Naze32 icm Multiwii GUI

Duister, terug naar origineel en alles werkt weer.
Hij ziet gewoon de ontvanger niet lijkt wel.
Ik heb de acro, dus zonder kompas en barometer, heeft dat ermee te maken misschien, lijkt me sterk maar ik sta nergens meer van te kijken.

Heb nu het probleem dat mijn zender niets doet in realtime data.
Alles staat stil op 1498.

Had ik net ook ineens last van bij de quad van jurgen.
In het scherm waar je flightmodus in kan stellen reageerde de balkjes wel...

Toch maar eens de GUI updaten dan?

Alles terug juist gezet in de setup / cli? De settings van BaseFlight blijven dacht ik niet behouden als je de HK flasht.

Dit staat los van de CLI instellingen volgens mij, de data uit de ontvanger moet sowieso te zien zijn.
Maar inderdaad ook alles gezet zoals het eerst ook stond.
BaseFlight opnieuw erop gezet, de laatste uiteraard
Tig keer opnieuw opgestart, geconnect enz in allerlei volgordes enz.......

Nou tis kansloos hoor..................
Ik laad andere firmware en het programma krijgt ineens geen data meer van de ontvanger.

Ik heb zojuist geprobeerd mijn Naze32 te installeren, maar wanneer ik de motor's arm dan gaan ze automatisch draaien. Behalve motor 1 (rechts voor bij een quadcopter in X configuration). Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? In gebruik de nieuwste Multiwii GUI.

Ja, wanneer ik meer gas geef dan draaien ze allemaal. Weet iemand misschien hoe ik de Turnigy Plush 25a ESC's kan kalibreren met de Naze32? En hoe doe ik de minimal throttle verlagen?

Calibreren is mij prima uitgelegd een paar dagen terug, moet je even terug lezen.
Waardes staan in CLI bij Set.

Als je op CLI drukt en Set? Wat bedoel je precies?

ESC's calibreer je door mincommand aan te passen voordat je lipo erin doet en dan meteen na het connecten van lipo als je calibratie geluid hoort weer terug naar lagere mincommand. Dit kun je beste eronder typen en dan op Send drukken, want dan ben je sneller.

Dus je doet bijv.
mincommand= 2000 en drukt op Send of ENTER
je typt in mincommand=1000 connect de lipo
Na het horen van calibratie beeps druk je ENTER of op Send en je stuurt zo de lagere waarde naar de ESC.
Dan heb je dus endpoints tussen 1000-2000 gecalibreerd. Vervolgens moet je daar dus ook je minthrottle, maxthrottle en maxcheck en mincheck op afstellen.

Ik snap hier dus niks van? Is mincommand een commando dat je kan gebruiken in de CLI van Baseflight? En hoe roep ik dat dan aan? Als ik 1000 invoer en op enter druk dan krijg ik: "ERR: Unknown command, try 'help'". En hoe kom je bij het getal 1000 en 2000 uit? Is dat ook nog verschillend per board?

Alvast bedankt.

het moet "set mincommand = 1000" en "set mincommand = 2000" zijn. Had een foutje gemaakt zie ik

1000-2000 is meest gangbare range, waar je in het midden op 1500 uitkomt en wat vrijwel alle ESC's goed ondersteunen. Je mag ook wat anders kiezen als je wil natuurlijk. Het was maar een voorbeeld.

het moet "set mincommand = 1000" en "set mincommand = 2000" zijn. Had een foutje gemaakt zie ik

1000-2000 is meest gangbare range, waar je in het midden op 1500 uitkomt en wat vrijwel alle ESC's goed ondersteunen. Je mag ook wat anders kiezen als je wil natuurlijk. Het was maar een voorbeeld.

Oke, heel erg bedankt. Hij reageert nu wel op het commando, maar toch lukt het mij niet om hem juist te kalibreren. Het lijkt erop dat 3 motoren wel gekalibreerd zijn en eentje niet. Weet iemand misschien een oplossing? En kan ik de esc's ook een voor een kalibreren?

En weet iemand misschien waar ik de laatste firmware versie voor de Naze32 kan vinden? Want ik heb nu versie 2.1.

Alvast bedankt.

Bedankt allemaal. Ik heb nu beiden opties geprobeerd, maar toch lukt het mij niet om de esc's te kalibreren. De rechter voor motor die blijft meestal erg achter. De andere drie motoren die gaan ongeveer even snel opstarten bij throttle. Ik moet wel zeggen dat het toevallig een splinternieuwe esc is (rechts voor). Kan dit misschien de oorzaak zijn?

Verder zie ik in de Baseflight GUI onder het menu van: RCcontrol setting, dat mijn throttle end points tussen de 991 en 2009 uitkomen. Is dit goed?

Back