Naze32 icm Multiwii GUI

Esc's opnieuw kalibreren. Throttle range klopt niet. (Spreek uit ervaring) snel achtereen piepen duidt op geen input signaal. Als je ze via de naze kalibreert krijgen ze allemaal ineens de goede en dezelfde waarden.

Accel is gecallibreerd
Motor test: werkt goed. Ze draaien met de slider rustig op het zelfde punt qua toeren.

Via naze de ESCs callibreren? Hoe moet dat?

Morgen weer verder, rustgevend wijntje opdrinken en tukje doen :)

props verwijderen!
in de gui naar cli
je eigen eindpunten gebruiken, bv:
onderin intypen:set mincommand=1930
hit enter
intypen : set mincommand =1100
sluit de accu aan en wacht op de piepjes, dan pas weer op enter drukken!
nu zijn ze als het goed is gegaan alle 4 gecalibreerd

Stel dat je eindpunten op 1000-2000 liggen.

In de cli voor je dan in: set mincommand = 2000 en druk op enter. Vervolgens voer je in: set mincommand = 1000 en druk nog niet[/] op enter. Sluit nu je lipo aan en de esc's gaan in programming mode. (Hoorbaar aan de piepjes) druk nu vlug op enter. Kalibratie bevestigings piepjes volgen, en klaar.. dit alles uit voorzorg zonder props natuurlijk..

Ok: straks even proberen

De standaard firmware is flut: ze spinnen eerst snel en dan zakt de snelheid conform throttle
Even off topic
Maar goed geduld tot simonk erop kan: een ESC wordt warmer dan de rest. Kapot of?

Ok: straks even proberen

De standaard firmware is flut: ze spinnen eerst snel en dan zakt de snelheid conform throttle
Even off topic
Maar goed geduld tot simonk erop kan: een ESC wordt warmer dan de rest. Kapot of?

Dan zou het ook aan de motor of propellor kunnen liggen.. In zeldzame gevallen zelfs de bekabeling.

Een motor of prop kan meer weerstand leveren dan een andere, en zo de ESC zwaarder belasten.

Mits ik het aan het juiste eind heb...

Normaal gesproken niet. Misschien ligt het aan de gui die je gebruikt? Je kunt natuurlijk het boardje even loshalen en opnieuw laten booten. Min waarde ingeven, lipo aansluiten en enteren.

Minthrottle verzet? Ik zou t nog eens opnieuw proberen en als dat niet werkt kun je kijken of je minthrottle moet verzetten.. (set minthrottle = minimale waarde) is motoren uit bij armen.. standaard is 1100 meen ik..

x717.jpg

whmq.jpg

Moet je voor elke vlucht de acc en de gyro calibreren of kan hoeft dat maar 1 keer?
Ik heb ook nog een ander probleempje, dat is namelijk dat als ik m'n naze aansluit op m'n PC dat hij denkt dat de Naze32acro linksom aan het draaien is terwijl hij gewoon stil op m'n bureau ligt.
Moet ik dit wegtrimmen of is er een manier dat ik dat in Baseflight kan doen.
Kan iemand mij ook vertellen wat Angle, Horizon(Level denk ik), Headfree en Headadj betekenen?

Nee dat hoeft niet. Lipo aansluiten en stil houden totdat het knippert bij het opstarten. Daar calibreert de gyro zich.
Dat wegdraaien is voor compas denk ik wat jij ziet.

Back