multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er nu een Airmaster 6X3,5 op van RC technics. Gaat fantastisch qua trust (+- 600 gram trust). Wel het brandstofmodel monteren.

Morgen heb ik ook weer een easy. Natuurlijk weer met 6/15 met 6x5 prop...

Kunnen we weer bij de buizerds gaan hangen....

Hallo iedereen hier,

Heb ook maar eens een Easystar aangeschaft.
Ik heb hem helemaal standaard gebouwd.

Wat ik wel vind is dat het roer een beetje aan de kleine kant is.
Maakt ie zo niet een ontzettende grote bocht alleen.
of valt dit wel mee.

Vlieg met schockies daat heb ik het ook mee geleerd tot nu toe.
Maar omdat ik zoveel (teveel) vermogen heb in mijn setup wil ik een stapje terug doen en met de EZ gaan vliegen.
En ook om hem gewoon ff te pakken in de avond.

En heb ik veel ruimte nodig voor de EZ.

Op de filmpies die ik tot nu heb gezien valt het wel mee maar weet niet of die standaard nog zijn, vaak niet.

Grt RC-Bobbert.

Het rudder kun je op meerdere manieren vergroten wat de beste is weet ik niet maar je zult nooit het gevoel van een shocky krijgen en dat moet je ook niet willen.

Ik heb bij de mijne waar het roer stopt hem naar vooren doorgesneden en het bovenste stukje bij het roer er terug op gelijmt. bij volle uitslag (45 granden(+)) gedraagt de EZ zich als een idioot en valt weg, maar met erg weinig uitslag is hij lekker direct en vliegt zeer goed.
let er wel op dat hij met gas een stuk sneller reageert dan wanneer je zweeft dan gebruik ik die 45 graden soms.

Ok bedankt Marco,

ik heb namelijk geen zin om um met de neus de grond in te boren als ik een te krappe bocht maak en hem daarna niet meer uit kan krijgen.
Dus standaard vliegt ie goed en genoeg power ook nog onboard.
das mooi.
Zodra het weer eens beter wordt hier rondom Arnhem ga ik het proberen.

ik ben eigenlijk zelfs van mening dat het wel eens te veel kan zijn de uitslagen met motor aan.
want toen ik me ma er mee liet vliegen en ze stuurd wat moets ik regelmatig in grijpen omdat ze dan te veel stuurd nog.
ook met zweven wil je zo wijnig mogelijk sturen anders zweef je niet lang

kijk mijn EZ dient niet meer als trainer, en zweven heb ik een mini dlg voor. Mijn EZ moet lekker laag tussen de boomen door kunnen gaan en 2x per jaar op het water ( ;)) als trainer zou ik hem in het begin totaal niet aanpassen (oke bij de bouw een 6mm koolstof buis door de staart voor de toekomst)

Hij kan krom trekken als je hem overpowerd en veel uitslag hebt. Ik heb er een beetje last van dat ik het niet gedaan heb, het heeft bijna geen nadelen (beetje gewicht beetje kosten) dus ik zou het doen als je verwacht hem ooit te upgraden.

Het zal vast wel eens gevraagt zijn, maar ik kan het niet vinden.

Welke accu kan je het beste gebruiken in een standaard EZ
ik heb hier een paar accu's Nimh liggen 8,4 volt 650 mah is dat wat om lekker te kunnen vliegen (zweven).
ze hebben het formaat van een AAA cel.

Graag tips of links hier over welke ik het beste kan aanschaffen.

Bobbert,

Mijn vriend vloog een 2S2P 2400 lipo in zij EZ, moest wat lood bij. Maar lang(!) vliegen, en genoeg power.

Hij heeft ook wel eens vluchten met mijn 7 cellen 500 NiCD gemaakt, ging ook goed,maar minder lang.

Grt

zo lang dat je stopt voorda je accu's leeg zijn en je ff iets anders wilt doen.

Ik heb hem trouwens al met 3s 4000 3s 3600 3s2000 en 2s2400 gevlogen en haat allenmaal prima, zoek gewoon een lekker grote accu uit.

En als je nimh wilt gp1100, kun je later met andere modellen nog erg goed gebruiken.

is er een max. van hoe groot de accu's moeten zijn?? welke maten enz.

Ik heb vandaag bij w & w modellbau een easy star besteld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back