Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

1. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Grapjas..de beloning is dat ie minder op n blade lijkt. Innerlijk moet ie ook n metamorfose ondergaan maar eerst prak ik m nog n aantal keer totdat ie intern aan vervanging toe is..

2. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Grapjas heeft gelijk, je foto's zijn niet zichtbaar :)

3. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    HA!!!:hammer: ik dacht echt dat t n geintje was..had de foto's waarschijnlijk vanuit n prive album dr op gezet. Als ik op t forum zit ben ik altijd ingelogd dus zie ik ze ook altijd..en nu?? Thx Gert-JanP!!!!

4. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Mooie dame man! Phoe. Mijn smaak :)

5. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Is er nog iemand die dit ettertje volledig heeft weten te temmen?
    Mijn voornaamste issue momenteel is het alle kanten op schudden tijdens daalvlucht en fast forward..dit gebeurt enkel met de RECHTE bladen zoals op de foto hierboven.
    Als ik deze bladen eropheb kan ik klooien met de gains wat ik wil, zelfs max ongevoeligheid, hij blijft toch de shakes hebben.
    Zet ik de zwarte blades met pielekes erop is t probleem verholpen en is t genieten geblazen.
    De reden dat ik m toch goed vliegend wil hebben met de rechte bladen is dat ik merk dat ie n stuk wendbaarder is met 3d..

6. liberator

liberator

Lid geworden:
    15 mei 2012
    130X

Hmmm, kan volgens mij meerdere oorzaken hebben.

Bv. te lage headspeed of blades niet in balans. Maar ik neem aan dat je dat al hebt nagekeken.

Mijn 130x is na 50+ vluchtjes nog steeds (op een extra tail-pushrod support na) nog helemaal stock en heeft ook zonder de pielekes nergens last van. M'n Mcpx had op een gegeven moment ook de shakes die ik er maar niet uit kreeg. Zelfs met compleet nieuwe kop van mijn reserve exemplaar ging het niet weg. Toen in de zender een nieuw model aangemaakt en tot m'n verbazing vloog ie weer "knake-strak". Headspeed was hoorbaar hoger terwijl in het oude model niks was veranderd. Blijkt dus dat de zender instellingen (Dx7s) spontaan waren ver.....:confused:.

Vlieg ze!

7. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Bladen zijn idd in balans, servo s zijn schoon en headspeed prima. Misschien idd nieuw model aanmaken en kijken wat dat doet. Heb gewoon t idee dat ze niet stijf genoeg zijn. Bestaan er carbon bladen voor dit ding? Heb t idee dat dat n hoop zou oplossen..

8. liberator

liberator

Lid geworden:
    15 mei 2012
    Heb FF gezocht maar kan ze zo gauw niet vinden. Misschien eens een setje Walkera blades v.d. v120 proberen. Zijn zowiezo wat "scherper" gesneden.

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Probeer eens de Carbon Main Blades die ik op mijn Walkera V120D02S heb zitten zou ik zeggen..............
    Zijn Carbon Main Blades van een Walkera M120D01.
    Mijn V120D02 vliegt zo strak als een snaar ermee.
    Voor de rest zeg ik er niets meer over.
    Gr D

10. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Foei!! Ik dacht dat jij je (terecht) had gedistantieerd van dit draadje:lol:
    Zijn deze blades zwaarder en passen ze goed in de grips (waar bestel je deze)??
    Thx voor de hulp!!

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Gelijk heb je!
    Maar voor sommige personen zoals JIJ, maak ik graag een uitzondering.
    En als het straks blijkt dat die Walkera M120D01 Carbon Main Blades het op jouw super fantastische Blade 130-X het goed doen dan mag jij mij altijd nog een bedankje doen.

