New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

blade 350qx bezitters:

Ik kwam dit tegen op YouTube en had dit nog niet eerder gezien.

350 QX Carbon Fiber Frame

superB voor mensen die weten dat een stock 350qx body bij een hele simpele crash al breekt of scheurt.

hier nog een movie ervan

de info die ik vind is dat het van een bedrijf komt wat heet Microheli

website : http://www.microheli.com/blade-350-qx

moeite waard om hier even te kijken want hebben nog veel meer goodies voor de 350qx

ook is Horizon hobby achter dit frame gekomen en leveren hem ook zie : http://www.horizonhobby.com/350-size-multirotor-frame-kit--aluminum-carbon-fiber-p-mhe35qx005qk

jammer genoeg heb ik niks kunnen vinden welke hem in Europa leveren doet

Hoi allemaal

Ik zal me ff voorstellen naam Herbert en woon in Vorden
Ik heb ook een blade 350 qx , en zender DX6I
Maar ik kan je mededelen deze combi werkt niet !!!!
Instellingen gedaan volgens boekje . en binden maar...
oke binden gaat maar fout melding groen lamp knippert en pieptoon.
Naar een winkel gegaan daar info gevraagt.
je zender is stuk , duh dacht het niet .
Een blade uit de winkel gepakt binden met me zender , en het zelfde.
Een DX6I zender uit de winkel , het zelfde..
Een dx5 gepakt en walla hij doet.
Een dx8 gepakt en ja wel hij doet.

Wat nu een dx8 kopen, nee deze gaat uit de handel.
Dus een dx9 tjaaaaaaaaaa 379 euro..

Dus maar ff sparen of wachten op iemand die wel vliegt met een dx6i

zo ja wil deze dan aub namens heel nedeland zijn instelling door geven.

namens mij en enkele winkelliers alvast bedankt

... ik les geen vervolgberichtje,
dus de vraag, werkt het of werkt het niet, oplossing ?

zelf ben ik met deze combinatie veel gevlogen, en het werkt, alle vlieg-modes,
en ik denk dat ik niet de enige ben,
vraag toch iemand in de buurt, die ook zo 'n ding heeft voor hulp met afstellen,
misschien heb je alleen wat over het hoofd gezien, kan toch,
suc6
Uwe

Sinds kort heb ik een Blade 350QX2, tweedehands overgenomen. Eindelijk eraan toe gekomen om mijn DX6i te programmeren volgens de manual, ik dacht, even hooveren in de achtertuin.
Dat viel tegen... ondanks solid groen licht kwam er geen enkele beweging in de props.
Manual doorgespit... de troubleshooting tabel geeft was suggesties, maar geen enkele die hier van toepassing is.
Behalve die groene LED (die aangeeft dat-ie in SAFE mode staat en een GPS lock heeft) geeft-ie elke 3 seconden een beepje, maar verder doet-ie niks.
Iemand van jullie enig idee?

(de vorige eigenaar en ik hadden wel het plan om 'm even demo te vliegen, maar het regende nogal toen ik bij hem kwam dus dat hebben we maar niet gedaan...)

Even spelen met de gastrim, dat luistert erg nauw bij de blade.
Wel even de rudder snel heen en weer halen ! Maar ik ga er vanuit dat je dat weet.

Ik heb van alles geprobeerd, ook met de gastrim. Rudder heen en weer? Wist ik niet, inmiddels ook geprobeerd.
De props voelen duidelijk "armed" aan, hebben weerstand.
(Sorry, ik heb niet alle 41 pagina's van dit draadje gelezen, ik hoopte dat er misschien een snel antwoord was...)

Rudder sneel heen en weer rammelen tot tegen de aanslagen met het gas dicht, dan moet hij aanslaan. Met de gastrim op alle mogelijke standen blijven proberen !

Ga ik nog proberen, bedankt.
Ik ben me aan het inlezen... ben op pag. 7... opstartproblemen in combinatie met een DX6i blijken standaard te zijn zie ik, in elk geval in 2013!
Heb ook nog een programmeerfoutje ontdekt, maar voorlopig staan mijn props nog steeds stil... ik blijf lekker bezig
(lastig dat, binnen achter het raam, de GPS niet gemakkelijk bindt, maar het is me te koud om er lang mee in de tuin te staan!)

