Nieuw piste in belgie west vlaanderen(buggy)

De piste in koekelare is bijna klaar na vele uren werken!!
Ik ga wat foto's posten dan kunnen jullie eens je gedacht zeggen kwa verbeteringen enzo.
Er is een clubhuis waar je iets kan drinken en eten en er is stroom voorzien,tafels moeten jullie zelf meenemen en nu staat er momenteel een stelling als podium maar een vast podium is in aanmaak.
Adres piste
LovanRC
Lekestraat 19
8680 Koekelare

MVG

ziet er al goed uit .
zijn jullie van zin er volgend jaar een bnk op te laten gebeuren.
en is er soms mogelijkheid om met de caravan of mobilhome te staan .
kan wel niet goed zien wat de ondergrond is

Op de ondergrond komt kunstgras en gewoon tapijt en dan nog een stuk met gewone aarde
alle voorstellen zijn welkom want wij hebben nog weinig ervaring met buggy pistes.
nog wat foto's

Ziet er erg leuk ... Vuil is meer tijd kost en moeilijker te onderhouden. Wanneer Astro-struf is een grotere investering ...

En: Looks very nice ... Dirt is more time consuming & harder to maintain . Where as Astro-struf is a bigger investment ...

Schoon zulle Pascal!

In juli of augustus tijdens het verlof, willen we daar ook wel eens komen op rijden, heb je ook openingsuren ?

Gaat IMR of RTI daar een offroadclub beginnen ?

Betreffende kunstgras : we kunnen ergens een stuk krijgen, maar we vinden dat het 'gras' te lang is.
Is dat altijd zo, of moet je gewoon wachten tot het wat platgedrukt is om er goed te kunnen op rijden ? 'k Denk niet dat je het korter kan 'maaien' ??? Of toch ?

We hebben bij MRCO 1 stuk kunstgras in de snelle bocht, en daar ligt het gras goed plat, en geeft veel grip (ideaal)

groet en succes in Koekelare, offroad zit idd in de lift !

Kurt

Hallo
Nee heeft niets te maken met Rti of Imr het is in de tuin van Lovan rc .Dit is een rc winkel in Koekelare.Mensen merci voor jullie tips wij gaan er zeker rekening mee houden .binnen een week of twee is de piste is open voor iedereen, daar er nog enkele kleine werkjes moeten gebeuren.
Openingsuren en datums volgen
mvg

Het is inderdaad prachtig dat er wat meer pistes op duiken, maar het is nogal spijtig dat andere verwdwijnen...

Jullie piste ziet er echt top uit! kudo's!

Offtopic: Is er eigenlijk ergens een oplijsting van alle gekende pistes in Belgie/Nederland en of ze on/off road 1/36 1/18 1/12 1/10 1/8 1/6 1/5 zijn?

whohooo dit is wel te doen vanuit Gent !

edit: oei toch een uur rijden, allez tis toch minder dan Vanuit Mechelen.

Laatst bewerkt:
Is er ergens een podium voorzien om op te gaan staan om te rijden?

Wat ik super zou vinden is een baan waar er astro met andere dingen afgewisseld wordt. Bvb stukken met vinyl vloerbekleding of zo, da gaat ni direct kapot en schuift gelijk zot, super tof ipv overal dezelfde high grip. Je zou ook stukken met dals kunnen maken maar daar slijten uw banden dan weer vrij hard van als ge u ni kunt inhouden en ne keer ne goeie power slide maakt :-) Kasseien is ook een optie.

http://www.oople.com/rc/photos/2008national-southport/2wd/OOP_4878.html
http://www.oople.com/rc/photos/2008national-southport/2wd/OOP_4883.html
http://www.oople.com/rc/photos/2008national-southport/4wd/OOP_6142.html
http://www.oople.com/rc/photos/2008national-southport/4wd/OOP_6957.html

Ja hoor podium is in aanmaak.Maar de piste is enkel voor electro sorry voor de nitro mannen(is te dicht bevolkt willen geen last met de buren)Er komen zeker stukken vinyl en kunst tapijt op de baan waar zouden wij best nog wat jups maken wat denken jullie
mvg

Is er ergens een podium voorzien om op te gaan staan om te rijden?

Wat ik super zou vinden is een baan waar er astro met andere dingen afgewisseld wordt. Bvb stukken met vinyl vloerbekleding of zo, da gaat ni direct kapot en schuift gelijk zot, super tof ipv overal dezelfde high grip. Je zou ook stukken met dals kunnen maken maar daar slijten uw banden dan weer vrij hard van als ge u ni kunt inhouden en ne keer ne goeie power slide maakt :-) Kasseien is ook een optie.
Laat ze anders ineens Stotfold namaken :)

Dat is ni in stotfold zenne, stotfold is allemaal kunstgras. Maar wel cooler dan bij ons omdat die verschillende circuits kunnen leggen en veel meer niveauverschillen hebben.

Wat die jumps betreft, probeer misschien op plaatsen waar je een beetje snelheid kan halen, dubbeljumps te leggen. Ik zie bvb ergens in het midden van jullie baan een vrij grote jump, zou mooi zijn als een stukje verder ook een landing voorzien wordt.

En de mooiste dingen zijn 2 dubbels of zo na elkaar, zodat je echt in een mooi ritme moet springen, en niet zomaar moet knallen gewoon om ver genoeg te vliegen :-)

Maar het belangrijkste is dat je op een jump kan springen. Een jump van een meter hoog 20cm voor een bocht is dus geen jump, maar een berg waar je op en af moet rijden :-)

Jullie circuit is groot genoeg om echt iets machtig van te maken!!

vind dat een super idee wouter .
verschillende ondergronden door elkaar .
vond da op petit ook supper .
alleen wel dat vinyl in de zon ook niet hard schuift denk ik .
en inderdaad zou goed zijn eens echte djumps

Ik bedoel gewoon iets dat weinig grip geeft, en tegen weer en wind en autokes bestand is :-) Kan evengoed een houten plaat of een stuk ijzer zijn :-) Of een stuk omgedraaid kunstgras?

Hallo
kan er iemand wat uitleg geven over de slipper op een 4x4 hoe moet je hem zetten op tapijt piste met veel grip,en bv op een piste met weinig grip
mvg

-slipper bij veel grip : moet je de eerste halve meter in werking 'horen' als je uit stilstand volgas geeft (spaart je aandrijving.....)
Natuurlijk kan je die gewoon dicht draaien, maar dan kan je met 'pinnekes' op tapijt/astroturf wheelies krijgen ,en da's niet de bedoeling denk ik ?
Is ook beter iets los - 'tandwielvriendelijk' dus- bij het jumpen (vooral bij de landing als je voor- en achterwielen niet gelijktijdig contact maken, vooral als er geen front of center-oneway in je auto zit.)

-bij weinig grip een tikje losser eventueel, maar opletten dat het niet té los is, dan werkt die constant en wordt veel te heet (slipperpads gaan kapot van teveel hitte, ook de spur zou evtl beginnen smelten, maar voor dat laatste zou het al extreem moeten zijn..)

vooral proberen en goed luisteren zou ik zeggen,

succes Pascal,

groet,
Kurt

Back