Nieuwe DLG servo, vervanger D47(?) en beter/goedkoper?

Neil Stanton zei:
I have fixed the product page
En? Hebben ze ook een gedeelte van je geld teruggestort?
Ze kunnen ook het bedrag van die ene servo teruggeven plus verzendkosten. Blijkbaar was het nodig dat je die openmaakte.

:D Neej, ik heb wel een mailtje van Hyperflight gekregen. Soort van bedankt voor het testje , en excuus. Ze hebben op de site aangepast dat de servo een "plain"bearing heeft. Dat zou toch een glijlagertje moeten zijn ...van brons oid ?

Nou die zit er ook niet in. Vreemd.

..... "plain"bearing heeft. Dat zou toch een glijlagertje moeten zijn ...van brons oid ?

Nou die zit er ook niet in. Vreemd.

Dat hoeft niet.
Letterlijk vertaald is "plain bearing" eenvoudige lagering.
Volgens wikipedia:

A plain bearing (in railroading sometimes called a solid bearing) is the simplest type of bearing, comprising just a bearing surface and no rolling elements. Therefore the journal (i.e., the part of the shaft in contact with the bearing) slides over the bearing surface. The simplest example of a plain bearing is a shaft rotating in a hole.

Jammer wel dat er geen kogellagers in zitten, maar correct dat hyperflight het snel heeft aangepast.

Rick

Sja, je hebt waarschijnlijk gelijk, brons zou ook gewoon "bronze bearing" moeten zijn... Anyway, ik zat eens te denken...op het uitgaande asje zit speling (niet veel , mgoed) en dat is eigenlijk een beetje idioot in het ontwerp van deze servo. Wat gebeurd er namelijk, bij het assembleren van deze servo wordt het kransje (waar het servoarmpje op past) door het gat in de uppercasing geduwd...maar dat kransje is nét iets groter in diameter dan het glijlager gedeeltje onder het kransje...het gat in de uppercase is dus altijd te ruim zo .... beetje lastig uitleggen.

2 lagerschalen zouden dat kunnen oplossen, maar ik denk dat er wel betere methodes zijn. Jammer dat ze de steek op het sluitstuk laten vallen. Metalen tandwielen en dan alle kracht laten uitkomen op een plastic lager is toch wat zonde.

Ik denk dat ze bewust niet reageren om te zorgen dat het geen "trending topic" wordt. Sommigen zullen de servo nu niet kopen, maar als uiteindelijk blijkt dat de prijs/kwaliteit in orde is....
Misschien krijgt de volgende wel een metalen lagering....

sja, ik zou met die fabriek in gesprek gaan , met een relatief kleine aanpassing is deze servo ook zonder lager vrijwel spelingvrij te krijgen (is my guess)

Waarom schrijf je hyperflight niet en vraag direct om compensatie.
Zuiver zakelijk gezien heb je niet gekregen wat geadverteerd werd. Op basis van die gegevens ben je uiteindelijk tot aankoop over gegaan.

Oh, daar kijk ik van op.
Ik ging vooral af op de ervaring van anderen en heb ze in mijn vleugel zitten.
Daar heb ik ze zelf niet ingebouwd.
Ik zal die andere eens bekijken. Ik heb alleen nu ineens voldoende servo's..

Ik heb 12 stuks MKS 65 gehad en binnen een paar maanden al 6 moeten vervangen. De rest voor het WK uit voorzorg gewisseld. Erg duur en slechte kwaliteit.

Zijn dit de potentiometer problemen geweest waarvoor je compensatie of vervanger hebt kunnen krijgen, of waren het andere oorzaken?

Rick

Back