Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Discussie in 'Multicopters' gestart door Digitech, 15 mei 2012.

1. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ik kan nergens vinden dat hij op COURSELOCK over gaat in de handleiding.

Dat van die 10 meter wist ik ook al wel maar niet dat hij op courselock gaat.
    Ik was dus nose in aan het vliegen dus ik reageerde ook nose in toen ik ontdekte dat de ioc niet werkt.

Maar aangezien hij achteraf op courselock is overgegaan heb ik hem dus in een boom geprakt

2. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Het staat er nochtans in als ik mij niet vergis.

3. StormyRocket

StormyRocket

Lid geworden:
    24 jul 2012
    Ik kan het je NOG lastiger maken. Als je tijdens je vlucht de home lock stick vaak een en uit zet, stel je een nieuw richting in en weet je al helemaal niet meer wat welke kant op is :p

Onderstaande verhaal is gecopy-paste uit de handleiding van de Naza v2.2, blz 24/25.
    Heel hfst 4 van de handleiding staat vol met uitleg en zelfs uitgebreide voorbeelden.

Notices:
    1 Before home lock flight, you’d better fly the multi-rotor out of the 10m range around home point, then slide X2 channel switch to HomeLockposition to fly in home lock when all the requirements are met. If you have already slide X2 channel switch to HomeLockposition when the multi-rotor is still in 10m range around home point, and this is the first time you are going to fly in home lock during the current flight, then if all the requirements are met, MC will change into home lock automaticallywhen multi-rotor flies out the 10m range around home point.
    2 When multi-rotor is flying by home lock far away from you and home point, please do not slide X2
    Channel switch many times quickly so as to avoid the change of home point without your attention.
    3 By using a 3-position switch, if you want to record forward direction or home point manually, do not slide X2 channel switch between OFFand HomeLockposition, but only between OFFand CourseLock, or CourseLockand HomeLockposition. And please record the forward direction and home point separately so as to make sure the recording is successful.
    4 When you are flying in home lock, if the multi-rotor is back into the 10m range around home point, or you switch into Atti.Mode, MC will fly in course lock by current forward direction automatically. But this forward direction is NOT the recorded forward direction. If you open the course lock now, MC will fly in course lock still by the recorded forward direction.
    5 We suggest you to use HomeLockin a limited area which is 10m away from home point.
    6 Continuously spinning will cumulate yaw error. In this case, you can stop or slow down the spinning, so as to have better flight performance.

4. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Hebben jullie ook wel eens dat hij de ene keer super strak op de gps blijft hangen en de andere keer niet stil te houden is op GPS.

Ik heb daar namelijk heel erg last van. Vandaag gevlogen en de eerste vlucht super strak blijven hangen en de vlucht daarna een vreeslijke drift en dan praat ik over meer dan 10 meter.

5. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Als ik groene LEDs krijg stijg ik even op en land na 30 seconden weer, motoren uit en dan weer aan. Daarna heb ik geen last meer van dat soort GPS drift. Ik vermoed dat je soms een lock hebt met erg weinig sats en ook je home position dan wel erg veel kan afwijken, sinds ik dit doe land ik ook erg nauwkeurig bij een RTH.

6. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Dank je, ga ik dus proberen.

7. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Waar ik last van heb is dat het soms heeeel erg lang duurt vooraleer de gps een lock krijgt en groen begint te knipperen.
    Andere keren gaat het dan weer snel...
    Hoe zou dit komen eigenlijk?
    Afhankelijk van de locatie?

8. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Locatie kan wel invloed op je GPS ontvangst hebben, bebouwing of bebossing kan wel degelijk in de weg staan. Zelf gebruik ik een app op mijn telefoon of tablet die perfect laat zien hoeveel satelieten ik ontvang en hoe sterk het signaal is. Op sommige locaties scheelt het al of ik mijn gsm in mijn hand hou of hem op de grond leg naast mijn Naza.

9. ickarus

ickarus

Lid geworden:
    7 sep 2010
    Welke app gebruik je hiervoor?

10. dutchcommando

dutchcommando

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    zit bij mijn telefoon gewoon bij de navi...

11. schilper

schilper

Lid geworden:
    26 jun 2008
    Ik gebruik deze:
    GPS Status & Toolbox

Heb Android toestellen.

12. dickgerritsen

dickgerritsen

Lid geworden:
    26 dec 2012
    De GPS upgrade spreekt me erg aan, zeker de RTH, want af en toe ben ik de kluts kwijt en weet ik niet meer wat voor en achter is.

2 vragen:

Failsafe moet toch gewoon geinstalleerd zijn om RTH te laten werken. (doordat de zender de ontvanger niet meer bereikt of door bewust schakelaar in failsafe te zetten).

Moet de GPS boven de propellers uit steken? Bij een crash is de GPS op deze wijze veel kwetsbaarder. Waarom de GPS niet lager opstellen?

Dick

13. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Failsafe: Correct!
    GPS: in de GPS zit ook het compass en die kan je storen door de magnetische velden van de motoren of stroomvoorziening van je Multirotor. Die plaats je dus best zo ver mogelijk ervandaan, met inderdaad als gevolg dat hij bij een crash snel stuk gaat.

14. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Kijk anders eens in de bouwverslagen , daar staat de functie uitgelegd en hoe in te stellen, mbt de plaatsing GPS; er zijn mensen die ze op verschillende manieren erop hebben zitten , bv op een arm plat gemonteerd of op de baseplate plat gemonteerd ...

Zorg wel dat je voor bevestiging geen materiaal gebruikt die niet de gps ontvangst kunnen storen , netzoals de bovengenoemde delen die kunnen storen

[161961] manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina