klopt..
ik zie ze ook..
het onnodig aan naalden draaien, "omdat het kan"
zelfde als de jongens die iedereen advies geven, maar zelf nooit een goed draaiende motor hebben..
en voor de duidelijkheid: als hij start, geef volgas (vliegtuig), en het klinkt goed, blijf ik ook van de naald af.
maar meestal klinkt het toch "net niet", dus verstel ik hem..
in mijn geval kost dat geen motoren..
kan ook zijn dat hij in mijn geval goed, 1 tik rijker staat. ipv 100% vermogen.
De categorie die nooit aan de naalden komt, zie ik ook..
maar die zie ik ook afslaande motoren hebben bij landing, omdat de motor niet lang stationair kan lopen.
of aan komen voor landing, door willen starten, en dat dan de motor een plof geeft om uit te vallen.
of aan het eind van de startbaan vol het gras in gaan, omdat de motor niet hard genoeg loopt om het vliegtuig de lucht in te krijgen
Wij hebben geen zeeen van ruimte om zoiets op te vangen.. veld is 90 meter lang..
lijkt veel.maar blijkt vaak genoeg net niet genoeg..
Dan ben ik maar de "zeikerd" die iedere dag ff met zijn naaldjes prutst.
Het scheelt me een hoop warme momenten, en het scheelt me ook aardig wat schade.
vaak genoeg hoeft er niks te gebeuren.
maar ik wil het wel weten voor ik een warm moment heb tijdens de landing..
better safe than sorry..
Alleen, je moet het wel goed doen. anders sloop je idd motoren.
Nu is dit nogal vliegtuig gerelateerd.
bij heli's is dit wat gemoedelijker. veel minder kritisch.
maar je moet wel weten wat arm en rijk is, en wanneer je moet verstellen.
tikkie te arm valt niet zo op. maar als het weersomstandigheden een beetje anders zijn, heb je opeens een gat in de zuiger.
zijn een beetje de extremen natuurlijk.. maar als je aanraad niet aan de naalden te zitten, ga je dit meemaken