Hallo.

Ik heb ook de combinatie van de 350QX en de DX6i, heeft bij mij altijd zonder problemen gewerkt.
Alhoewel, momenteel effe niet, want vorige week vloog er tijdens de vlucht iets van de drone af waardoor hij met drie propellers verder moest, en dat eindigde op het dak van de koeienschuur.
Weet iemand toevallig nog waar je de 350QX (versie 3 waarschijnlijk) nog kunt kopen, dan kan ik m'n reserveprops en lipo's blijven gebruiken?

Groet, Jan.

Toemen verkoppt hem, maar ik weet niet welk versienummer. Maakt dat wat uit voor de props?
Hoe is het mogelijk dat je een prop verliest die met 2 schroefjes vast zit? :-)
Mijn 350QX vliegt nog steeds niet, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen paar dagen met iets anders druk ben geweest. Toch hoop ik echt nog wel dat het lukt...

Hoe is het mogelijk dat je een prop verliest die met 2 schroefjes vast zit?

De prop scheurt juist ter plekke van de twee schroefjes. De oude propellers hadden daar veel last van, daarom kwam er een nieuwere versie, te herkennen aan de ingegoten "B". Ik had al eens een gebroken propeller, zat nog wel vast aan motor, ik merkte dat aan de motortemperatuur, was hoger dan de andere drie, omdat hij door de mindere lift veel harder moest werken. Ook tijdens de laatste vlucht was het geluid van de props anders, maar ik dacht " ik kijk dadelijk wel effe". Dus niet.

Groet, Jan.

Mijn 2e hands Blade heeft één prop met een B er op. Ik zag op de site van Toemen ook carbon props... vind ik wel aantrekkelijk, maar eerst maar eens zorgen dat ik de huidige props aan het draaien krijg. Idem voor een hoger landingsgestel, voor de camera die ik er onder wil hangen kom ik een paar mm te kort dus dat zou een mooie oplossing zijn.

Goedendag heren,

Als je Blade niet opstart ondanks een solide gps lock,wil dit meestal zeggen dat je gastrim niet precies in het midden staat,dus zet je gastrim precies in het midden en wacht op een gps lock,houd je gasstick helemaal naar beneden, tik naar links en rechts en dan zou hij toch echt moeten starten, maar pas op in de groene (smart) modus dat je genoeg afstand tussen de zender en de 350QX hebt,anders zal hij meteen van je af vliegen en ergens tegenaan vliegen met alle ellende van dien. De groene modus kun je beter niet gebruiken want er moet zeker 5 meter tussen de zender en de 350QX zitten,als dit niet zo is, kan dit best de reden zijn dat hij niet opstart,ze noemen dit ook wel de safe cirkel,dus is deze modus niet echt geschikt om in de achtertuin te hoveren,of je moet toevallig over een enorme achtertuin beschikken, dat weet ik natuurlijk niet. Je kunt om te hoveren beter de AP(paarse)modus gebruiken, deze is rustig en hij stijgt pas op bij half gas en blijft mooi rustig in de lucht hangen, maar wel zorgen dat je een solide gps lock hebt. Eigenlijk kun je beter naar een open ruimte gaan met je Blade350XQ/QX2/QX3 en vooral met de eerste versie de 350QX en het maakt echt niet veel uit of je nou firmware versie,v1,v2 of v3 hebt. De eerste 350QX heeft namelijk een UMX flightboard,met de kleine rode antenne, die kun je zien zitten als je de batterij klep eraf haalt,deze versie kan het beste overweg met firmware versie v1,tenzij je hem gekocht heb met firmware versie v2, bij de v2 is namelijk de gps module en de gps antenne verplaatst naar de rechter achter arm,dat is de v2 versie,zit de gps module en de gps antenne nog bovenop de batterij steuf,moet je het eigenlijk bij firmware versie v1 houden. Bij de QX2 is het flightboard vervangen door een ander type en daar zie je een antenne draad via de linker landinspoot naar beneden lopen en zit de gps module en de gps antenne al vanuit de fabriek in de rechter achter arm,dit was al een hele verbetering, overigens heeft de QX2 in de body nog een 2e antenne draad liggen, wat het vliegbereik behoorlijk vergrote naar een full range drone,de gewone 350QX met het UMX flightboard is eigenlijk maar een parkflyer met een maximum vliegbereik van ongeveer 500 meter,er waren met dit type ook veel flyaways,ik kan er zelf over mee praten helaas. De QX2 werkt het beste met firmware versie v2. Kort daarop kwam de QX3 uit met de gps antennemast bovenop,dit was een hele verbetering en werkt met fimware versie v2 en v3, het liefst v3 en dit is eigenlijk de meest betrouwbare versie van de QX reeks, ik heb ze alle 3 gehad, met de QX1 had ik een flyaway,maar vond hem gelukkig terug, met de QX2 heb ik ook een flyaway gehad,ook deze vond ik ook terug en met de QX3 heb ik nooit een probleem gehad en deze heb ik nog steeds en ben daar erg tevreden over en heb hem voorzien van FPV en carbon props, overigens heb ik met de originele props nooit problemen gehad, maar je moest ze goed controleren op witte stress scheurtjes of andere rare plekjes, zodra je zoiets ziet moet je de gelijk de prop vervangen en draai ze niet te vast, want dat is vaak de oorzaak dat ze uit elkaar springen. Wat ook erg belangrijk is is dat je de props goed balanceerd, want trillingen zijn ook funest voor de motoren en het casco zelf, goed gebalanceerde props zorgen ook voor veel betere vliegprestaties.

