Eerste serieuze test: - Hoveren en kalme rondvlucht - Timer op 8 min, maar toch nog 2 min langer gevlogen. - Lader heeft 840 mah bij moeten laden, dus 12 min is gemakkelijk haal- baar zonder de batterij pijn te doen. - Zeer stabiel, al zijn de bewegingin iets logger, wat niet meer dan normaal is. - Heeft door de omvang van de body wel meer last van wind Ik kan maar besluiten dat deze mod succesvol is en ik ben tot nu toe meer dan tevreden met de prestaties. Gtz
weet iemand of je daar ook zo'n onderstel kan onderzetten met die ping-pong-balletjes? (kleine versie?)
volgens mij niet voor de blade 120, maar met een beetje fantasie kun je een 250 setje aanpassen met wat tyraps aan je 120. deze b.v.: Training Gear voor 180-250 size heli @ Heli4U.nl alleen momenteel uitverkocht, maar je kunt ook je fantasie laten werken en zelf iets van een kruis maken met b.v. grote saté prikkers.
nog een setje gevonden, en dan wel voorradig: Training Gear (180-250 Size Heli) - ea-042 by: Xtreme - rchellevoet.nl
ok thanx, ik ga eens zoeken naar sate prikkers, juist die "pingpongballetjes" nog ergens vinden uit mousse....
Ik vlieg als newbee met de 120SR zonder trainingskruis, en nee ik ben/was niet handig met heli's . De blade is redelijk crash bestendig met landen. De eerste keren hield ik hem in mijn hand en steeg dan op. Daarna voorzichtig landen. Tot nu toe vind ik het landen het lastigst Gewoon voorzichtig vliegen zonder kruis dan gaat er niks stuk
Hi Gunther, Met de Tiger lipo's heeft ie iets meer power dan met de originele lipo's van E-flight, ze passen ook perfect in de batterijhouder. De vliegeigenschappen zijn nagenoeg dezelfde. Met de Raiden 1300Mah is ie een stukje slomer, dus eigenlijk beter onder controle te houden. Vooral hoogte maken gaat wat trager, maar voorwaartse vlucht en bochten maken gaat even snel, je geeft gewoon wat meer stickinput Grote voordeel van de Raiden is de vliegtijd, mijn timer staat op 10minuten en heb nog tijd over. Mijn 120SR weegt nu 132gr met de 1300Mah, alu lipohouder, Trex 250SE landingskids en CF tailstruts. Volgende aanpassing zal zijn een canopy van de Lama 4 en de upgrades van www.rakonheli.com dan zal er nog een 10gr bijkomen maar dat kan de 120SR best hebben Grtz Rudi
@ hierboven : nice! ik heb vandaag m'n eerste drie batterijen leeg gehoverd. is idd niet nodig, maar de garage is wat klein eigenlijk en ben een paar keer tegen de kanten geweest... gelukkig zonder schade. Is wel wat anders dan een coax, that's for sure, maar al bij al, gaat het redelijk. zou nog een lader kunnen gebruiken die de 3-4 batterijen tegelijkertijd kan opladen.
Thanx! maar heb ondertussen al wat gehoverd, en het gaat al vlotjes. Moet gewoon een grotere ruimte hebben en nog veel oefenen. Iemand een idee of er upgrades zijn die wat de moeite zijn (lees : het vlieggedrag positief beinvloeden) van rakonheli.com?
deze morgen voor t werk nog eens accuutje leeggevlogen. 5 minuutjes gehoverd op ooghoogte. viel goed mee. moet dringend meer batterijtjes hebben edit : de woonkamer riskeer ik me nog niet...
De 120 Sr heb ik een maand of 3 en bij mooi weer vlieg ik een 450 pro toch nog 'even' wat anders dan de 120SR:wink: Grtz Rudi