multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
K' vermoed dat het toch iets met het zwaartepunt te maken heeft hoor...

ja denk ik ook maarja met dat bochten gedoe denk ik weer niet maarja ga wel een keer met iemand afspeken die ook EZ* heeft met de zelfde motor en even vergelijken en heb alsnog een mail gestuurd naar de vliegclub

zwaartepunt te ver naar achter of stabillo verkeerd uitgelijnd,

door dat het te ver naar achter licht wil hij telkens gaan stallen en dus over een vleugel weg vallen (denk ik) staat je richtingsroer wel in een hoek van 90 graden op stabilo en stabillo recht met vleugels?

verder vraagje als ik een lipo van 10 c 1A 7,2 v in de easystar stop , moet ik dan ook nog een lipo saver kopen? Of is de

MULTIcont X08 regelaar die erbij zit zo gemaakt dat hij automatisch stopt (net als mijn robbe regelaar.)

erik, als je je Easystar nu gooit zonder je motor op te zetten, wat doet hij dan? Als alles goed is, zou hij mooi moeten zweven en 30 m of verder landen. Ik vind dat het zwaartepunt wel een paar mm verder naar voor mag als ze in de beschrijving zetten.
Kan je eens proberen zonder je motor op te zetten en eens beschrijven wat hij dan doet?

of filmpje maken :wink: en foto's van de hoeken van stabilo /richtingsroer en van achter zodat stabilo vleugel te zien is...

De video is klaar!
http://www.ruudie.com/troep/doubleEZ.wmv

Overpoweren is gewoon vet :lol:
In dit vliegtuig zitten 2 speed 400 motoren, met een accu van 11.1 V aangesloten. Dus vergeleken met een normale EZ op 6 cellen is dat 2*(11.1/6.2)=3.6 keer zoveel power :D En toch weegt hij maar 660 gram, dat is 20 gram minder dan het normale gewicht volgens de handlijding :) Hij kan nét niet verticaal.
En hij klimt als een gek 8O. Hij vliegt eigenlijk helemaal niet zo lekker. Na een duikvlucht durf ik hem niet vol up elevator te geven uit angst dat de vleugels het zullen begeven. Maar dat is logisch, aan de linker kant zit de koolstofbuis vast met een stuk tape...de neus en de staart zijn er al een keer afgebroken...alles zit met plakband vast, etc. etc.
Maar cool, dat is het zeker 8) Luister maar eens naar het geluid in het filmpje!

Ben ik de enige waarop dit filmpje weinig indruk maakt? Wel mooi gemaakt, die 2-motorige EZ maar je had beter wat meer moeite gedaan en een deftige vlieglokatie opgezocht. Het getuigt van weinig maturiteit om met een rotvaart over spelenden kinderen te gaan vliegen in een wijkparkje! Sorry, mensen zoals jij kunnen de zaak heel snel verzieken voor "echte parkflyers".

Ik ben het eerlijk gezegd wel met je eens classicracer, het kan en mag eigenlijk niet zo dicht in de buurt bij kinderen, en natuurlijk ook niet bij mensen. :wink:

Maar als iemand dit risico wilt lopen, en niet weet wat de concequentie´s hier van kunnen zijn........dan zeg ik niks :cry:

Was ook het eerst wat mij opviel.. het is niet zo slim boven voetballende kindertjes te vliegen.. zeker ook niet doorgegeven aan de verzekering dat je modelvliegt? kun je aardig mee in de probs komen als je met de EZ een persoon ramt.

Beter is altijd een veilige omgeving waarbij schade of letsel vrijwel nihil is.

Laat ik dan maar niet over de locatie beginnen ;)

Leuk filmpje...wel is duidelijk te zien dat de vleugels niet echt gemaakt zijn voor zoveel power.
Ze buigen aardig door naar boven op sommige momenten.
Ik ken dit zelf maar al te goed :)
Vlieg zelf met een Typhoon 15/10 met een 6x6 brandstof prop. en 11.1V lipo.
Snelheid ligt denk ik iets hoger als bij jouw en op volle snelheid wil hij maar als te graag omhoog.
Ik moet erg veel downforce geven om de EZ maar horizontaal te houden.
Vleugels krijgen dan een aardige hoepel vorm ;)

