my new toy has arrived

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Gerard_nl, 19 aug 2003.

  1. bbking

    bbking Guest

    ziet er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaf uit gerard, dit is het echte werk!

    hoeveel uur staat er nu voor de assemblage van een raptor 50 v2?
    Zit er een compleet duidelijke beschrijving bij of moet je werkbouwtuigkunde hebben gestudeerd?

    Peter

    Ps. schroef zelf 1:5 toerwagens in en uit elkaar, geloof me een ready to ... set is een leuke basis maar verwacht geen technische hoogstandjes van lopende band werk en bedenk dat ieder boutje een essentieel onderdeel is van het totale pakket.
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee hoor, heel klein tipje ca maar, en dan knakt het los bi het losdraaien, en anders even met de tip van de soldeerbout op het schroefje verwarmen.

    @marcel-22 : right, AFR is allmost ready to fly, maar die zijn bij de raptors in kit wel goedkoper als ARF's

    @peter : hij is nu zo goed als af, de hele aandrijftrein en kop is klaar, enigste wat er nog moet is besturing erin en kap passend maken, maar dat doe ik morgen op mijn gemakje.
    denk dat je hem op je gemak in een week bouwt.
    bij de TT helis zitten hele mooi duidelijke bouwbeschrijvingen en die zijn veelal toegelicht op internet te vinden.
    http://www.raptortechnique.com/manual/manual_30-50-v2/index.html
    dit is een mooi voorbeeld ervan, is de originele manual maar dan de stappen nog toegelicht.
     
  3. Elwin

    Elwin

    Lid geworden:
    16 aug 2003
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Rijswijk
    even terug op de:
    :worship:

    Ik vind dat hij zijn rappie maar erg hard neer zet!
    :roll:
     
  4. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Vond ik ook gaat i zo niet stuk en ook nog op de straat :wink:

    maar ff voor de info zodat gerard zij draadje weer kan gebruiken voor wat hij bedoeld heeft. ik heb een nieuw draadje gestart video over helicopters.

    gerard succes met de bouw of vlieg i al :D

    gr Remco
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee hij vliegt nog niet nee, heb nog geen gyro en govenor in huis, en ik twijfel nog tussen een 401 of een 601 gyro
     
  6. Elwin

    Elwin

    Lid geworden:
    16 aug 2003
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Rijswijk
    Waarom twijfel je daartussen?
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    de 601 is dik meer gyro alleen 130 dollar duurder.
    heeft wel betere framerat en constante piruette rate
    en kan straks evt op een 90-er model en de 401 van mijn 30-er op de 50-er dan (voorziende blik :wink:)
     
  8. Elwin

    Elwin

    Lid geworden:
    16 aug 2003
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Rijswijk
    oei :eek: ja das een hoop geld.
    De 601 is zeker een top gyro, maar heeft naar mijn idee iets te veel functies die je toch never nooit gebruikt.
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nou de first flight is afgelopen zaterdag geweest en niet geheel uneventvol verlopen :(
    tijdens de trimvlucht roept john (degene die de heli ingevlogen heeft) ineens " ik heb geen up "
    dacht eerst dat ie een geintje maakte maar toen de heli wild roekeloos begon te vliegen kneep ik hem behoorlijk.
    ik dacht dat de kap losgekomen was en tegen de swash aanhing, een vaker voorkomend probleem bij de raptor v2's.
    tot 2 keer toe ging ie bijna tegen de vloer.
    mijn tenen trokken nog krommer toen de kreet "ik heb ook geen down, de complete nick doet niks meer !" eruit kwam.
    de heli had totaal geen elevator meer.
    ons geluk, de swash stond wat schuin en de heli hing licht voorover genickt.
    john heeft door het draaien van de heli het ding tot boven het veld weten te manauvreren en toen de motor afgezet en het ding geautoroteerd onder het mom van "het minste schade en geen funky chicken"
    tot onze grote vreugde landde het ding netjes met een klein sprongetje op zijn skids en bleef staan :D
    totale schade ? 2 paar knikkende knieen, een paar van de piloot en een paar van mijzelf.

    wat was er nu gebeurd ?
    ik had heel secuur de heli gebouwd, maar zaterdag zouden we heb invliegen en ik had er sochtends nog even snel (helemaal fout dus) de metalen washout optie opgezet die met de post was gearriveerd.
    ik had de boutjes van de mix armen er losjes ingedraaid met de bedoeling er nog blauwe locktite op te doen en aan te trekken.
    compleet vergeten ! stom en zeer gevaarlijk.
    over een heli die heel neerkomt zonder de mixarmen aan de swash zal 99% zeggen dat kan niet. als ik het niet zelf gezien had..................

    de losse armen:
    schade:boutjes kwijt en busjes en een lagertje.
    gelukkig pasten die van mijn 30v2 ook en heb ik daarna nog kunnen vliegen
    [​IMG]
    daarna is ie nog even verder getest door john:
    [​IMG]
    het vliegt prima en de power en klimvermogen van de os50 is amazing :twisted:
    [​IMG]
    later die dag zijn er nog wat vrienden van ons komen vliegen
    oa rick met zijn 3dnt en marcel van raak die niet met de zijn raptor 90 heeft gelogen maar alleen met de mijne omdat ie zo slim was zijn heli te proberen te laden via een aansluitbus van zijn govenor, totale schade daarvan : 2 digitale servos dead, gy01 naar de knoppen en govenor dead. :cry:
    [​IMG]
     
