Nieuwe helicopter reageert niet meer

Hallo Danny, ik zou zeggen maak een filmpje van het defect op Youtube.
Ze moeten je gewoon nog 1 opsturen, terugsturen kost te veel voor een "heli" van 15 euro.
Zo kunnen ze zien dat ie echt kapot is, of wat er verkeerd gaat, reken maar niet dat ze die heli terugwillen hebben.
Zoiezo verwacht ik niet van een bedrijf met een naam als starbazaar, ooit je geld terugkrijgt.
Klinkt meer als een shoarmashop, of zigeuner belshop, een erg hoog beverwijk gehalte.

Tip : Als je bezig wilt met echte helikopters, koop je eerst een goede afstandbediening.
Als je daarna een helikopter erbij koopt, kijk je eerst of er genoeg reserve onderdeeltjes verkrijgbaar zijn.

Trouwens er zijn hier geen rare reacties, wij vliegen eenmaal niet met dit soort wegwerp-speelgoedhelikoptertjes waar geen losse onderdeeltjes voor te krijgen zijn.

groeten

Klopt.. ik heb er van geleerd en als ze me niet verder willen helpen is dit de laatste keer dat ik daar bestel.
Ze hebben nog geluk dat ik met ideal heb betaald en niet met paypal.
anders had ik zo'n mijn geld terug kunnen krijgen maarja helaas. niet gedaan met me stomme kop!

ff 1 ding.. Winkelbesprekingen zijn niet toegestaan..
zij kunnen zich nl niet verweren..

Trouwens.
Op heli's zit zelden garantie. Op de onderdelen wel natuurlijk, maar door oneigenlijk gebruik (crashen, of erger: crashen met het gas open) kan er zo ontzettend veel zo ontzettend snel kapot..

1 tel motortje tegenhouden kan al een doorgefikte printplaat opleveren.
dus wie zegt niet dat jij hem in die ene vlucht tegen een tafel hebt geparkeert met het gas een tik open, waardoor een onderdeel doorgebrand is?
Dit nakijken is voor bedrijven in het vakgebied al een bijna niet haalbare zaak.

Laat staan voor bedrijven die niets met modelbouw van doen hebben.

voor ieder bedrijf is het behandelen van je klacht, nakijken of het werkelijk door het product zelf kwam en terugsturen duurder dan het apparaat zelf in dit geval..
Zeker internetbedrijven zijn hierin erg simpel.
een "echte" winkel laat je in ieder geval wel langskomen, en kunnen jullie samen kijken

Hallo Danny ik weet het is moeilijk om een keuze te maken na zo veel tips, maar ik wil je ook nog even één geven.
Kijk hier eens even naar, het is een goed merk en onderdelen zijn goed te krijgen en ze kunnen tegen een stootje, en zijn in nederland verkrijgbaar.
Helis: Blade - #1 By Design

Veel suc6 met je keuze

Bedankt voor alle tips jongens! ik ben gegaan voor de Hubsan X4. en kan nu al niet wachten om hem te ontvangen.

1 x New Version Upgraded Hubsan X4 V2 H107L 2.4G 4CH RC Quadcopter RTF (SKU072712) €32.03
1 x USB Charging Cable For MJX X100 Hubsan H107L H107C X4 RC Quadcopter (SKU039617) €1.45
2 x Hubsan H107L H107C X4 RC Quadcopter Spare Parts Screw Set H107-A07 (SKU044945) €1.51
1 x Hubsan H107 H107L X4 V252 RC Quadcopter Parts Protection Cover (SKU077994) €2.90
1 x Upgraded Hubsan H107L X4 RC Quadcopter Spare Parts Rubber Feet (SKU077996) €1.33
1 x U Wrench For Hubsan H107L H107C X4 V959 V222 RC Quadcopter (SKU078013) €1.33
2 x Hubsan X4 H107C RC Quadcopter Spare Parts Blade Set BR H107-a35 (SKU090472) €2.24
1 x 3.7V 500mAh Battery For Hubsan X4 H107 H107L H107C H107D V252 JXD385 (SKU097373) €3.05

Totaal €45.83

En ik krijg maandag nog een helikopter van mijn opa. die had hij nog op te camping liggen nieuw in de doos.

Hij heeft me ook een helikopter van hem zelf mee gegeven.
Wanneer hij de helikopter wil opstijgen, gaat hij uit balans en trekt naar de linkerkant toe.
hij komt dus niet de lucht in want hij gaat meteen naar de grond.

Wat kan hier het probleem van zijn? Het gaat om de MJX F628

Hoe lang ligt die lipo al ongebalanceert of zelfs vol in de kast ?
Die lipo accus moet je zorgvuldig behandelen, die kun je niet voor een jaar vol in de kast leggen, dan gaan ze niet goed meer zijn.
Mischien dat dat het probleem is, probeer eerst ook een balanceer-lader met beeldscherm te kopen ( 4 button charger ).

Hoe lang ligt die lipo al ongebalanceert of zelfs vol in de kast ?
Die lipo accus moet je zorgvuldig behandelen, die kun je niet voor een jaar vol in de kast leggen, dan gaan ze niet goed meer zijn.
Mischien dat dat het probleem is, probeer eerst ook een balanceer-lader met beeldscherm te kopen ( 4 button charger ).

Hij laad ze altijd gebalanceerd op. vliegen doed die ook wel maar hij houd zelf geen balans. als ik hem bijvoorbeeld in mijn hand hou trekt die me hele hand ook naar links

Wanneer hij de helikopter wil opstijgen, gaat hij uit balans en trekt naar de linkerkant toe.
hij komt dus niet de lucht in want hij gaat meteen naar de grond.

Wat kan hier het probleem van zijn? Het gaat om de MJX F628

Misschien staat de trim helemaal die kant op ? Of 1 van de 4 blades niet goed vast, stabilizer bar krom ? Als je tegen stuurt stijgt hij dan wel enigszins op ?

Misschien staat de trim helemaal die kant op ? Of 1 van de 4 blades niet goed vast, stabilizer bar krom ? Als je tegen stuurt stijgt hij dan wel enigszins op ?

Trim stond vandaag inderdad krom. Heb hem recht gezet maar steunt nog naar de linkerkant toe. Zal morgen de andere dingen even na checken.

Ik weet wel dat de blades beschadigd zijn want hij had er mee in de boom gezeten zei die haha.

Kan dat misschien een oorzaak zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt eraan hoe erg ze beschadigd zijn ;). Loop gewoon de heli eens helemaal goed na om te zien wat er allemaal mis kan zijn.

Ligt eraan hoe erg ze beschadigd zijn ;). Loop gewoon de heli eens helemaal goed na om te zien wat er allemaal mis kan zijn.

Ik zal er morgen even een foto van maken.

Er zitten wel kleine deukjes in. Het lijkt net alsof er iets aan geknaagd heeft

Zo zien ze er bijna allemaal uit op 1 na.. die is niet zo bruin en beschadigd

Stabilisator lijkt een heeeel klein beetje krom

ruhenu9u.jpg

tja het zijn de nieuwste niet meer.
Maar geloof niet dat dit 't naar links trekken van je heli veroorzaakt.

De blades op m'n kleine super cp zien er ook zo uit, omdat ik ze nog nooit heb vernieuwd terwijl ik ze wel heb liggen. Maar de heli vliegt er bij mij niet minder om.

tja het zijn de nieuwste niet meer.
Maar geloof niet dat dit 't naar links trekken van je heli veroorzaakt.

De blades op m'n kleine super cp zien er ook zo uit, omdat ik ze nog nooit heb vernieuwd terwijl ik ze wel heb liggen. Maar de heli vliegt er bij mij niet minder om.

Nee daar licht het inderdaad niet aan.

Ik heb van mijn opa een nieuwe heli gekregen, zelfde type.. nog helemaal nieuw in doos.

Dus die maar uit gepakt en geprobeert. Deed het goed.. maar mijn pa botst er wat mee en nu het zelfde probleem met deze heli.. hij valt om naar links

Dit word er bedoeld. ;)

Linkjes: De verbindingstangetjes tussen je servo armpjes en de swashplate. Of tussen de swashplate en de bladegrips.
Bals: De " knopjes " aan de swashplate waar je de linkjes op klikt.

1882_SwashplateLevelnoheadRests_1.jpg

Back