En of het leuk is om zoveel power in een EZ te stoppen?
Ik vind dus zeker van wel...
Beleef veel meer lol aan de EZ nu ik zoveel reserve heb.
Even recht de lucht in??..Geen probleem.
Even vol gas stukje racen?...idem.
Vervolgens in 10 sec. als een stip zo hoog in de lucht brengen en dan lekker gaan zweven?...eitje ..
Voor mij een prima keuze geweest :)

Ik beleef hetzelfde nu met mijn Spacescooter.
Vlieg nu nog redelijk stock maar mis de extra power.
Eerdaags een brushless er in en verticaal de lucht in ermee.
Ieder z'n meug :)

Melvin

kurt zei:
erik, als je je Easystar nu gooit zonder je motor op te zetten, wat doet hij dan? Als alles goed is, zou hij mooi moeten zweven en 30 m of verder landen. Ik vind dat het zwaartepunt wel een paar mm verder naar voor mag als ze in de beschrijving zetten.
Kan je eens proberen zonder je motor op te zetten en eens beschrijven wat hij dan doet?

zal hem wel binnenkort in elkaar lijmen en dan nog een keer proberen en dan zonder motor maar als ik hem gooide alleen wel met motor aan ging hij wel gelijk richting grond todat hij ze vaart had dan ging als een speer omhaag dus denk zonder motor dat hij 5 meter ver kwam

Wartexx zei:
of filmpje maken :wink: en foto's van de hoeken van stabilo /richtingsroer en van achter zodat stabilo vleugel te zien is...

ik zou niet weten hoe ik hier een filmpje op zet
enuuuh wat is een stabilo :oops: :oops:

Herman zei:
erikjede1ste zei:
kijk maar op hun site
http://www.zoetermeerseluchtvaartclub.nl/

en dan bij lidmaatschap daar staat het in dikke paarse letters :cry:

Helaas kunnen wij geen adspirant leden aannemen die buiten Zoetermeer wonen. :oops:

wat is dit voor discriminatie

Dit kan te maken hebben met de subsidieregeling die veel gemeentes hanteren.
Clubs krijgen subsidie indien meer dan 50% van hun leden in de eigen gemeente wonen. Komt men onder die 50%, dan komt die subsidie te vervallen. Een extra lid van buiten de gemeente kan zo'n vereniging veel geld kosten... :?

Gisteren samen met Erwin gevlogen.. :)

Ik zat een beetje te twijfelen over de sterke wind met m'n zielige Easystar maar toch besloten om te gaan vliegen. De EZ kwam gelukkig zonder veel problemen tegen de wind in maar ik had toch wat problemen om hem recht de wind in te krijgen, telkens draaide hij toch weer door...
Na een tijdje was het vliegtuig een beetje te ver afgedreven, door de wind en grote afstand lukte het mij niet het vliegtuig terug te krijgen..

Geen nood, Erwin to the rescue.. hij neemt het wel even over :P
Nadat erwin er snel achterkomt dat de zender hoogte roer links heeft zitten en gas boven op een schuifje (lol, had ik dat niet verteld?) gaat Erwin vol goede moet het vliegtuig terug vliegen tegen de wind in.....
Het leek allemaal goed te gaan totdat op gegeven moment we beiden zoiets hebben van... "uh, welke kant vliegt ie nu op?????"

Tja verkeerde kant dus, en nu de batterij ook al leeg begint te raken :) komt dus niet meer tegen de wind in.....

Gevolg? Toestel verdwijnt na een tijdje uit het zicht en Erwin en ik gaan op speur tocht :)

Gelukkig hebben we het toestel al weer snel gevonden, 1km verderop en nog geen 10meter van de A9... (jikes).
De easystar zelf was redelijk hard neergekomen op z'n neus maar gelukkig is dat makkelijk te lijmen.. :)

Al en al weer gezellig gevlogen en ook nog de omgeving verkent :)..

Erwin, bedankt voor alle hulp en aanwijzingen over het vliegen, ik moet zeggen dat ik weer een boel geleerd (en gezien, lol) heb..

Deel 2 komt na de lunch, moet eerst nog wat werken :)

Had daar gisteren ook veel problemen mee, ik bedoel met de wind.......kon hem ook gaan zoeken.

Maar gelukkig niet zo ver :wink:

Nice one Traveler.. heel goed gevlogen :)

Nu nog een video met de MAX van de brushless.. dus verticaal de lucht in :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back