Naza-M Lite upgrade naar V2

ok. ik heb hem geupgraded.. het werkt en alle calibraties opnieuw gedaan. stel ik wil hem nu downgraden naar naza-lite.. wat moet ik dan doen?

Ik heb de mijne meteen geupgrade zodra ik er achter kwam dat dit ging. Het kalibreren is aan het begin even een beetje klooien, maar wel te doen. Enige wat ik nu merk tijdens het opstarten is dat de LED een tijdje 3x rood knippert, en daarna overgaat in groen- 3x rood. Hierna lockt hij zijn positie en knippert de LED groen. Dan lockt hij een tweede keer en is ie vliegklaar. Al met al duurt dit zo'n 2 minuten.
Bij een originele V2 gaat dit proces iets anders. Echter met 3 stuks geflashte Lite's doen ze het allemaal volgens het beschreven riedeltje. Heeft iemand enig idee waarom dit zo gaat en zo lang duurt ? Onze F550 met V2 doet dit namelijk niet.

P.S Alle quadcopters vliegen nu wel een stuk stabieler, met name in de startfase. fijn is ook de uitgebreidere software.

Ik denk dat dat door de late GPS komt. Mijn originele v2 met lite GPS doet net zo. Wellicht een nieuwere GPS versie, zit verschil in. Kan ook de lite GPS zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de mijne meteen geupgrade zodra ik er achter kwam dat dit ging. Het kalibreren is aan het begin even een beetje klooien, maar wel te doen. Enige wat ik nu merk tijdens het opstarten is dat de LED een tijdje 3x rood knippert, en daarna overgaat in groen- 3x rood. Hierna lockt hij zijn positie en knippert de LED groen. Dan lockt hij een tweede keer en is ie vliegklaar. Al met al duurt dit zo'n 2 minuten.
Bij een originele V2 gaat dit proces iets anders. Echter met 3 stuks geflashte Lite's doen ze het allemaal volgens het beschreven riedeltje. Heeft iemand enig idee waarom dit zo gaat en zo lang duurt ? Onze F550 met V2 doet dit namelijk niet.

P.S Alle quadcopters vliegen nu wel een stuk stabieler, met name in de startfase. fijn is ook de uitgebreidere software.

lockt twee keer?
Bij mij een keer. Heb ook een lite geupgrade naar v2

ik heb he weer terug gedowngrade naar naza-lite. ik merkte erg weinig van de extra stabiliteit, maar de opwarmfase die ik erbij kreeg was vreselijk. na aansluiten accu ging mevrouw eerst 2 minuten geel staan knipperen en na een paar keer accu cyclen kwam ze dan eindelijk in gps mode. vreselijk!! wat ik ook merkte is dat dat de altitude hold erg slecht werd.. ze was heel erg aan het springen in de hoogte.. waneer ik een beetje ruige beweging maakte donderde de quad zo 5!!!!!! meter naar beneden. hierdoor een paar bijna botsingen met de harde aarde gahd, deze kon ik nog net tegenhouden. geen succes voor mij dit.

die 2e groene flash is normaal. eerste is home positie 2e is de home compass lock voor het vliegen op home en courselock

Ik merk toch verschil tussen de lite naar V2 en de originele v2

V2 stijgt kaarsrecht op vanaf de 1cm al. De lite V2 doet dit absoluut niet. (Mijn ervaring)

Ik heb nog een naza lite liggen die ik wil upgraden.
Gebruik w7professional

Op de 1 of andere manier krijg ik hem niet naar de V2 versie.
Die popup vd upgrade komt niet tevoorschijn.

Ik kan dus niet op upgraden klikken.

Iemand tips?
Windows firewall staat uit.
Wifi staat uit
Toch denk ik dat poort 80 in gebruik s maar hoe kan ik dat oontroleren

Het is al een tijdje geleden, maar ik meen mij te herinneren dat je het programma als administrator (WIN7 of WIN10) moet uitvoeren.

Heb ik het goed begrepen, dat je met de firmware upgrade van de M-Lite dezelfde functionaliteiten krijgt als de V2, zonder de hardware te veranderen?
Alleen voor aansluiten via de S-bus heb je de pmu nodig van de V2?

Werkt dit nog steeds?
Ik lees namelijk op een aantal sites dat in de nieuwe versies van de Lite de motors niet meer willen armen na de update naar V2.

Iemand ervaring?

Back