Naza-M Lite upgrade naar V2

Bedankt voor de reactie.
Dus als ik het goed begrijp komt de update naar V4.02 via de upgrade tool en niet via de naza software.
En moet ik er alleen voor zorgen dat ik hem via de Naza V2 software niet naar V4.04 breng.

Sorry voor alle vragen hoor. Maar heb zo veel gelezen en bekeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Maar uiteindelijk scheelt het me dan wel 100 euro in de aanschaf.
 
Inderdaad, je opent eerst je Naza Lite software en connect je Naza, dan draai je de update tool en doe je de update. Dan Naza rebooten en de Naza M software starten en daarmee verbinden.
 
Ik heb mijn set daar besteld.
De set wordt geleverd met E305 propulsion system en naza lite (nieuwe versie met losse LED)
De set op maandag middag besteld en de volgende dag kon ik hem al afhalen bij een postNL afhaal punt van mijn keuze.
 
Net geprobeerd en uiteindelijk gelukt. Je moet die Naza-upgrade1.01 wel "aan laten staan" voordat je Nazam 2.40 start én uitvoeren als beheerder.
Ook het terugzetten naar lite versie is gewoon te doen. Meest irritante is dat afhankelijk van de versie je geen contact meer krijgt met de Naza motorcontroller (MC) als je de verkeerde versie op de verkeerde software probeert... dus Lite op versie NazamLite en M V2 op Nazam Assistant 2.40 en dan werkt alles.

Wat door andere ervaren wordt wat betreft lange opstarttijd van de GPS valt mij ook op.... Het duurt idd 2 minuten of meer voor een goede fix met voldoende sattelieten. Ik heb niet in de Lite versie geprobeert of dat sneller is. Het valt me ook op dat ik thuis in de tuin niet voldoende satellieten kan "fixen". Op de "hei" wel!
 
Wat door andere ervaren wordt wat betreft lange opstarttijd van de GPS valt mij ook op.... Het duurt idd 2 minuten of meer voor een goede fix met voldoende sattelieten. Ik heb niet in de Lite versie geprobeert of dat sneller is. Het valt me ook op dat ik thuis in de tuin niet voldoende satellieten kan "fixen". Op de "hei" wel![/QUOTE]


Ja dat klopt , licht aan de GPS van de naza .
Ik hebt ergens gelezen als je er een andere GPS op zet dat die dan sneller fix .
Als ik een meter achter het huis sta heb ik ook te weinig satellieten ,maar vijf meter verder in de tuin hebt ik er genoeg .

Dat is niet erg want ik stijg toch nooit op vanuit de tuin maar altijd vanaf een open veld .
Maar ik controleer wel altijd de kp-index .

Gr , Wim
 
Hoi, ik heb ook een lite aangeschaft ( naast dat ik al geruime tijd op een andere een V2 heb) om te "spelen"

Echter na een aantal vluchten nog met Lite software liep ik tegen het volgende aan... bij de opstart stond ik lang te wachten op de korte snel knipperende groene led om aan te duiden dat de home positie is ingesteld... deze bleef uit maar de sequence was wel netje voldoende satelieten... dus maar eens vliegen.. ging prima GPS hold ook perfect..

Na wat spelen eens kijken wat de RTH deed ( voorgaande keren met succes ) en plots draaide de quad weg en ging er als een speer vandoor in de verkeerde richting ... snel terug naar ATTI mode mocht niet baten... gelukkig als een streep hop een boom in dus quad gewoon weer in bezit... pas na zender uit en later aan kreeg ik de motor gestopt...

Zag later dat de KP index 5 was afgelopen zaterdag... maar het valt me op dat ik de snel knipperende groen led niet meer krijg... als er voldoende satelieten gevonden zijn.... mijn V2 doet dit wel netjes en de eerste 5 vluchten zag ik wel de groene led snel even knipperen...

Voordat ik ga upgraden ben ik wel nieuwsgierig naar jullie ervaring met de led procedure....
 
Als ik in mijn dji light description app kijk dan zie ik daar ook geen blink sequence voor staan.

8c01cac217f4d1dd92bd5243df6b4170.jpg
 
Deze had ik inderdaad ook al bekeken, en dan lijkt alles ok zoals het nu is.. :hammer: ben er toch overtuigt van dat de eerste vluchten de groene led nog even snel knipperde... lijkt wel op sticks niet in middle position.. :(

Toch waarschijnlijk een issue met de hoge KP index.... zal wel weer even duren voordat we de RTH proberen.. nog geen goed gevoel over..
 
Back
Top