NAZA V2 Info / software / firmware downloaden

Discussie in 'Multicopters' gestart door teletubbie, 2 mei 2013.

1. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Ik ook, opstijgen is even wennen, maar voor de rest doet hij het prima al is het hier nu windstil. Ook moet ik nog een kaartje maken met de betekenis van de LED signalen.

2. mathe70

mathe70

Lid geworden:
    25 jun 2012
    Tja, ik vraag me ernstig af of dat iets is wat je zou moeten willen doen...
    2.10 assistant en 3.10 firmware horen bij de Naza V2 en niet de Naza V1 (zit nog op firmware versie 2.02).
    Hoe weet jij nou dat die firmware voor de V2 goed en VEILIG gaat werken in een V1?

3. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Wha zijn qua opbouw gelijk gelijk.. dus gebruikte componenten, en ophanging van de sensoren. dus dat lootp wel los denk ik... maar gezien het gedonder met de wookong, houd ik de mijne mooi op 1.08 en 2.02... ;)

4. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    DJI geeft toch zelf aan dat het kan, dus waarom niet? Veilig weet je natuurlijk nooit zeker, er kan altijd een bug inzitten maar dat werd over de oude versie ook gezegd.

En niets moet, als je tevreden bent upgrade je simpelweg niet!

5. kingkaj

kingkaj

Lid geworden:
    25 apr 2012
    De eerste zin van de firmware 3.10 'readme':
    "FW v3.10 support both NAZA-M and NAZA-M V2 hardware".

6. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Hey @Ivolo...

Wat ziet er anders uit in de assistent van DJI?...en kan je daar wat pics van plaatsen,ik ben wel benieuwd wat er zoal is veranderd tov versie1..kan het gewoon door de v1 te upgraden of moet er nog iets bij worden aangeschaft?...ik ben erg benieuwd en hoop natuurlijk dat het gewoon met de v1 allemaal kan...

7. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Je kan op de site van DJI de nieuwe manual downloaden, dan zie je de nieuwe plaatjes. Je hoeft niets aan te kopen, upgrade gaat zonder extra HW maar dan mis je enkele (toekomstige) extra's zoals BT connectie en OSD.

Je moet wel de upgrade zoeken bij de nieuwe V2 versie van de NAZA M, niet bij de oude. Download het prgm, installeer en log in met je psw. Sluit je NAZA aan en dan kan je automatisch de nieuwe FW downloaden. Alle instellingen blijven in principe behouden, maar een backup kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik heb wel een advanced calibratie gedaan in open lucht zodat er geen storingen zijn qua magnetisch veld ed. Verder lees je best de nieuwe manier van opstijgen, dat is even wennen.

8. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Wat is er veranderd aan demanier van opstijgen dan?:)

9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Heb al even de 2 pdfs gelezen(release notes en quick start guide) ,maar kon zo snel niets vinden... Wel bla bla over nieuwe algoritmes enzo..

10. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Je moet > 50% gas geven om op te stijgen, daaronder is het net of je throttle niet reageert maar het werkt dus wel. Je merkt het wel als je zover bent! :)

Verder zitten er buiten betere algoritmes ook een aantal beveiligingen die je niet laten opstijgen zolang het niet in orde is. Waarschijnlijk om problemen bij een RTH te vermijden als je GPS nog niet genoeg sats had bij het opstijgen of je compas last heeft van interferenties.

11. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Thanks...komende week waag ik het misschien ook wel de nieuwe software te downloaden,ik heb het luxe bezit van 2 naza´s met GPS...ultieme kijk en vergelijk situatie!
    Maar wat ik nu zoal lees is de nieuwe led/en PMU toch wel noodzaak/handig om er bij te hebben...?

12. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Er zijn ook trouwens een aantal filmpjes op de site van DJI met uitleg over de nieuwigheden. Wel raadt men af om de update op een Phantom te zetten, al lukt dat wel volgens sommige bronnen. Wat er juist dan mis kan gaan is momenteel nog niet bevestigd.

13. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Hangt er vanaf wat je later nog wil doen qua extra opties. Voor FPV zal wellicht de OSD handig zijn, maar afregelen doe ik liever via de extra kanalen van mijn zender om de gains aan te passen tijdens de vlucht. Dat werkt schitterend!

Enkel zonde dat de 20m bij een RTH nog steeds niet instelbaar is zoals bij de WKM wel kan.

BTW een downgrade is ook nog altijd mogelijk als je niet tevreden bent. De installer zet bij standaard instellingen het nieuwe prgm naast het oude, niet in de plaats. Gewoon de oude versie 1.8 weer opstarten en de oude FW er weer op zetten. Kijk dan wel best de instellingen even terug na, geen idee of ze dan ook behouden blijven of plaats je backup terug.

14. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Terug flashen is wel prettig als dat kan..
    Geen gezeur met een melding dat de nieuwste firmware er al op staat ? als je via 1.8 verbinding maakt met je naza ?

15. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Geen idee, zelf nog niet uitgeprobeerd. Maar op RCG melden ze dat het wel zonder problemen kan. DJI is ook geen Apple hé!

Ook nieuw is auto allignment van de GPS puck. De mijne moest ik vroeger enkele graden verdraaien om mooi rechtdoor te vliegen in GPS mode, nu zou hij dat na enige tijd zelf corigeren. Ik ga ermee de komende dagen een FPV vluchtje maken, dan zal ik wel ondervinden of dat nu allemaal echt verbeteringen zijn.

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Leuk leuk! Houd ons op de hoogte !

17. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Het is nu toch ook al gewoon zo in atti dat ie pas boven 50% gas gaat stijgen? Of toert ie dan later op ofzo? Ben wel benieuwd:)

18. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Wat is het verschil van de nieuwe led met de oude? Maw. kan ik met de nieuwe led iets meer?

19. lauterbacher

lauterbacher

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Dit is met de nieuwe firmware 5.22 op de wookong nu ook het geval, je denkt eerst van huh het gas doet niets meer tot je boven de 50% uitkomt en dan gaat hij heel mooi smooth omhoog.

20. ik ben een vliegtuig.nl

ik ben een vliegtuig.nl

Lid geworden:
    25 nov 2009
    Heb de nieuwe software er op gezet en even mee gevlogen, werkt prima bij mij...

gewoon ter info...

gegroet :cool:

Deel Deze Pagina