Ik haal ze bij Jade City vandaan.
    Google er maar eens op.
    Kijk dan op zijn Website bij de M120D01 parts onderaan de pagina.
    Je zou de witte Carbon bladen kunnen testen. (zijn er ook in het zwart)
    Zijn ook nog eens in de aanbieding die witte: 6 dollar voor een set.
    Zijn zwaarder dan de plastike versie van HH.Ze zullen hoogstwaarschijnlijk in de Blad houders van je Blade 130-X passen.
    Hang me er niet aan op, maar denk dat het zal passen.
    Jammer dat je niet kortbij in de buurt woont, had je ze wel mogen testen.( ik heb namelijk verschillende varianten Main Blades in materiaal keuze voor mijn 120 size Walkera heli's)( plastik, foam en Carbon)
    En yep......voor dat geld heb je nog niet eens die plastike Blade 130-X Main Blades voor.
    Hoop echt dat het je heli goed zal doen.
    De mijne (V120D02S en M120D01) in elk geval wel.
    Vr Gr D

12. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Thx Erwin! Bedankje heb je sowieso!!
    Ik ga de bladen zeker testen. Ik ben echt blij met dit rakkertje en rusten zal ik niet totdat ie helemaal perfect functioneert, en dan.....dan gaat er bling bling op totdat zelfs mama Horizon m niet meer herkent!
    Tzt laat ik t weten!

13. Punie

Punie

Lid geworden:
    31 mei 2012
    Ik heb deze week main blades van kbdd binnen gekregen. Ik kan er wel nog geen oordeel over vellen wegens nog niet getest. Maar kbdd word over het algemeen nogal goed gewaardeerd.

14. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    ik heb kbdd op m'n mcpx gehad en die bladen gaven wel wat verbetering op stabiliteit. Nadeel kan zijn dat ivm de sterkte van deze bladen, als je een keer een crash maakt, er andere zaken stuk gaan ...

Ik heb er bewust nog geen enkele upgrade op gebouwd. Ik vind hem momenteel (na gain van de tail verkleind te hebben) prima vliegen.
    Toch zal ik die genoemde blades van Jade city wel eens willen proberen, kijken of dat veel uit gaat maken, ik verwacht dat ze veel stijver zijn dan de standaard of de kbdd blades. Voor 6dollar kun je geen bult vallen ....

Bas

15. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
  16. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Voor degenen die wat meer torque en minder bogging willen, schijnt de Oversky HP08S een goed buitenlopertje te zijn die prima samenwerkt met de standaard esc.

De motor heeft een wat hoger kv van ca. 8000 en als je ongeveer dezelfde headspeed wilt houden (met dezelfde throttle settings) als met de standaard motor moet je een pinion van 9t gebruiken.
    De motor is ook nog eens bijna 6 gram lichter.

Hier meer info : My HPO8s came today and I luv it :) review (updated info read main page) - HeliFreak

En o.a. hier te koop :
    HP08S 2S version 8000KV for 130X helicopter [M0017] - $42.90 : OVERSKY!, Micro Brushless Outrunner Motor Expert In China

TopCopter Productions

https://www.rcdepothobbies.com/ProductDetails.asp?ProductCode=HP08S-8000KV

Bas

17. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    En de walkera tail blades...passen die ook op de 130x? T is wel poepie goedkoop die spares van walkera!!

18. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    [mod]Opruiende berichten verwijderd, het is de laatste keer dat er vriendelijk verzocht wordt om op te houden met elkaar in de haren te zitten.......[/mod]

19. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    WAT???? Opruiend? Hoezo dat nou weer?
    Mijn bericht is ook verwijderd..ik wil gewoon weten of de tail blades van die walkera ook gaan op de 130x. Als ik daarbij aangeef dat onderdelen van een bepaald merk relatief (poepie) goedkoop zijn, wat is daar mis mee? Dit is geen 'knake strakke' actie..
    Erwin...zit jij mij soms in de haren??:nooo:

20. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Blijkbaar voelt iedereen zich aangesproken....relax en haal diep adem, je had ook een Pb kunnen sturen om te vragen om je post terug te toveren, het toont een beetje de toon aan van de laatste pagina's in dit draadje en dat kunnen we alleen maar betreuren:rolleyes:

Omdat je het zo mooi vroeg heb ik het terug gezet........

Stevo

Deel Deze Pagina