami 10a regelaar, kan ik die er ook voor gebruiken?

Hallo allemaal,

ik ben hardstikke nieuw op dit forum en ben ook een easystar aan het bouwen

even een vraagje: hoe hebben jullie de "cockpit" zwart gemaakt?
staat wel zo leuk natuurlijk!

groeten Dennis

zia pagina eet ik veel hoeveel.. je kan gewoon zwarte stift gebruiken, of enamel. Ik heb gewoon een verf op waterbasis gebruikt.. eigenlijk kan je alles wel gebruiken zolang er maar geen vreemde oplosmiddelen inzitten..

Peter

Ik heb hem glans zwart gemaakt met een 1,99 euro tamiya acryl verf potje en een kwastje :)

cid000b01c5afa67a5f8740b8e61b5.jpg

Hoppakee, even een vraagje.. ik heb ronde magneetjes gekocht die je met moeite van elkaar krijgt. ik wil deze gebruiken voor het monteren van de vleugels van de EZ. zodat ik hem niet vast hoef te lijmen en alles gewoon netjes op zijn plaats blijft. Zou ik problemen kunnen krijgen met de magneetkracht en mijn electronica ?

in de eerste plaats je hoeft de vleugels niet te lijmen, zitten stevig in elkaar gehaakt ( althans in het begin ) maar met die magneten kan U ze daarna wel stevig aan elkaar houden, ook het cabinekapje. en heeft geen invloed op storingen ofzo.

Kijk aan! mooi dank u wel.

mijn huis is te klein om het vliegtuig in elkaar te houden en anders kan hij niet op zolder dus moet vleugels wel demontabel houden.

de cockpit was ook de bedoeling met wat kleinere magneten.

Magneetjes. Goed idee. Na hoeveel tijd gaan die haken minder goed "haken" ?

Is het een goed idee om meteen die magneten in te lijmen of kan ik daar een paar maanden mee wachten ?

Hoe doen andere EZ* eigenaars dit dan ? Als de haken vrij snel loslaten, komen de vleugels dan niet later naar beneden dan de romp ;-) ???

Misschien met elastiek ofzo ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back