Zo, ik hoop dat jullie wat wijzer van deze leuke, maar soms onbetrouwbare drone geworden zijn.
Als jullie nog vragen of problemen hebben, vraag maar raak.

Groet van Martin.

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor deze uiteenzetting... is het niet zo dat als je opstart binnen de 5 meter safety zone, dat de props dan wel moeten draaien maar niet optoeren? Van al mijn pogingen heb ik één keer met die vijf meter rekening gehouden, maar dat hielp niks. Alles wat je verder noemt heb ik gecheckt - gastrim in het midden, gas omlaag, links/rechts... tot dusver heeft er nog niks gedraaid.
Wat bedoel je met AP (paarse) modus? Ik heb Smart, Stability en Agility (groen, blauw, rood). Mijn versie is duidelijk de V2, met de GPS antenne in het landingsgestel.

Oké, je hebt dus een 350QX2, dan hoor je in principe 3 vliegmodes te hebben en dat zijn, groen(smart)mode, paars(AP)mode en blauw(stability)mode te hebben en dan heb je nog knipperend rood en dat is rth(return to home), dit zijn de echte 4 vliegmodes,die je op de 350QX2 hebt. Solid rood(agility)mode is eigenlijk een verborgen vliegmode,in deze mode heb je geen self leveling en is echt voor ervaren Blade350QX vliegers,als je in deze modus vliegt zal dit vaak tot een crash leiden, ikzelf heb veel ervaring met de Blade en heb er ook nog wel eens moeite mee. En dat hij elke 3 seconden piept hoord ook niet, duidelijk komt het toch van je zender,daar zit het probleem, maarja ik kan je waardes op je zender hier vandaan niet aflezen, wees ook zeer voorzichtig met je Blade binnenshuis te rommelen, want als hij ineens opstart,kan dat erg vervelend afgelopen, ik spreek uit ervaring, je wil niet weten wat de Blade bij mij thuis heeft aangericht, ik zat ook binnen te klooien en ineens starte hij op en begon aan een verniel vlucht in de woonkamer, overigens die dikke grijze draad in de landingpoot is niet de gps antenne, maar het kompas.
Maar het probleem zit in je zender,deze is niet goed ingesteld, neem is een kijkje op YouTube of helifreaks.com voor nieuwe zender instellingen.

Succes,
Martin.

Ik heb een keurige en komplete manual bij de 350QX, daarin is geen sprake van een paarse AP mode... ik kan de 3 modes (groen, blauw, rood) schakelen en de led geeft dat netjes aan.
Ik heb nu allerlei dingen geprobeerd van de diverse YouTube filmpjes én adviezen van dit draadje maar heb nog geen prop zien draaien. Dank overigens voor het advies over binnenshuis klooien...
Ben nu even met andere dingen bezig, maar daarna ga ik weer proberen leven in de Blade te krijgen.

Hallo.

Interessant om weer eens een paar stukken over de 350QX te lezen. Ik kijk ook regelmatig op het Duitse Kopterforum, daar heeft Blade, en de 350QX, een eigen topic. Helaas is het meen ik wel zo dat ons modelletje er uit gaat, het aantal berichten wordt ook daar wat minder. Zoals ik schreef gebruik ik de drone alleen om mee te vliegen, dus zonder camera of zo. Ik sla het ding samen met de zender onder de arm, spring op de fiets, rij naar de wei, en vliegen maar. Omdat mijn 350QX2 inmiddels dus ter ziele is heb ik rondgekeken naar een nieuwe, en gelukkig kon ik er nog ergens een bestellen. Ik heb trouwens wel het idee dat het met de opvolgers twee kanten op gaat: de film-kant, bijvoorbeeld de Chroma, die je volgens mij niet zonder camera kunt krijgen, en als je alleen maar wilt vliegen bijvoorbeeld de Mach 25, maar dat is dan meteen weer zo'n race-ding. Vandaar dat ik blij was dat ik de 350 nog tegenkwam (in Oostenrijk, dat dan weer wel).

Voor wat betreft het effect van die safe circle weet ik zo net nog niet of het zo werkt. Ik bedoel, de drone weet in principe niet waar jij, en dus de zender, zich bevindt. Voor zover ik het kan bekijken weet de drone in de groene modus via zijn gps vanaf welk plaats hij opstijgt, en daarbij neemt hij dan aan dat jij 5 meter verder naar achter met de zender staat. Ik heb het nooit geprobeerd, maar als je na het opstijgen bij wijze van spreken 80 meter verderop gaat staan, dan gebruikt de drone nog steeds de safe circle berekend vanaf het punt van opstijgen. Maar nogmaals, dit neem ik maar aan, heb het zelf nog niet geprobeerd.

Voor wat betreft het aantal vliegmodussen van Doets: standaard zitten er op de QX2 (die had ik ook) gewoon de drie, groen, paars, en blauw, precies zoals Martin al schreef. Misschien dat jij een QX2 hebt waar de software van de QX3 op is gezet, want zoals ik begrepen heb krijg je dan wel die twee-deling van de vier mogelijkheden. By the way, heb jij je DX6i nu ingesteld vanaf de gebruiksaanwijzing, of met behulp van het YouTube filmpje van Horizon? Mocht je toevallig de QX3 software hebben, dan kun je via deze link

http://www.kopterforum.de/topic/26067-blade-350-qx3-spektrum-dx6/page-2

op een filmpje voor het instellen van die nieuwe software in combinatie met de DX6i inclusief de aanpassingen komen, je krijgt op die manier alle vijf de modussen, dus groen, paars, blauw, rood, en knipperend rood voor de comming home (hoop ik, want ik heb de QX3 net besteld, en dus niet in huis, en dus ook nog niks ingeprogrammeerd).

Groet, Jan.

@ Bart, jij hebt de V1 nog met de agility modus (de rode led) de draad in de landingspoot is de hoogtemeter. De gastrim moet juist niet in het midden staan, maar er net boven of onder.

@JPV,
Goede keuze de QX3,maar deze heeft standaard vanuit de doos maar 3 vliegmodes, groen, paars en knipperend rood,dus rth return to home,maar je moet de andere vliegmodes even opzoeken, dan krijg je ook blauw en rood en heb je ze alle 5,ik vlieg zelf met een DX8T zender,dus is het allemaal wat makkelijker.
Dan heb je ook nog de DX6 en de DX6I,daar schijnt voor de Blade veel verschil in te zitten, het schijnt dat hij met de gewone DX6 wat meet moeite heeft kwa instellingen.

@Rheli,
De chip in de landingspoot van de QX is het kompas,niet de hoogtemeter. De hele QX serie beschikt over een barometrische hoogtemeter en die zit samen met de gps module verpakt in koperfolie in de body.

Groetjes van Martin.

@ Bart, jij hebt de V1 nog met de agility modus (de rode led) de draad in de landingspoot is de hoogtemeter. De gastrim moet juist niet in het midden staan, maar er net boven of onder.
Op de doos zit een sticker: "Optimized with firmware 2.0" en (mijn vertaling):
"Nieuwe startprocedure,
nieuwe vliegconfiguratie,
nieuwe kompas- en GPS foutherkenning,
nieuwe landingsgestel-konfiguratie".

Back