Hallo iedereen
Mijn funcub is besteld nu nog even wachten
het is de RR versie dus alles origineel en geen bouw werk.
Mijn funcub is besteld nu nog even wachten

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allemaal
Ik heb hier een funcub liggen met piper kleuren, ik zoek echter nog een motor en regelaar alsook een prop om deze af te werken. welke raden jullie mij aan ? liefst vanop hobbyking uit Europa als het kan
Groetjes
Hé, daar had ik nooit over gedacht. Gebruik je dan een smeermiddel, à la PTFE spray, of een impregneermiddel zoals voor schoenen?
Dank,
Hugo
... Net even bezig geweest met floats, waterroer was toch wel nodig als je rustig wilt taxiën met wat wind. Had een paar eisen, wilde uitslagen, trim e.d. kunnen regelen, los van m'n richtingsroer, mechanische overbrenging of Y-kabel richtingsroer viel daarom af. Besloten kanaal van sleepkoppeling te gebruiken. Om settings (trim, uitslagen etc.) niet telkens opnieuw in te hoeven stellen een nieuw model aangemaakt voor het watervliegen.
Allereerst de floats, even rood gespoten (geen idee waarom, leek me wel leuk...)
![]()
Servo krijg je waterdicht, met uitzondering van de uitgaande as waar hevel op zit. Ik wilde
a)servo ruim boven waterniveau houden en
b) ondichte deel (uitgaande as dus), aan onderzijde.
Even een beugeltje gemaakt servo erop geplakt en alle naden en kabelingang met CA dicht laten vloeien. Geheel even grijs gespoten en met 2 schroefjes op drijver gezet.
![]()
Roer (link van Jetprop) erop geplakt, RVS stang (lasdraad) gebruikt voor aansturing. Roer kan inklappen als je bijvoorbeeld het strand op vaart of toestel op de grond zet, elastiek trekt roer terug naar beneden.
![]()
Aansluiting servo waterroer, vast in romp (in de "N" van Turnigy sticker), parallel aangesloten op kanaal sleepkoppeling
![]()
....
Binnenkort eens kijken of het ie wat beter te sturen is op het water...![]()
Als je niet meer dan 3/4 gas geeft wel... Geintje. Welke motor, welke ESC?
Hugo
Even een hele oude opvissen, fijn dat de plaatjes het nog doen! Ik ben ook bezig:
![]()
![]()
![]()
Ik zal naar goed voorbeeld de servo ook zo gaan plaatsen, klinkt als een logische oplossing.
Hugo