Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Afgelopen Vrijdag bij Heliparts binnen geweest en mijn 130x even onder handen laten nemen door eigenaar Inger.
    Ik had 'm al eens met zijn 130x zien vliegen in de tuin en dat zag er héél indrukwekkend uit.
    Hij heeft wat zitten scrollen en prutsen in de zender en vooral de throttle en pitch curves wat aangepast en wat een verschil!! Bedankt Inger!!

Ik herken de 130x niet meer, is een echt scheurijzer geworden dat zeer strak vliegt en gevoeliger is en toch nog 'vrij' makkelijk onder controle te houden is:D:D D/R staat nu op 80% met +35% expo, vloog voordien op 50% met +25% expo.
    Na 150 vluchten ook een nieuwe ( plastic)pitch slider gemonteert op Inger's advies en een wereld van verschil, het busje dat over de tailas schuift schijnt nogal zacht materiaal te zijn dat snel uitslijt, tijdig vervangen dus of van Microheli de titanium slider monteren.....
    Heb er vandaag 24 vluchten opzitten waarbij ik me vooral toelegde op inverted en rolls. Maar ook lekker veel rondknallen:rolleyes::rolleyes:
    Terwijl ik voordien inverted ging op 10m hoogte kan het nu op 2m omdat de heli practisch geen hoogte meer verliest :cool: Is wel degelijk een héél verschil als je heli op ooghoogte hangt inplaats van op 10m;)

Natuurlijk een aantal keer het gras ingedoken en één linkje kwijtgespeelt en bij de laatste vlucht dus de swash stuk gekregen:mad:
    Morgen dus weer naar de shop:)

Grtz Rudi

2. SandorV

SandorV

Lid geworden:
    20 nov 2011
    Belachelijk vind ik dat, heb je al zitten mailen?

3. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Nee, heb geen mailtje naar de webshopeigenaar gedaan.
    Met hem een tijdje terug afgesproken dat hij mij zou laten weten als de Blade 130-X bij hem binnen zou komen zodat ik het toestel dan op kan komen halen.Op zijn mailtje wacht ik zoals afspraak met alle geduld.
    Morgen is het woensdag en ik heb nog steeds stille hoop dat ik aankomende zaterdag samen met m'n vliegmaat Freddie kan vliegen.
    Freddie met zijn heli en ik dan met mijn Blade 130-X
    Vr Gr E

4. Jan Weststrate

Jan Weststrate

Lid geworden:
    17 jul 2003
    Erwin,

Ik heb bewondering voor je geduld... Wat ik nog even kwijt wil is dat ik dit toch wel een gemiste kans vind voor de verkoper. Zo te zien aan al je draadjes koop je je arm aan vliegmateriaal, en als je tevreden bent met een toestel doe je daar met groot enthousiasme verslag van.

Als ik winkelier was zou ik in ieder geval zorgen dat klanten als jij dik tevreden waren over de service, een betere reclame kun je niet hebben als modelbouwhandelaar.

Meer zeg ik er niet over. In ieder geval heb ik zelf gekozen voor de Walkera V120D02S, ik hoop dat hij voor het weekend binnen is. Ik hoop jouw heli ook! En goed werkend dan wel nieuw natuurlijk.

Groeten,
    Jan

5. roger.zambon

roger.zambon

Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Beste 130 X liefhebbers,
    Ik heb op die van mij de Tail Gear (BLH3729) vervangen door de metalen uitvoering (BLH3735), inclusief de High Performance Main Rotor Blades (BLH3716OR) maar moet zeggen dat de staart nu niet meer trilt. Dat had ik voorheen wel. Ik heb alles tegelijk vervangen dus durf niet te zeggen of het door de bladen of door de Tail Gear komt.

Wel heb ik nu last dat de hele heli af en toe begint te shaken. Maar daarvoor moet ik nog eens de truuk met de canopy rubbertjes op de Swash Plate toepassen.

Misschien hebben jullie iets aan deze info.

Groetjuzzz van Roger

6. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Game on!!!!

7. Stijn.B

Stijn.B

Lid geworden:
    6 jun 2012
    Kom die 130x ook op Phoenix simulator ? want begin nu wel een beetje nieuwsgrierig te worden ;)

8. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    right behind you :cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Freddie1

Freddie1

Lid geworden:
    19 sep 2010
    Ook ik hoop voor jou Erwin dat je deze week de heli terug krijgt. Je hebt er nu toch lang genoeg op moeten wachten. Hoop je dit weekend te zien samen met je 130X:D

mvg. Freddie

10. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Hi,

Heb een oplossing voor het scheuren of barsten van de tailboom, gewoon een beetje naaigaren rond de tailboom wikkelen en dan secondenlijm erover;)
    http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9688.jpg
    Niet de beste foto maar wél een oersterke verbinding.
    Je bemerkt ook dat de 2 lange schroeven bovenop de tailstrut weg zijn, op deze manier kan de tailboom iets meer meebuigen in een crash inplaats van te barsten/scheuren. Na een crash de strut gewoon terug over de tailboom klikken indien nodig:cool:

Niet goed, geld terug:rolleyes::rolleyes:

Grtz Rudi

11. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    :D:D

Gaat tie zo nogwel door de APK komen:xmas::D:D:D:D:D:D

Jan

12. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Geen idee wat APK is Jan, maar ik ben er zéker van dat ze dit in België niet kennen, gelukkig;):D:D

Grtz Rudi

13. SandorV

SandorV

Lid geworden:
    20 nov 2011
    apk is de keuring hier

14. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Nog geen tail servo kapot :confused: De mijne is kpot:( 1 van de draadjes los gekomen het witte, terug gesoldeert maar servo trilt .
    Zal nieuwe worden:rolleyes:

15. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    We gaan de avond in nu en op naar de vrijdag 24 augustus.Week 6 van het wachten.
    Heb deze week tot nu toe helaas nog niets gehoord van de modelbouwwinkel eigenaar omtrend mijn Blade 130-X
    Toch nog stille hoop dat hij morgen of uiterlijk zaterdag mij laat weten dat de Blade 130-X binnen is en opgehaald kan worden.
    Schijnt slecht weer te worden aankomend weekend en dus ideaal weer om zo'n Blade 130-X eens lekker binnen in te vliegen en af te stellen.
    Volgende week zou het week zeven worden van de wachttijd op mijn Blade 130-X die nog in Duitsland bij HH zit voor garantie.
    Vind het een lange ruk eerlijk gezegt al die weken wachten.
    Zat ik er met een week of 8 toch niet ver naast.Echt zot hoor en meer dan jammer.
    Vr Gr Erwin

16. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Morgen zouden er nieuwe heli's binnenkomen in de shops in België en Nederland, hopelijk is de jouwe erbij Erwin:cool:
    Vandaag vlucht 180 geboekt op 6 weken, haal ik met de 450 nooit:D

Grtz Rudi

17. Rc-Flyfun

Rc-Flyfun

Lid geworden:
    6 jan 2006
    Als Winkelier:

Klopt morgen komt er een nieuwe zending binnen en Dylan krijgt zowieso een nieuwe ook al zit er nog geen omgeruilde van HH service bij Evt.

Er is al een heleboel over geschreven hier.
    En je kan je mening daar natuurlijk over hebben wat wel en geen service is enz enz...
    Het word dus gewoon netjes opgelosd door HH waar ik ook al helemaal vanuit was gegaan.
    Zij laten de winkelier en de klant niet in de steek.

Als zij voldoende voorraad hadden gehad op het momend na de eerste levering had Dylan zijn eerste 130x allang inmiddels versleten gehad, want dan had ik hem binnen 1 week een nieuwe kunnen leveren.

Ik hoop voor Dylan dat hij nu snel kan genieten van deze zeer fijne 3d leerheli.

Aankomend weekend redelijk weer in ieder geval en in de avond is het meestal winstil heliweer.

Gr
    Robert

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Geweldig nieuws om te horen!!!
    Mijn weekend kan niet meer stuk al regent het constant door van zaterdagochtend tot maandagochtend.Ha ha ha ha ha.
    Ik hoop zo weer snel Airborn te kunnen zijn met die Blade 130-X
    Die paar dagen vliegen 6 weken geleden met de Blade 130 smaakte echt naar meer.
    Mag nog even geduld hebben.Komt het allemaal toch nog goed.Haleluja.
    Fijn weekend allen.
    Vr Gr E

19. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Je bent echt mijn held Dylan! Doe ons een plezier en film je maiden even inclusief audio ha ha ha ;)

20. Tribal69

Tribal69

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Klopt morgen wordt de mijne verstuurd.
    Met de blades upgrade geel en groen voor en achter gaat die mooi vliegen in mijn tuintje ;)
    Zender instellingen en 8 nieuwe nanotechs liggen al te wachen.

Deel Deze Pagina