Naze32 icm Multiwii GUI

Vraag:
Ik ben bezig met de telemetry uitgang van de Naze32 te gebruiken voor mijn Graupner
Volgens deze wiki entry https://github.com/multiwii/baseflight/wiki/Telemetry moet dat lukken via de softserial port 1
7ety3epy.jpg

De vraag is welke poort en pins zijn dit? In het midden (8) zitten 2 pins rx en tx, bij de telemetry uitgang voor frsky (5) staat ook tx maar geen rx

Wie kan hier uitleg over geven?

Aha Ik zelf dus:
Het zijn pins 5 (rx) en 6 (tx) aan de onderkant!
Super het werkt!

ury5age8.jpg

yhusujaj.jpg

Laatst bewerkt:
Ben bezig met een nieuwe naze32, welke ik anders wil monteren omdat ik anders bijna niet bij de usb port kan komen. Weet iemand wat het commando is voor de CLI om aan te geven dat het board 90 graden gedraaid is?

edit: gevonden

set align_board_yaw = 270 (afhankelijk van hoe je je board installeert)

hmm ik doe altijd

set align_gyro = 2
set align_acc = 2

en op de non acro ook nog:

set align_mag = 2

Mm toevallig enig idee wat het verschil is tussen de commandos die jij gebruikt en het commando welke ik heb gebruikt? In de gui lijkt het erop dat set align_board_yaw precies doet wat ik wilde...

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee geen idee, kende jou manier nog niet, maar lees nu op rcgroups, dat timecop de voorkeur geeft aan jou manier.

Align_board is een nettere manier wat sindskort pas bestaat. Manier van atcho is de oude manier die overigens ook nog steeds gebruikt kan worden.

Thanx Boris voor de verduidelijking! Met MultiWii heb ik veel ervaring en ben ik behoorlijk vaardig in, maar Naze32 is (mede door het gebruik van de CLI) nét weer even wat anders allemaal.

Zijn er nog meer belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de Naze32 icm een blackout mini h? Ik las o.a. dingen over set loop_time 3000 omdat dit autolevel gedrag zou verbeteren etc. Toevallig nog meer tips?:)

Looptime 2800 bij een hexa en de mini H op 3000 is wat ik laatst las.
Ik heb hem bij mijn mini nog op 2800 staan, straks effe aanpassen

Weer wat geleerd binnenkort de nieuwe manier van het board alignen maar eens op de mini's gaan gebruiken, ook al zal het niks uitmaken :D.

Thanx Boris voor de verduidelijking! Met MultiWii heb ik veel ervaring en ben ik behoorlijk vaardig in, maar Naze32 is (mede door het gebruik van de CLI) nét weer even wat anders allemaal.

Zijn er nog meer belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de Naze32 icm een blackout mini h? Ik las o.a. dingen over set loop_time 3000 omdat dit autolevel gedrag zou verbeteren etc. Toevallig nog meer tips?:)

In principe is hetzelfde verder alle normale tuning parameters. Het is dus enkel de looptime wat een gigantisch verschil kan uitmaken tov de standaard multiwii.
Looptime is niet voor autolevel, maar voor alles eigenlijk. Je kan het ook aan de onderkant van je baseflight configurator uitlezen. Daarmee bepaal je de snelheid van de mainloop wat standaard op 3,5ms staat (3500). Dat is eigenlijk te langzaam.

Voor mini H vind ik de 2,5ms (2500) een mooie waarde. Vandaag nog mee getest. Zal zo een raw filmpje ervan uploaden. Ultra smooth met mijn laatste PIDS ;p

Voor de autolevel heb je zoits als acc_lpf_filter. Daar kun je mee spelen om je auto level mode wat soepeler te krijgen, want standaard is deze vrij scherp.

2500us = 400hz en dat is nou net wat mijn regelaars ook zijn.

Laatst bewerkt:
Hoe kan je eigenlijk zien welke firmware je op de naze32 hebt
Met version in cli zie ik 2.2
In baseflight Firmware Version: 2.3
en waar kan je de laatste sub releases en release notes vinden van de firmwares?

Er staat in baseflight een link naar de firmware en de wijzigingen:
Als je de firmware flasher oproept

De versie uitlezen zou handig zijn: version werkt dus niet?

Laatst bewerkt:
Nee klopt heb ik ook nooit fatsoenlijk eruit kunnen halen, maar draai altijd op de laatste versie. Er is veel veranderd de laatste maanden in de software moet ik wel zeggen.
2.3 staat voor multiwii versie

Even een vraag over rate instellen, wat is het verschil tussen de twee rates

R/P Rate is voor hoe snel je quad om zijn rol en pitch kan draaien, verminderen van de correction control max waarde 1.0
Maar wat is nu RC Rate ???

Laatst bewerkt:
Die links had ik ook gevonden maar dan nog snap ik niet wat nu rc rate exact doet, bepaald die dan de gevoeligheid van de stick door het aantal graden per seconden in te stellen of is het een soort dr instellen op je stick?
Expo en dr ipv op je zender?

Die links had ik ook gevonden maar dan nog snap ik niet wat nu rc rate exact doet, bepaald die dan de gevoeligheid van de stick door het aantal graden per seconden in te stellen of is het een soort dr instellen op je stick?
Expo en dr ipv op je zender?
Als je naar de grafiek kijkt zul je ongeveer zien wat het doet ;)

RC Rate vergroot je rotatie snelheid bij maximale uitslag op een lineaire wijze. Dus hoe hoger hoe gevoeliger je controls worden.

P/R Rate verlaagt de PID effect bij hoger stick uitslag, waardoor ook je rotatie snelheid versnelt bij hoger stick uitslag. Dus hiermee hou je midstick gevoel hetzelfde, maar narmate je meer roll of pitch geeft des te gevoeliger het wordt. Vandaar dat ze het een super expo noemen.
Ik geloof dat de maximaal theoretisch haalbare 2000deg/sec is bij een waarde van 1.0.
Je stelt zelf je beste combinatie in.

Naze32 icm met baseflight is echt ideaal...bij MultiWii altijd na elke verandering in config.h opnieuw compilen (irritant!!) en nu gewoon heerlijk via CLI :-)

Inderdaad wel ongelukkig dat je niet de preciese versie kan uitlezen die op je boardje staat! Ik ga 'm gewoon updaten naar de laatste versie (vandaag is de laatste commit gedaan in Github).

Back