nieuwe accu's graag snel wat nemen?

Hey, ik heb momenteel nog maar 1 goed werkende accu voor mn HPI sprint 2, maar er is over 2 weken wedstrijddag op onze club. Nu heb ik dus, het liefste, 2 nieuwe accu's nodig. De accu die ik nu heb is een corally 4200mAh met tamiya aansluiting. Ik woon in de buurt van venlo en daar hebben ze bij de modelbouwwinkel xcell accu's. Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee? Of heeft iemand misschien een goede tip?
De corally accu's zijn namelijk tijdelijk niet meer verkrijgbaar bij pk... sowieso weet ik niet of ze nog optijd binnen heb als ik nu bestel? Uit ervaring weet ik dat de conrad accu's niet zo geweldig zijn.

Alvast bedankt;)

ps: titel is misschien een beetje onhandig gekozen...

Laatst bewerkt:
vapextech???

en als je nog standaard tamiya stekkers gebruikt voldoet elke accu............

Hallo Sennetje,

Ik heb twee seizoenen wedstrijden gevaren met de X-cell 4500 en voor hun prijs zijn het goede cellen, als je er 'zuinig' mee omspringt, (dus niet totaal leegrijden) is de houdbaarheid goed, ik heb ze zelden met meer de 2A geladen, hoge laadstromen resulteren in erg hete cellen.

Groeten, Jan.

Ok, hartstikke bedankt;)

@ Cheeta: ik bedoelde niet of de accu's wel de goede aansluiting hebben, maar meer over de ervaringen van de desbetreffende accu's en het merk, evengoed bedankt;)

Groet Sen

Wat Cheeta bedoelt, is dat de Tamiya stekkers dusdanig slecht zijn, dat de hoge overgangsweerstand elke goede akku degradeert tot middelmatige prestaties.
En fik of kortsluiting, als je 'mazzel' hebt...

Groeten, Jan.

Back