multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Joepie, mijn Phoenix Sim is eindelijk binnen. En wat denk je... Dezelfde rare afwijking ls in het echt. Duidelijk gevalletje van piloot vervangen (lees veel oefenen op de sim). Achtjes vliegen lukt nu aardig, op onoplettende momenten corrigeren gaat nog wel soms mis en landen daar moet ik nog wat uurtjes in gaan stoppen. :D Ik ben al aan mijn 80ste virtuele EZ begonnen. :lol:

Hallo iedereen,
ik heb nu een soort vakantiewerk gevonden ook buiten de vakantie ;)
Wat zouden jullie nu kopen?
Ik begin nu het vliegen met de standaard Easy onder de knie te krijgen en heb een Zebra 4 zender.

Nu dacht ik aan een RR Minimag, waarin ik de accu van m'n standaard easy mee kan gebruiken, en de ontvanger steeds kan overplaatsen, en een Easy met lipo en 480 setup.
Zo dat ik ook nog steeds m'n oude vliegklaar houd.

Of zouden jullie die oude slopen, en de elektro mee gebruiken in de nieuwe?

Ik hoor het wel

De easy is een beetje een combo tussen een zwever en een motor vliegtuig.

Bkijft altijd leuk als je dit vliegtuig er als extra bij kunt houden.

Een minimag of funjet is leuk maar vliegt beide weer totaal anders uiterraad.

Ook zijn 30+ minuten vliegen met een easy-brushless goed haalbaar.

Stel je wilt vooral motor zweefvliegtuigen gaan vliegen dan is de easy nogal overbodig.
Ga je nu voor een motor kist dan blijft de easy leuk om er bij te houden denk ik.
relax vliegen + b.v een camera naar 100Meter brengen is een eitje.

Maar licht meer aan jouw budget denk ik.

Hallo iedereen,
ik heb nu een soort vakantiewerk gevonden ook buiten de vakantie ;)
Wat zouden jullie nu kopen?
Ik begin nu het vliegen met de standaard Easy onder de knie te krijgen en heb een Zebra 4 zender.

Nu dacht ik aan een RR Minimag, waarin ik de accu van m'n standaard easy mee kan gebruiken, en de ontvanger steeds kan overplaatsen, en een Easy met lipo en 480 setup.
Zo dat ik ook nog steeds m'n oude vliegklaar houd.

Of zouden jullie die oude slopen, en de elektro mee gebruiken in de nieuwe?

Ik hoor het wel

Idd,een minimag. Maar ik zou niet voor de RR versie gaan, de 400 motor wat er bij zit heeft te weinig power om er echt leuk mee te vliegen. gewoon de losse minimag kopen en er een brushless motor inbouwen. En ik zou als ik jou was een volledig nieuwe setup kopen (ook nieuwe ontvanger) zo kun je altijd naar het veld gaan met 2 modellen en er meteen mee vliegen en niet eerst de ontvanger uitbouwen en in de ander inzetten e.d. . Het kost wel wat meer maar dan zit je ineens goed.

Gr.Senne

Ok, en welke motor is geschikt voor de minimag? Met welke regelaar?

En 3 Cells veronderstel ik?

halo , hier ben ik weer .
na dat ik het hele topic heb doorgelezen ben ik van plan om een losse easy star te kopen, en die dan op men gemak in de grote vakantie in elkaar te steken. ( als ik tegen dan al genoeg geld heb.)

ik had gedacht aan de volgende onderdelen:

EasyStar : 53 euro
Natterer Modellbau - BK EasyStar 002317

Zender : Multiplex Zebra 4 35 mhz ( 46 - 58 euro)
Natterer Modellbau - Multiplex
hier staan 3 Zebra 4's 35 mhz , kan iemand me het verschil ertussen uit leggen ?

Servos : 2x MPX Tiny-S
MPX Tiny-S (16,20 euro)
Natterer Modellbau - Servo Tiny-S (UNI) 001134

Regelaar : MPX PICO-control 600 EMK (26,40 euro)
Natterer Modellbau - Regler PiCO-Control 600 EMK (UNI) 152111
als iemand een betere/goedkopere weet zeg maar ; ik kan wel niet solderen :o

Ontvanger : zit bij de zender of heb ik het verkeerd ?

Accu : PERMABATT A.-Ak. NiMH 7/1400-AA-S (M6) (20 euro)
Natterer Modellbau - PERMABATT A.-Ak. NiMH 7/1400- AA-S (M6) 148083

lader : Graupner MULTILADER 6 E (22 euro)
Natterer Modellbau - MULTILADER 6 E 022045
is hier mee gevaar bij lang laten zitten of stopt hij met laden als de accu vol zit ?

zijn dit goede onderdelen ?
mis ik nog iets of zijn er dingen die niet op elkaar kunnen aangesloten worden zonder te solderen ?

alvast bedankt ,

niels

Laatst bewerkt:
'Te weinig' is veel gezegd, ik vlieg hem nu met 6 cellen, en dat gaat goed.
Maar waarschijnlijk vliegt 7 a 8 iets comfortabeler. ;)

halo , hier ben ik weer .
na dat ik het hele topic heb doorgelezen ben ik van plan om een losse easy star te kopen, en die dan op men gemak in de grote vakantie in elkaar te steken. ( als ik tegen dan al genoeg geld heb.)

ik had gedacht aan de volgende onderdelen:

EasyStar : 53 euro
Natterer Modellbau - BK EasyStar 002317

Zender : Multiplex Zebra 4 35 mhz ( 46 - 58 euro)
Natterer Modellbau - Multiplex
hier staan 3 Zebra 4's 35 mhz , kan iemand me het verschil ertussen uit leggen ?

Servos : 2x MPX Tiny-S of 2x Hitec HS-81 ; ( hier ben ik nog niet uit welke ik neem , de prijs is ongeveer hetzelvde)
MPX Tiny-S (16,20 euro)
Natterer Modellbau - Servo Tiny-S (UNI) 001134
Hitec HS-81 (15,50 euro)
Natterer Modellbau - Servo HS-81 001490

Regelaar : MPX PICO-control 600 EMK (26,40 euro)
Natterer Modellbau - Regler PiCO-Control 600 EMK (UNI) 152111
als iemand een betere/goedkopere weet zeg maar ; ik kan wel niet solderen :o

Ontvanger : zit bij de zender of heb ik het verkeerd ?

Accu : PERMABATT A.-Ak. NiMH 6/1400-AA-W (M6) (17,40)
Natterer Modellbau - PERMABATT A.-Ak. NiMH 6/1400- AA-W (M6) 148082

lader : Graupner MULTILADER 6 E (22 euro)
Natterer Modellbau - MULTILADER 6 E 022045
is hier mee gevaar bij lang laten zitten of stopt hij met laden als de accu vol zit ?

zijn dit goede onderdelen ?
mis ik nog iets of zijn er dingen die niet op elkaar kunnen aangesloten worden zonder te solderen ?

alvast bedankt ,

niels

waarom bestel je de regelaar e.d. niet in china?
dat is zeker 25% goedkoper!!:p:cool:

hallo niels

op modelbouwforum in duitsland gaat men liever voor de MPX Tiny-s dan de Hitec HS-81
de Hitec is over het algemeen goedkoper, maar er is meer uitval onder deze servo

en kijk eens bij RCtechnics Internet Store heeft ook goedkope regelaars van 6, 8, of 10 Amp of hoger voor mooie prijsjes

en waarom niet gelijk een lipo accu bijvoorbeeld 7,4volt 2,1 Ah 2sc en een daarbij behoorde regelaar en natuurlijk niet te vergeten lipo lader
is misschien wat duurder maar accu is lichter

(PERMABATT A.-Ak. NiMH 7/1400-AA-S (M6) (20 euro)) hoe meer cellen hoe zwaarder de easy star wordt, ik spreek uit ervaring ben over gestapt naar lipo accu

hoeft niet, het is maar een idee !!

groeten martin martens

ok bedankt dan denk ik dat ik voor de tiny-s servo's ga

over de regelaar : ik zou liefst een multiplex regelaar hebben omdat die dan ook direct op de andere onderdelen die ook van MPX zijn kan aangesloten worden. ( ik heb geen soldeergerij en ben er geen held in :()

een lipo , mss is dat wel een goed idee maar het is duurder en ik ben 14 dus veel geld heb ik nog niet. en voor mij hoeft de ez ook niet heel rap gaan ofzo hoor

grts,

niels

hallo niels

oke

en misschien is het wel ergens tweede hands te koop op internet, misschien een idee

groeten Martin Martens

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo niels

ik begrijp dat het sparen is om alles te kopen voor je hobby

maar nu wil je alles los kopen voor een easy star

maar de easy star is op meerdere manieren te koop
1 alles met zender
2 ez + motor+regelaar+servo's
3 ez+motor
4 en natuurlijk alles in lose onderdelen

maar als je nr:2 doet ben je misschien in belgie goekoper uit dan alles los
moet je alleen nog voor een zender sparen

en misschien is het wel ergens tweede hands te koop op internet, misschien een idee

groeten Martin Martens

halo,

deze mogelijkheden wist ik onderhand wel al , maar 1(alles met zender) kom je meestal uit op 200 euro en de zender is dan een 3 kanaals dus als ik een volgend model koop dan moet ik wellicht ook een nieuwe zender kopen.
2(ez + motor+regelaar+servo's) is meestal 110-120 euro en ik betaal 52 euro voor de EZ + motor ;26 euro voor de regelaar en 32 voor 2 servo's = 110 dus dezlfde prijs ong.
ik heb ook in een post gelezen van iemand die zo'n set gekocht had dat er geen goeie regelaar bijzat.
en als ik alles in losse onderdelen koop zal ik ongeveer aan 220 euro zitten. dus denk ik dat het voordeliger is om alles in losse onderdelen te kopen ( het werd me zelfs aangeraden)

grts niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back