Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Digitech, 15 mei 2012.

  1. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    AR8000, ik heb nu ingesteld dat ik in elke vliegmode 1 knop hoef over te halen en dan schiet hij in safe mode. nu de rest van de instellingen nog. dat course lock etc snap ik ook nnog bar weinig van.
     
  2. unrealistic

    unrealistic

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Zeist
    op mijn DX8
    systeem menu - switches:
    F-mode => aux1
    Flap => Gear

    vlieg menu - servo
    aux1: reversed
    aux1: sub-trim 10-
    aux1: travel 84% 84%

    vlieg menu - mixing:
    mix1
    ax1 -> ax1
    rate -100%
    -100%
    offset 40%
    sw: mix1

    geeft:

    F-mode geeft manual, atti en gps
    Flap geeft IOC mode
    Mix op 1 geeft failsafe.

    testen met de Naza software.
    Dan opnieuw binden met throttle op 40%, F-mode op atti og gps en failsafe aan.
    Voor het aanzetten vd zender de bind-plug verwijderen om een preset-binding te doen ipv smart-failsafe (deze doet alleen de throttle en geeft dus geen failsafe)

    Op mijn DX7 wat het net zoiets.
     
  3. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    woei bedankt!

    3 switch met flight modes werkt in assistant
    in elke flight mode kan ik 1 schakelaar overhalen dan komt die in failsafe.
    Wanneer ik de zender uitzet schiet de naza in de assistant in failsafe met 40% throttle.

    Nu alleen nog die IOC, hoe werkt dit in simpel nederlands?
     
  4. unrealistic

    unrealistic

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Zeist
    Gewoon dat kanaal aan de naza en aanzetten.
    3 standen op de dx8
    Off - course lock - home lock
     
  5. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen

    en wat als je alleen nog 2 stand switches hebt?
     
  6. unrealistic

    unrealistic

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Zeist
    Op een dx8? ;-)
    Maar dan moet je kiezen tussen course en home lock.
    Met de travel vh kanaal stel je in welke
     
  7. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Nee. Juist niet. Doordat 3 motoren de yaw probeerden tegen te sturen (naar de verkeerde kant aangezien de motoren verkeerd waren aangesloten) en de hexa enkel bleef stijgen, was m'n enige wens dat ik de copter op een of andere manier weer aan de grond kon krijgen.
    Dus stick op nul gebracht.

    Voor de een of andere reden schakelden de motoren dus echt uit. Misschien heb ik echt onbewust een CSC uitgevoerd...
    Geen idee.


    In elk geval...
    Vandaag heerlijk gevlogen!!! :proost:
    Het landingsgestel is hersteld (nooit gedacht dat het ging lukken) en opnieuw gemonteerd.
    Met veel moed ben ik ten velde getrokken.
    Wat me opviel bij de eerste vlucht is dat ik niet op gps kon vliegen doordat de gps niet kon locken.
    Bij de tweede vlucht kreeg ik uiteindelijk uitsluitend de groen knipperende led te zien, gps good.
    Echt zalig!
    De hexa vliegt heel stabiel en reageert heel smooth op stick input. Mid-stick throttle = echt alt hold en gps = echt ter plaatse hooveren.
    Geen gedoe meer met parameters zoals bij Arducopter!!! :snipersmile:
    En dan RTL... Gewoon perfect! Stijgen, terug naar launch positie, langzaam dalen, landen en motoren off. :music:

    Zalig! I'm a happy trooper! :p
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
  8. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Hi Lupus,

    inderdaad dezelfde ervaring. Ik stijg op, vlieg even kort rond en land weer. Motoren uit en weer aan en dan vliegt hij zonder drift en is de PH veel beter. zoniet heb ik (een heel klein beetje) drift op YAW naar links.

    Zal wel met aantal sats te maken hebben, maar die YAW is eigenlijk meer een kompas probleem.

    Ik land in failsafe ook steevast 1m links van de positie waar ik opgestegen ben, nooit rechts.



     
  9. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    ik heb de dx7s dus maar 1 3 switch. ff kijken hoe dat course en homelock werkt want weet niet goed wat wat doet.
     
  10. unrealistic

    unrealistic

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Zeist
    Course lock gaat links-rechts en voor-achter.
    Dus als je copter links-voor je vliegt, moet je ongeacht de orientatie (yaw) vd copter, zowel naar achteren als naar rechts vliegen om terug te komen.
    [​IMG]

    Home lock gaat links-voor en voor-achter ten opzichte van de GPS home.
    Dus overal waar de copter vliegt is naar achteren terug naar je.
    [​IMG]

    Ik ben er nog niet uit wat fijner is.
    Voor beiden is wat te zeggen.
    Ik heb nu een 3-standen schakelaar dus kan ik kiezen tussen beiden.
     
  11. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Idd, ze hebben beiden een bepaald doel.

    Gisteren heb ik course lock serieus op de proef gesteld. Constante yaw en dan gewoon in course lock in een rechthoek sturen. Van links, naar achter, naar rechts, naar voor: dat werkt zalig! :p

    Home lock nog niet getest, lipo's waren op. ;)
     
  12. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    oke dus 1 van de 2 kiezen ff kijken wat fijner is inderdaad
     
  13. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Staat ook wel in nederlands in de 2 sticky bouwverslagen hoor ;)
     
  14. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    Ik heb home lock gekozen. Mooi makkelijk voor als ik ver moet vliegen en alle controls zijn hetzelfde als dat je achter het model staat.
     
  15. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Ik vermoed dat hetzelfde probleem zich kan voordoen als bij de MK. Als je over je hoofd vliegt en je draait je logischerwijze om is alles verkeerd! Je moet dus bij het opstijgen als het ware je voeten vastlijmen.
     
  16. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    hmm goeie, eens proberen
     
  17. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Is het niet net andersom?

    Home lock stuurt altijd naar de plaats waar je bent opgestegen, ervan uitgaande dat je gps lock hebt natuurlijk.

    Bij Course Lock kun je in de problemen geraken als je 'achter' je eigen standpunt vliegt, m.a.w. je hebt je moeten omdraaien.
    Hier moet je inderdaad als het ware je voeten vastlijmen en steeds blijven oriënteren in dezelfde richting.
     
  18. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Heb deze modi op NAZA zelf nog niet uitgeprobeerd, enkel met een MK in Course Lock. Daarbij ga je volgens mij de mist in als je jezelf verdraait. Bij Home Lock MOET je zelf meedraaien en steeds kijken naar de kopter.

    Ik vermoed zo dat de Home Lock het natuurlijkst aanvoelt, maar als je de orientatie van je kopter niet meer kan zien ben je eigenlijk al te ver.
     
  19. streetbiker1977

    streetbiker1977

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    1.436
    Je zegt het juist hoor.
    Het is een misverstand in onze vorige posts. ;)
    Thom zei iets over home lock kiezen en jij postte een antwoord over het probleem van over je vliegen enzo.
     
  20. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    ;) En het wordt pas echt leuk als je in die modi FPV gaat vliegen!:eek:
     

Deel Deze Pagina