mmmm.. wie weet, blijkbaar is er wel interesse. Een club kan altijd nog, is op zich niet zon probleem, maar ook niet direct noodzakelijk. Ik denk dat je met electro helis in het bijzonder wel meer mensen (leden dus) krijgt. Volgens mij is er best wel interesse, en het is tegenwoordig zeer betaalbaar voor iedereen. (een beetje heli koste vroeger nog 2000+ gulden. Nu heb je al een complete set voor 100-200 euro, in ieder geval om te starten en te kijken of het leuk is. Probleem blijft wel het veldje, en de vergunning. Electro alleen is veel makkelijker, en helis hebben niet zon groot veld nodig denk ik. Dus bij een geschikt veld is een vergunning vast wel te doen. Iemand een idee voor een vlieg locatie? Wellicht een 'oude' vliegclub die een veldje over heeft? (haha, wie weet). Zou wel veel beter zijn met een Heli instructeur die lessen kan geven... Voelt iemand zich aangesproken die uit z-limburg komt?? blijft een mooie sport/hobby. ik zal vaker komen hier en kijken wie er nog meer interesse heeft. Mijn 450 heli gaat morgen op het vliegtuig naar hier.... kan niet wachten grt, Bert
als er echt intresse is, kan ik wel eens een dagje een hal / loods regelen, alwaar we eens met wat zuid limburgers een zondagje kunnen kennis maken / oefenen / elkaar helpen enz. deze loods ligt in landgraaf. ikzelf ga nu geregeld in een bos op een ruim open plek oefenen. ik had tot gisteren alleen maar een Blade Msr, die helaas erg wind gevoelig is (28 gram) (en een defecte Honeybee CP3) maar sinds vandaag heb ik er een nieuwe Honeybee fp v2 bij. dit wordt de eerst komende tijd mijn oefen heli. kan ik de CP3 gaan repareren, fine tunen en upgraden tot een betere heli. ik reageer nu effe niet meer tot na het weekend. ik ben enkele dagen weg voor mijn andere hobby ............ Hondaropa 2010 ik ben mede organisator.
Volgende keer gewoon de heli aan de vloer plakken met duct tape. Werkt prima en kan je veilig alle instellingen proberen
ik had al een kistje gemaakt met klemmen voor het landings gestel te bevestigen. maar ik wil er nog iets van een draaischijf op maken, zodat de heli ook soepel kan draaien voor b.v. de gyro, pitch en staart in te stellen. op youtube vond ik diverse voorbeelden hiervan.
Dat vastzetten van je heli zou ik niet als gewoonte aanraden: Met een beetje CP heli (vanaf pak'm beet 350 size) treden er dan in de rotorkop gyroscopische krachten op die de ontwerpparameters ver kunnen overschrijden. Tevens is meestal het landingsgestel voor van alles ontworpen, maar niet om de buigmomenten te verwerken die een rotorkop op volle toeren bij een stuurcommando daarop uit kan oefenen. Met een klein machientje zal het nog wel gaan, maar nogmaals, maak hier niet een gewoonte van die je ook bij grotere heli's wilt toepassen. Groet, Bert
Dat je je beperkt tot Electro, kan ik inkomen, velen zeggen dat het de toekomst is (al hoor ik heel voorzichtig steeds meer mensen die tóch liever nitro vliegen vanwege de toch andere beleving van het geheel). Maar beperk je niet teveel wat de afmetingen betreft, want met bijvoorbeeld een 700 size heb je toch écht wel wat ruimte om je heen nodig. Brandstof uitsluiten, alla, maar vroeg of laat wil er iemand grotere heli's vliegen, en dan snij je jezelf in de vingers met een klein veldje.... Groet, Bert
mag je eigenlijk met een electro heli gewoon op een open veldje vliegen ?? ik zie er wel eens een vliegen, gewoon ergens op een veldje, en ik zelf heb het nu ook al gedaan. maar mag dat ??
Is al vaker voorbij gekomen, maar: Yep, dat mag (en electro of brandstof doet dan niet terzake), MITS: -je toestemming hebt van de eigenaar van het terrein -je geen overlast veroorzaakt -je geen mensen of zaken om je heen in gevaar brengt -je alleen bent in de zin van: geen andere heli of vleugelvliegers op dezelfde plek waaruit geconcludeerd ZOU kunnen worden dat de hobby in vereniginsverband beoefend word. Dat laatste: zodra je in Nederland om het even wat voor activiteit (al was het "open-lucht-kantklossen") in groepsverband in "de openbare ruimte" beoefent, ben je vergunningplichtig. Er zijn hierop wel wat uitzonderingen, waar het onredelijk geacht word dat een groep mensen een vereniging zou vormen, zoals bijvoorbeeld tien vissers langs dezelfde sloot, of wielrenners op hetzelfde fietspad, of vliegeraars op het strand, maar voor het meerendeel van de hobbies word een groepsverband gezien als een vereniging, en vanaf dat moment mag er niks meer zonder vergunning. Eigenlijk zou je kunnen stellen: Wildvliegers aller provincies, verenigt u NIET! (want zodra je dat doet heb je een vergunning nodig) Groet, Bert
Over een paar jaar moet je nog een vegunning aanvragen om te mogen ademen. Niet zoveel nadenken, ga gewoon lekker vliegen, zorg dat je niemand tot last bent en niemand zal er over zeiken // edit - was meer in de richting van de vragensteller In de trant van, niet zeuren maar vliegen. (en even lekker zeiken over het regelgeileland natuurlijk, altijd leuk)
vergunning @rcdaan; Mocht deze post van jou een sneer in de richting van Brutus zijn, dan even dit: Hij noemt letterlijk de voorwaarden van de KNVvL/ van overheidswege. :wink: De vergunning waarover hij spreekt is uit veiligheidsredenen...
Quote van marcofr als er echt intresse is, kan ik wel eens een dagje een hal / loods regelen, alwaar we eens met wat zuid limburgers een zondagje kunnen kennis maken / oefenen / elkaar helpen enz. deze loods ligt in landgraaf. ikzelf ga nu geregeld in een bos op een ruim open plek oefenen. ik had tot gisteren alleen maar een Blade Msr, die helaas erg wind gevoelig is (28 gram) (en een defecte Honeybee CP3) maar sinds vandaag heb ik er een nieuwe Honeybee fp v2 bij. dit wordt de eerst komende tijd mijn oefen heli. kan ik de CP3 gaan repareren, fine tunen en upgraden tot een betere heli. ik reageer nu effe niet meer tot na het weekend. ik ben enkele dagen weg voor mijn andere hobby ............ Hondaropa 2010 ik ben mede organisator. Hoihoi Dat lijkt me een leuk plan. Ik heb wel alleen een solo (coax) maar binnen zou ik er toch wel iets mee kunnen. Ben nog aan het sparen voor een andere fp en daarna ooit eens een cp. Maar ik heb ook nog andere hobbys en de penningmeester(vriendin) is ook niet altijd even gul. Ik hou het draadje in de gaten groetjes Renz
ik heb vandaag eindelijk mijn CP3 weer in orde gemaakt. had na de lichte crash wat nieuwe onderdelen nodig. en nu hij weer de oude is, kriebelt het toch weer een beetje ...... maar ik laat hem nog effe staan. maar nu is mijn vraag: ik heb dus de Honeybee FP v2, en de Honeybee CP3. ik ben nu nog met mijn kleine Blade MsR aan het oefenen tot ik de 4 kanaals besturing onder de knie heb, en ik de Blade goed onder controlle kan houden. daarna wil ik uiteraar verder met een groter formaat. maar velen schrijven dat ze met de FP's meer problemen ondervinden met stabiel vliegen dan met een CP. wat is dan aan te raden ?? een doorstart naar de CP, of toch eerst de FP ??
Ik ben begonnen met een FP, een CP staat al in de kast te wachten. Volgens mij als je kan vliegen met een (kleine) FP dan kan je zeker vliegen met een (grotere) CP.. Iedereen mee eens?
Ik ben het er mee eens. Zojuist mijn collectie geplaats in show je heli. Ben begonnen met een Walkera 4#3 dwarrel heli. Daarna kon ik gelijk met een CP heli tot raptor 50 toe zonder problemen hoveren en een FPtje rondvliegen.
aangezien ik mijn Honeybee fp en cp3 verkocht heb, sta ik nu voor het aankoop dilemma: KDS-s RTF of een Belt CP V2 RTF ?? ik heb een bepaald budget, en kan deze niet overschreiden. ook moet het RTF zijn, want een los setje is nog niet te doen. ik lees veel goede en slechte dingen over beide heli's. mijn gevoel zegt dat ik de KDS moet kopen, maar ik twijfel toch tussen beide. ik vind dat de belt ook goede specs heeft. maar het gaat mij veelal om het beginners gemak. dus welke daar het beste voor geschikt is. tips ??
ik heb gisteren de KDS-S gekocht bij KDS RC Helishop. en via E-bay Hong Kong 2 extra lipo's besteld, en bij HobbyManiac een setje rode carbon blades, lipo stekkers voor op de universele lipo's te solderen, en ......... Phoenix V2.5 simulator gekocht. ik ben dus voor de komende tijd goed onder de pannen !!
goede keuze Marco. Veel oefen- en vliegplezier, ben zeker dat je het geweldig vind. Ik ben met mijn HK aan het oefenen. Wellicht komen we elkaar ergens nog wel eens tegen.....