Nieuwe DLG servo, vervanger D47(?) en beter/goedkoper?

1x HyperionDS09 AMD en 4x Graupner DES 427BB nieuw in doos liggen hier niets te doen. Ter overname

Ben best wel onder de indruk van de bouwkwaliteit van de huidige Emax servos met hun zacht prijs.

Heb zojuist een setje ES3351 en een set ES3352 besteld op Banggood. Ene is plastic tandwielen, andere metaal. Beide digitaal.
Vrijwel dezelfde maat als de Hyperion DS09. 1mm hoger en wat zwaarder @10,6 en 12,4g.

Oke, super licht en klein zijn ze niet, maar voor 7 en 9,50 euro p/s ben ik wel bereid ergens wat in te leveren. Gewichtsbesparing op de staart en vleugeltips is toch belangrijker en daar helpen lichte servo's niet bij.

Ik laat nog weten hoe deze bevallen. Ik heb goede hoop dat ik mijn favoriete servo gevonden heb voor de fullsize modellen.

Is overigens gelijk aan de TGY-EX5252MG die robert eerder noemde, maar het is fijn niet van HK afhankelijk te zijn qua voorraad en hun verzendkosten zijn vaak wat hoger.

Laatst bewerkt:
Ohja, voor de MiMi: Ben mezelf helemaal lam aan het gooien en de Emax ES9251 houd het nopgsteeds prima uit daar binnen. Zit vast al over de 1000 vluchten.

ES3352 binnen. Veel servo voor weinig!
Heul klein beetje speling op de tandwieltjes, maar zeker bruikbaar op de flapperons.
Niet erg snel, maar wel sterk. Resolitie is prima.
Blijft werken met kracht tot onder 2,5V Perfect op 1S zonder booster dus.Hij trekt wel veel stroom als hij blokkeert, dus samen met een regulator of booster is niet ideaal. Een 1s lipo heeft er geen moeite mee.

De plastic tandwielen variant ES3351 was niet voorradig, dus dat duurt nog 2 weken langer voor ze hier zijn.

Servotje zal zeker niet in alle rompjes passen ivm de wat grote maat, ze zijn vrij hoog. Er zijn veel kleinere opties voor romp montage.

Dit is nu mijn standaard servo voor de komende fullsizes die ik ga bouwen.
Ik zal mijn rompjes om de servo heen ontwerpen. mooi plat maar wel wat breder dus.

Back