Naam en adres in of op model

Ook als je 10 meter van je vandaan je radiocontact verliest vliegt zon ding nog vrolijk zelf verder hoor. ;)
Gyro en GPS, vriend en vijand tegelijk.

Ik ben vanmiddag al mijn modellen telijf gegaan met mijn Dymo printertje. Het leek me toch niet geheel onverstandig om even te doen, ik heb namelijk nog nooit een model kwijtgevlogen dus ik sta nog op de lijst om een keer aan de beurt te zijn. 8O

Ik ga dus ook stickertjes printen.
Ik heb het eerlijk gezegd nooit gedaan. (op mijn husky na dan)
Het is bij mij dus zoals ik al aangaf, zo van ,o ja, dat moet ik nog doen, maar er komt niets van.
Het ging mij er even niet om wat de wet zegt. (want die is gemaakt om te overtreden;))
Maar het gaat bij meerdere zo begrijp ik, eeen onwil maar meer gemakzucht, als ik het zo mag noemen.

Op onze club moet zelfs openlijk zichtbaar je lidnummer op het toestel tenzij het om een schaalmodel gaat. Gelukkig wordt daar niet zo streng op gelet. Ik zou het geen gezicht vinden om de meeste van mijn toestellen. :lol:

Op onze club moet zelfs openlijk zichtbaar je lidnummer op het toestel tenzij het om een schaalmodel gaat. Gelukkig wordt daar niet zo streng op gelet. Ik zou het geen gezicht vinden om de meeste van mijn toestellen. :lol:

Ik dacht zelfs dat dat ook verplicht was en moet voldoen aan minimale afmetingen.

Das jammer dan, men moet maar genoegen nemen met naam en adres. ;) Ik zag er ook het nut niet van in. Het staat in ons regelement maar niemand doet het eigenlijk. Volgens mij is dat zodat je een model kunt identificeren als je hem bijvoorbeeld tegen iemand zijn auto aan beunt. Anders kun je zeggen "Jamaar dat was mijn model niet" ofzo.

Eric zei:
Ik dacht zelfs dat dat ook verplicht was en moet voldoen aan minimale afmetingen.
Ik weet dat er clubs zijn die dat verplicht stellen maar is geen wettelijke eis.
Er zijn wel eens geruchten geweest dat het IVW het in Nederland ook wilde invoeren voor modelvliegtuigen.
Echt een registratiekenteken maar dat is gelukkig nooit doorgegaan (ze zullen wel mensen te kort komen ;-) ).

Rode Kruis doet bij de "Bedelbrief" als dank een velletje adresstickers, die zijn voor dit doel zeer geschikt.

Back