Na een paar honderd vluchten trouwe dienst van YS 160 DZ in de Oxalys 1 wordt het tijd om eens wat te gaan experimenteren met E vliegen. de Oxalys 2 blijft nog even voorzien van een YS motor.
Eerst een nieuwe T Canalyser gemaakt met wat variabele instel hoek mogelijkheden, 10 % groter gemaakt en voorzien van een dikker profiel.
De gewicht overwegingen Oxalys met YS ledig gewicht 4615 gram.
Maximaal 5000 gram toegestaan met 50 gram toegift op de reglementen.
Welke servo s , de Futaba 9650 zijn versleten in het stabilo.<
De vleugelservo s de Futaba 9150 zijn nog goed.
Ook de richtingsroer servo de futaba 9151 is ook nog goed.
Wat kan ik besparen en wat moet ik toevoegen.
Hierover later meer.
Als E motor de turnigy SK 6364 /230 aangeschaft
Als regelaar de 100 ampere turnigy sentilon regelaar of de castle creations HV 85 .
Hier ben ik nog niet uit beide regelaars werken prima in combinatie met de Turnigy
Hoe los ik de koeling van de motor op , ik wil wel een spinner blijven gebruiken.
De hogere koolstof landingsgestel poten heb ik cadeau gekregen van een bekende F3A vlieger en zijn een staaltje van bewonderenswaardig vakmanschap, en al geruime tijd in gebruikt bij een 18 inch propeller van een Ys aandrijving.
Met een 21X 13 APC als propeller gaat het met de grondspeling goed.
Hoe bevestig ik de accu s onder de Bellypan en hoe krijg ik deze gemakkelijk gewisseld.
Veel uitdagingen en interessante vraagstukken
Eerst een nieuwe T Canalyser gemaakt met wat variabele instel hoek mogelijkheden, 10 % groter gemaakt en voorzien van een dikker profiel.
De gewicht overwegingen Oxalys met YS ledig gewicht 4615 gram.
Maximaal 5000 gram toegestaan met 50 gram toegift op de reglementen.
Welke servo s , de Futaba 9650 zijn versleten in het stabilo.<
De vleugelservo s de Futaba 9150 zijn nog goed.
Ook de richtingsroer servo de futaba 9151 is ook nog goed.
Wat kan ik besparen en wat moet ik toevoegen.
Hierover later meer.
Als E motor de turnigy SK 6364 /230 aangeschaft
Als regelaar de 100 ampere turnigy sentilon regelaar of de castle creations HV 85 .
Hier ben ik nog niet uit beide regelaars werken prima in combinatie met de Turnigy
Hoe los ik de koeling van de motor op , ik wil wel een spinner blijven gebruiken.
De hogere koolstof landingsgestel poten heb ik cadeau gekregen van een bekende F3A vlieger en zijn een staaltje van bewonderenswaardig vakmanschap, en al geruime tijd in gebruikt bij een 18 inch propeller van een Ys aandrijving.
Met een 21X 13 APC als propeller gaat het met de grondspeling goed.
Hoe bevestig ik de accu s onder de Bellypan en hoe krijg ik deze gemakkelijk gewisseld.
Veel uitdagingen en interessante vraagstukken
Laatst bewerkt: