Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Digitech, 15 mei 2012.

1. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Ja, ben ook best tevreden. Als ik het RGC forum bekijk blijkt men van de NAZA meer tevreden te zijn dan van de WKM. Misschien liggen de verwachtingen voor die prijs hoger?

2. Thom

Thom

Lid geworden:
    28 jul 2009
    vanavond de gps rechtzetten en kompas calibreren en dan maiden van de heavy lift

3. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. ik heb ook een heavy lift, maar krijg de gains niet lekker afgesteld. moet wel zeggen dat er nog niets heavier dan een 4000mah 4s lipo mee naar boven gaat, maar toch zou ik m eerst goed stabiel willen hebben voor er fpv gear en een gopro op gaan.

4. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Was je voor gewaarschuwd.. Zonder paylad is hij gewoon zwar overpowerd..

5. unrealistic

unrealistic

Lid geworden:
    28 mrt 2012
    En dan? Maakt dat voor de gains veel uit?

6. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Ik had inderdaad wel gelezen dat ie een stuk krachtiger zou zijn, maar dit...
    Ik denk dat het wel uitmaakt ja. Met te weinig gewicht reageren de motoren te fel op de input van de naza waardoor je de gains niet op de sweet spot kunt krijgen. Maar attitude en gps mode is nog te doen. het is manual waar ik de meeste moeite mee heb. (nu 50%expo..)

7. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Manual is zowiesoo al "lastig" (lees uitdagend) met de originele dji set f450. Ik had meteen me eerste loop te pakken toen ik vloog in manual... Veel meer power dan wat ik ooit gewend was met de andere copters....

Dus ja als je deze in manual drukt , kan ik me de problemen bevatten....

8. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Welke props gebruiken jullie op je heavy payload? Als je 10x5 gebruikt kan hij niet zwaar overpowerd zijn met 750kv.

9. unrealistic

unrealistic

Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Met de DJI motoren is dat 920kv geloof ik.
    De 10x5 Graupner schijnen met 3S erg goed te gaan, ook met payload

10. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Ik heb bij RC Timer 10x4.5 carbon propjes gekocht. Dit in combinatie met 4s en mijn F550. Gaan aanmerkelijk beter!! Vluchttijd is toegenomen en gedrag is veel stabieler en smoother dan de 10x5 of 9x5 E-props! Zelfs het 'wobblen' bij het dalen is stukken minder geworden. Aanrader dus voor de 4s vliegers

11. andrefc101

andrefc101

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Rogier, ik heb even gekeken op de site van Rctimer bij deze props, hoe groot is het asgat van deze props, kan ik zo snel niet vinden.

Andre

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Vergeet er niet bij te zetten dat je nog wat payload hebt (gimball , etc).... Zonder payload word het een "iets"ander verhaal"

13. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Zonder opboren heb ik ze op de DJI motoren zitten. Ze gaan net niet over de verdikking na het schroefdraad, maar zitten goed vast!

14. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Heb inderdaad een Aeroxcraft landing gear en Gimbal en GoPro Hero2 eronder hangen

15. Thom

Thom

Lid geworden:
    28 jul 2009
    kan ik gewoon tojdens vliegen homelock schakelaar omzetten en dan werkt het?

16. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Yup! En je kan hem tijdens het vliegen ook gewoon weer uitzetten. Uiteraard mits je een gps fix hebt voor het opstijgen. Anders neemt hij 'home' vanaf het moment dat hij de fix heeft en als je daar niet op wacht kan het ergens zijn waar jij niet wilt...

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik heb naza zonder gps. Zou het voor mij nuttig zijn om de nieuwe firmware te laden, aangezien de meeste features betrekking hebben tot gps en er geen vermelde bugfixes zijn?

18. Thom

Thom

Lid geworden:
    28 jul 2009
    Ik zou het gewoon doen, kan vrij weinig misgaan en misschien zijn er toch nog wat verbeteringen

19. Rogier

Rogier

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Dit is nieuw in de nieuwste firmware van 18 mei 2012:

• Five-level Motor Idle Speed adjustable in Motor Mixer.
    • GpsAtti.Mode(Greenlightblink)
      GPS satellites:GPS satellites < 5 with three red blinks GPS satellites, GPS >=7 with no red blink.
      Compass Calibration: step1 yellow light is on,step2 green light on, go into normal mode if successful, otherwise calibration fail and red light quickly blink.
    • IntelligentOrientationControl(CF,yellowandgreenblinkindication):Courselock/Homelock LED will blink green quickly if forward direction or home recording is successful.
    • EnhancedFail-Safe:Landing/gohome&landing

Je kan het dus erin zetten, maar je hebt alleen aan het 1e punt iets omdat je je idle motor stand in kan stellen. Let wel op dat je je set opnieuw moet calibreren als je de firmware upgrade!

20. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Dat zijn allemaal zaken waar je gps nodig hebt behalve de snelheid motoren in idle stand, maar dat vind ik niet zo spannend. Wat ik wel heb gezien is dat autopilot advance opties heeft, maar waar ik weinig over kon vinden.

Deel Deze Pagina