  10. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Hey Gerard,

    Na die vervelende midair overkomt je bijna weer een ramp. Maar je bent gelukkig door het oog van de naald gekropen. Helaas heeft Marcel wel een duur dagje achter de rug. :cry:

    Aan het aantal heli's te zien hebben jullie een gezellig middagje en misschien ook wel aansluitend avondje gehad. :banana:

    Ik wou gisteren effe met mijn heli gaan vliegen, kom ik op het veld ben ik de brandstof vergeten ... grrrrrrrr. Is me nog nooit eerder overkomen, maar ik weet nu hoe DAT voelt. :x

    Grtz,
    Emile 8)
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ja zo af en toe vliegen we samen eens op een club, is altijd gezellig ja.
    de helis van diegene die boven staan, met die mensen zijn we ook naar de 3d masters in engeland geweest, supergezellig.

    met de rap50 heb ik nu iedere avond nog zonder enig incident gevlogen, het is werkelijk een fantastisch apparaat, vliegt als een trein, vanavond ga ik weer :wink:
    heb ook mijn set stickers binnen van www.rotorgraphics.com en het wachten is nu op de nieuwe kap, omdat ik mijn oude met decals beloofd heb aan john, die heeft een v1 kap er nog op maar vond de v2 mooier.

    gerard.
     
  12. Elwin

    Elwin

    Lid geworden:
    16 aug 2003
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Rijswijk
    Wauw! Dat is goed afgelopen!
    Geeft maar wel weer aan hoe belangrijk dat ene schroefje kan zijn.

    Respect voor John!
    :worship:
     
  13. jvsjvs

    jvsjvs Guest

    Het was niet doordat de swash schuin stond, het bewegen van die swash deed namelijk helemaal niets meer zonder beide mix armen.

    Het geluk was dat hij een beetje neuszwaar was waardoor hij met de neus steeds verder naar beneden bleef vallen. Door nu telkens de neus te draaien naar dat punt waar je de "disk" omlaag wil hebben, kun je hem sturen.

    Als de heli perfect in balans zou zijn geweest, dan was hij verloren gegaan, want dan heb je niets meer om de disk positie te controlleren.

    Je ziet dat het dan toch zin heeft als je pirouettende cirkels etc kunt doen
    :D
     
  14. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Dus al ik het goed begrijp is het geluk bij een ongeluk. Of terwijl het was nog niet de tijd voor deze heli :wink: :wink:

    Maar mooi geluk gehad dus gerard en john hoe snel ging je hart na deze actie????

    Maar had gisteren ook zowat een hartverzakking. Ik ben aan het vliegen en er valt iets klein en zwart naar beneden. Snel testen alles stuurt nog. dus snel landen. Met knikkende knieen. Op de grond snel de oorzaak. Midair met een libelle :D :D

    maar je schrikt wel ff maar dan ben je blij met rode strepen op de bladen.

    Wel ff beter opletten de volgende keer gerard want in het begin had je het over kleine jappe hand maar die oer hollandse handen kunnen ook een foutje maken :wink: :wink:

    gr Remco

    En hou hem heel (niet door die mensen handen van jou de boel kraken) :wink:
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    uit normaal sinusritme en veel te snel :D [/list]
     
  16. Miki

    Miki Guest

    gaaf die wou ik ook halen
     
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    miki ik weet zekere dat je er geen seconde spijt van zal hebben, vooral in combinatie met de os50 is het een beest van een machine !!
     
  18. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.091
    Locatie:
    Tilburg
    Ha Gerard,

    Was inderdaad een leuk middagje zo,met wat helivliegers onder elkaar :lol:

    Wel klote van mijn electronica,maarja dat spul van tegenwoordig kan ook niks hebben haha....

    Eigenlijk moeten we dat vaker doen he zo met wat helivliegers samen vliegen?

    Groeten,
    Marcel
     
  19. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    is zeker gezellig, ook de funflys etc zijn altijd kicken.
    jammer is alleen dat we allemaal bij verschillende clubs zitten, om nu 160 euro per jaar aan 3 clubs te betalen :wink:
    en gastvliegen vind ook niet iedere club 10 keer goed.
     
  20. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    soms zit het mee, soms zit het tegen.
    de eerste crash in 250 totale heli flights, en dan niet door iets doms van mij maar door een motor die afslaat.
    de autorotatie op zich ging goed maar waar ik hem neerzette was in een weiland met oneven ondergrond waardoor die omtuimelde en dan gebeurt het onvermijdelijke, de bladen hakken er eens flink in in de boom :-(

    geschatte schade:
    bladen
    boom
    struts
    staartrotorhuis
    tandwielen digitale staartservo

    onder de 125 euro ongeveer denk ik.
    maarja al het werk........

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina