Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. Nebukadzir

Nebukadzir

Lid geworden:
    15 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Aeroflot:schrik::schrik::schrik:!!!!!!!!!!

3. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik zal je mijn ervaring besparen toen ik met Malev aankwam op Schiphol. Was de laatste vlucht die aankwam ivm storm. Andere vluchten werden gecancelled. Dit was een ware nachtmerrie. Dacht toen echt dat ik het loodje zou leggen..

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik zag hem al. Maar ik ben eventjes Blade af. Wat niet betekend dat ik Blade uitsluit hoor. Maar ik ben op dit moment meer dan tevreden met wat Walkera aan het doen is.

5. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Cool, die Hongaren vliegen met afdanktjes van Aeroflot;)

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    En ik moet toegeven dat er toen inderdaad sprake was van vibratie. Maar dat was bij de landing m'n laatste zorg. Vooral de wingtip die ernstig dichtbij het asfalt kwam maakte me enigzins misselijk van angst..

7. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Weer een nieuw topic :)

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Er is een verzameltopic voor Walkera collective pitch helicopters gemaakt. Er kan uiteraard overwogen worden om ook zoiets voor Blade te doen.

9. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Een boom snoeien met de 130X

10. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Met de aluminium tail blade grip set van microheli heb ik last van een wag in de staart. Vooral als ik hem aan de tand voel: pitchpumps en 3d houdt de staart echt slecht. Met de stock blade grips heb ik geen last, net gemonteerd. Iemand tips? Rudder gain aanpassen hielp niks...

11. Tribal69

Tribal69

Lid geworden:
    1 nov 2009
    Niet met de stock tailgrips, noch met de MH alu tailgrips houdt de tail bij 3D voor zovere de mug standaard al het vermogen heeft om bv een tic-toc of rainbow te doen ...
    Wat me opvalt is dat er te weinig tailpitch compensatie is om bv een plots pitchwissel te kunnen counteren en dat al met een travel adj van 125% in beide richtingen.
    Is een upgrade van het motortje naar een HP06 of HP08 van 40$ à 44$ te overwegen, ook daar heb ik mijn twijfels over.
    Misschien verwachten we er allemaal net iets teveel van voor een heli van 200 euro maar is het de bedoeling om alle al dan niet zinvolle upgrades te installeren en uit te komen op een ding van bijna 350 euro, deze keuze moet iedereen voor zichzelf maken.
    Ook hier is gebleken voor mij alleszins dat het promotie filmpje WEER misleidend was en niet strookte met de standaard geleverde versie en zijn resultaat...
    Om er gewoon sportvluchtjes met te vliegen is het een tof ding om erbij te hebben, om er 3D mee te vliegen vergeet het gewoon!

12. roger.zambon

roger.zambon

Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Ehhhh, zal wel aan mij liggen maar op pagina 57 heb ik jullie reeds geadviseerd om een Metal Gear A (BLH3735) erop te zetten. Ik had ook last van slijtage (ondanks het feit dat ik alleen zachte landingen in het gras maakte). Maar na het vervangen van deze was bij mij de staart trilling ook verdwenen!

http://www.modelbouwforum.nl/threads/nieuw-blade-130-x-57.160306

Overigens is het effe prutsen om hem goed te monteren maar past zonder aanpassingen. Gewoon net zolang doorgaan totdat je een "klik" hoort. Dan zit ie goed.

Mij hoor je niet meer klagen! Vliegt lekker.

Groetjes van Roger

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoi Roger.
    Waar heb jij die lagers besteld? In Holland?
    Vr Gr E

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Tribal69 schreef: Om er gewoon sportvluchtjes met te vliegen is het een tof ding om erbij te hebben.

En daar ga ik helemaal in mee!!
    En laat ik nou net datgene doen waar ik het allerbeste in ben met heli's: sportvliegen.Ha ha ha ha ha.3D vliegkunst is niet mijn ding.
    Vandaar dat mijn Blade 130-X zo verdomd goed bevalt.
    Vr Gr E

15. Lennovich1

Lennovich1

Lid geworden:
    13 nov 2008
    feit blijft wel dat ze hem als full 3D beloven en veel blabla met hun filmpjes en dergelijke....tot je zelf eentje aanschaft. Mij viel het zwaar tegen...als je dan in dat ding nog tjokvol upgrades moet installeren om hem 3D proof te maken dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn.

de visie van eflite is : laat de consument het maar uitzoeken waar al de problemen zitten, wij scheppen ondertussen wel de poen. want geef toe 200 eur voor een belabberde heli out of the box blijft zuur geld als je het mij vraagt.

16. roger.zambon

roger.zambon

Lid geworden:
    11 mrt 2011
    @Dylan sys150,

Ja hoor, ze zijn gewoon in Nederland te bestellen. Ik heb hem gekocht bij de sponsor van dit forum (en ik geloof de webshop waar jij zo lang heb moeten wachten op je heli). Onderdelen daarentegen waren netjes verpakt geleverd. Heb er wel een weekje op gewacht. Maar dat zou kunnen doordat er voor de 130 X nog steeds niet alle onderdelen verkrijgbaar zijn.

Optional Metal Bevel Gears: 130 X BLH3735 1 €10,88 excl. 19% BTW

Overigens heeft de RC winkel in Twente ze momenteel wel op voorraad.

Groetjes van Roger

17. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    geloof alleen dat de 1 het heeft over lagers en de andere over de gear. Gaat niet passen hoor gear op de plaats van een lager:D

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik maak dat wel passend hoor een gear op de plek van een bearing of andersom.Ha ha ha ha.
    Roger bedankt!!
    Vr Gr E

19. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Kan iemand uitleggen hoe metal gear A invloed heeft op de tail:confused: Ik geloof het wel maar zou graag weten hoe en waarom (en nee mijn naam is niet Thomas) Ga er deze middag ook 1 halen.
    Wat betreft de demo filmpjes hebben ze daar dan een speciale versie voor ??
    Ik vlieg ook geen 3D hoor (behalve als ik controle verlies LOL)

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik sluit mij aan met de vraag van mijn voorganger.
    Want ik was dus in de war en dacht dat het de bearings in de Tail Unit betrof.
    Maar het bleek dus om een Gear te gaan.
    Wel heb ik gehoord dat met die upgrade Gear er minder snel iets stript.
    Maar hoe het precies zit weet ik helaas niet.
    In mijn Blade 130 zit nog steeds alles stock aan parts.
    En dat al na 150 vluchtjes.
    Oke.......ze maakt inmiddels iets meer mechanisch geluid en de Tail Unit heeft vette speling, maar ze vliegt super.
    Ik laat het voorlopig nog zo omdat ik wil testen waar de limiet zit.
    Vr Gr E

Deel Deze Pagina