Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Digitech, 15 mei 2012.

1. webgangster

webgangster

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Sterker nog, ik haal 18 min, standaard props. (4S 5000)
    Volgens mijn meter zit er dan nog 14,6 Volt totaal in...(of hoe je dat ook zegt :p) (3,65 per cell)

Heb je geen meter waarmee je kan meten wat er nog in je accu zit aan stroom?

2. birddog

birddog

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Ik heb de 3 standen schakelaar Flap gebruikt die zit bij mij op de ontvanger AUX 1.Als je in de naza software naar TX Cali gaat staat er onderaan een grijze balk met daarin GPS/FAIL-SAFE/A/FAIL-SAFE/M.
    Nu moet je in de zender servo setup en daar in aux 1 selecteren.
    Als je nu de schakelaar in de nulstand hebt moet het zwarte pijltje onder de grijze balk in de naza ongeveer onder GPS staan zoniet moet je met de draaiknop op je zender het pijltje in het midden van GPS zetten dat kleurt dan blauw, daarna zet je de schakelaar in de middenstand en moet je het pijltje in het midden van A zien te draaien dan staat ie in attitude en daarna de schakelaar in de derde stand die moet je dus in het midden van fail-safe draaien.Dan ben je klaar.De nulstand van de schakelaar is dan GPS-ATTI
    stand 1 is ATTIUDE en stand 2 is failsafe.Je moet natuurlijk wel het kabeltje van de u poort op de aux1 aansluiten.Die 10 % gas heb ik niks aangedaan maar zo werkt het bij mij.

GR

3. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Thanx! Dat heb ik wel! Ik heb ook een mix gemaakt met de F D/R knop. Ik welke modus ik dan ook zit (A, M, GPS), als ik die knop omhaal zit ik ALTIJD in de failsafe modus.

Waar mijn vraag over ging is wat ik moet doen om de failsafe functie van de ontvanger te gebruiken. Deze zit standaard in de AR8000 die ik op de F550 gebruik. Echter heb ik het inmiddels ontdekt! Bindplug in ontvanger, als hij begint te knipperen de plug er weer uit. Zender (staat nog uit) zo instellen dat hij in failsafe staat met de stand van de knoppen, gasknuppel beetje omhoog (boven 10% ongeveer) en dan aanzetten met bind-knop ingedrukt. Als ik nu in de monitor kijk van de assistent en ik zet de zender uit, springt hij in failsafe modus. Exact wat ik dus wil... :)

4. birddog

birddog

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Oke ja ik zie het nu verkeerd gelezen.

5. EagleEyeMan

EagleEyeMan Guest

En jij hebt de standaard 8x5 props er op?
    Ik heb een normale multimeter. Volgens mij kan je daar niet zo mee meten hoeveel stroom er nog in zit.

6. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Wellicht heb je 1 of meerdere motoren die 'zwaar' lopen. Is er een motor warmer dan de anderen en loopt hij zwaarder? Dan kan dat het ook zijn

7. ido

ido

Lid geworden:
    23 aug 2011
    Met de GPS upgrade en dus ook de nieuwe DJI software heeft de
    5. Control mode switch ook meerdere opties gekregen
    - GPS
    - Fail-safe
    - A
    - Fail-safe
    - M

Ik ga ervan uit dat beide fila-safe opties hetzelfde zijn.

Ik gebruiken een 35Mhz PCM ontvanger, deze ondersteunt de fail-safe functie, deze gaat dan naar de 0 stand. Ik heb deze op kanaal 5 gezet (=control mode switch). In de oude DJI software was het midden fail-safe, nu is dat A(tti).
    Hoe zou ik het zo kunnen krijgen dat hij wel naar de fail-safe stand schiet als ik bv m'n zender uitzet. Iemand een idee?

/edit
    vreemd genoeg schiet hij nu naar GPS als ik mijn zender uit zet. Lijkt me ook niet goed

/edit2
    Ik geloof dat ik eruit ben, kennelijk kan je in het F/S menu de dail indrukken om de huidige fail-safe waarde op te slaan als fail-safe waarde.

Laatst bewerkt: 17 jun 2012
  8. webgangster

webgangster

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Ik heb de standaard DJI props erop. Ik weet niet wat voor oplader je hebt maar dan zie je wat er nog in zit, je kunt op dealextreme ook van die metertjes kopen waarmee je het heel snel kunt zien (ook tijdens vliegen).

9. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Ik heb hem gisteravond voor het eerst gevlogen en kan niet anders zeggen dan dat ik DIEP onder de indruk ben! Het waaide zeer stevig en ondanks dat bleef de F550 echt wel op de juiste plek hangen. Omdat we in een woonwijk waren en er dus harde wind stond durfde ik de failsafe -RTH nog niet te testen. Rest allemaal getest, ook de auto land nadat de accu bij laagste punt is. Werkt super! F550 land soepel en schroeft de toeren van de hexa ver omlaag. Niet te vaak doen, want de lipo werd wel wat bol, maar die is inmiddels bijgetrokken en was al aan eind van zijn levenscyclus.
    Vlieg nu met 9x5 e-props en 3s 3000. Zit dan toch zo'n 6 minuten vliegtijd in totdat hij zijn eersre lipo warning geeft.
    Al met al heerlijk om te vliegen! Nog 1 ding even uitzoeken want de yaw wil soms nog wel naar links trekken. Langzaam, maar toch

10. JePeVePe

JePeVePe

Lid geworden:
    3 jun 2012
    je hebt gisteren gevlogen? Zo! Met die wind.... das goed om te weten ;-)

11. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    :confused:

12. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Ik denk dat JePeVePe aangeeft dat hij onder de indruk is van de prestaties van de 550 in combinatie met harde wind. En dat hij het goed vind om te weten dat hij dit kan hebben zodat hij zelf ook met meer wind kan vliegen.

13. birddog

birddog

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Ik heb hem gisteravond ook gevlogen en er stond behoorlijk wat wind maar in GPS-ATTI geen probleem.Als ik overschakelde naar ATTI kon je dat goed merken.
    Heb 3 x de Go home and landing (failsafe) gedaan, 2 x perfect maar een keer ging het bijna mis toen ie de landing inzette was even het ledje uit voor een aantal sec en hij ging links uit de flank ervandoor.Gauw de schakelaar omgezet naar ATTI en ik had hem gelukkig weer onder controle en kon hem veilig landen. Daarna nog een keer geprobeerd met een volle lipo en het ging weer goed.Dus je moet hem toch goed in de gaten houden,
    en niet even gaan koffiedrinken.

14. JePeVePe

JePeVePe

Lid geworden:
    3 jun 2012
    eh ja dat bedoelde ik... zo vaag was m'n posting toch nie? :)

15. GRoos

GRoos

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Bijna gereed om de naza gps op f550 te gaan proberen! (veel wind....)

Twijfel nog steeds over de x y z waarden.

De GPS staat op middenas, aan voorzijde (=vliegrichting), 5 cm van cg. Hoogte t.o.v. cg is 12 cm.

Welke waardes ( - of + ) moeten het worden voor x y en z?

Dank, Geerten

16. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    X,Y,Z

X 5cm
    Y 0cm
    Z -12cm

Laatst bewerkt: 17 jun 2012
  17. GRoos

GRoos

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Maar dit is dan toch anders dan eerder op forum (#279) gezegd is:

Volgens die instellingen zou ik naar x= -5, y=0 en z=-12 moeten gaan.

18. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    GPS voor het COG van de MC = +
    GPS achter het COG van de MC = -
    GPS rechts van het COG van de MC = +
    GPS links van het COG van de MC = -
    GPS onder het COG van de MC = +
    GPS boven het COG van de MC = -

In jouw geval:
    X = 5
    Y = 0
    Z = -12

19. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Enerzijds jammer dat ik nog even moet wachten tot mijn gps er is (wk 25/26)...ondertussen leer ik hier wel veel van jullie ervaringen tot nog toe 8)
    Ondertussen al verder aan het kijken naar een andere zender (nu de DX6i)...het lijkt me erg handig om een draaiknop voor de gains te hebben.De DX8i zou een logische opvolger zijn,maar ik twijfel omdat deze zender maar 1 draaiknop heeft...is dit genoeg of zou ik de stap naar een ander merk moeten maken zoals de graupner of futaba zenders?

20. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Sorry was een foutje van me.:( Aangepast.

Deel Deze Pagina