Nieuwe LiPo's speciaal voor multirotors:Multistar

Discussie in 'Multicopters' gestart door Klucky_13, 18 jul 2014.

1. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Idd, ik heb in mijn accucel nog niet gezien dat ik mijn Max voltage per cel kan aanpassen

2. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Mijn Hyperion kan ingesteld worden op een hogere spanning, of hij zo hoog komt weet ik niet. Ik vermoed dat bij de duurdere laders een software update uitkomst gaat bieden.

3. menno

menno

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Volgens mij hebben ze een nieuwe marketing manager bij Hobbyking ofzo. Eerst proberen ze 10C lipo te verkopen als een nieuwe revolutie. Nu gaan ze weer lipo ' s verkopen met een ander voltage. Als je een hoger voltage wilt dan kun je toch gewoon een cel meer nemen of een ander kv motoren. Hier gaan echt een hoop mensen electronica mee mollen.

4. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ze hebben er natuurlijk ook de nieuwe laders bij de Turnigy Neutron ....marketing inderdaad ha ha :)

5. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Lijkt mij ook een verkoop truck.

6. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Goh, als je electronica het aankan.. Stel nu dat die extra voltages binnen de marges vallen van je ESC, waarom niet? Maar ik ben er ook niet happig op om te gaan proberen :p

7. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Voor wedstrijd vliegers is dit weer een mogelijkheid net iets meer snelheid te halen uit hetzelfde aantal cellen. De reglementen zullen hier hopelijk op inspelen.

8. narcotic

narcotic

Lid geworden:
    13 jun 2014
    Ze zijn tekoop in het UK warehouse.

9. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    even vraagje:

heeft al iemand de nieuwe multistars getest?? ik denk erover om de 5200 4S te kopen voor me tricopter, maar ben nog opzoek naar de prestaties! houden ze hun voltage goed vast of zijn het nanotech's met een ander naampje!??

10. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Heb m'n eerste vluchtjes gemaakt met de Multistar LiPo 4S 4000 mAh deze is net iets zwaarder (ca. 25 g) dan m'n Nanotech 4s 3000 mAh. Vliegtijd van 10 min gehaald, da's 2,5 a 3 min langer :)
    Uiteraard moet nog blijken of deze ook een beetje levensduur hebben...

11. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    kijk dat klinkt goed. en hoe hield het voltage het tijdens de vlucht? bleef die beetje hoog? en hoeveel mAh was eruit? hoop dat je OSD hebt:p:p??

12. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    De eerste 0,2 a 0,3V ben je snel kwijt, da's niet veel anders dan normaal, denk ik.
    Ik vlieg tot circa 3,6 V per cel (belast) via telemetrie gemeten. Dan zit er na het vliegen nog ca. 25 - 30% in (onbelast gemeten, lipo tester).
    Hoe de accu zich houdt na langere tijd en bij kouder weer moet nog blijken...
    Als ik het mij goed herinner was er dan 2650 mAh bijgeladen.

13. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Oke, niet zo gek dus! 2650 kom ik op een verbruik van 66% dus nog 34 over. Ik vlieg altijd tot 3.5 per cel en dan landen. Dus ik verwacht dat ik wel veilig naar de 75% kan gaan.

Thnx! Goeie info! Ga ze denk ik maar bestellen!

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    nou ik ben benieuwd, net mijn 4 bestelde 5200mAh 4S multistar's binnen. uiteraard meteen aan de lader gehangen, kwamen binnen op een prima 3,90V per cel. ben benieuwd hoe ze zich houden.

zal proberen straks de telemetry gegevens van het gebruikte mAh tegen voltage en amperage hier te posten!

15. sasper

sasper

Lid geworden:
    16 aug 2013
    Ik heb 2x 4s 10000 die ik beide op mijn X8 wil gaan gebruiken besteld. Zal later deze week hier een eerste indruk achter laten.

Laatst bewerkt: 13 sep 2014
  16. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    kijk, zo beginnen de accu's langzaam onder de mensen te komen:p ben benieuwd hoe de verschillende versies het houden

17. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Ik weet niet of dit oud nieuws is maar ik ging net kijken op hobbyking en ze zijn nu ook in de EU warehouse beschikbaar

18. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Nu ben ik aan het twijfelen wat de beste keuze zou zijn voor mijn DJI F550. Ik vlieg momenteel met een 4S 5000 Mah Turnigy 25-35C die 545gram weegt. Dus dan kan ik nu kiezen voor deze:

4S 8000 643 gram (ongeveer 100 gram zwaarder maar wel 3A meer)
    4S 5200 433 gram (ongeveer 100 gram lichter en 0,2A meer)

Moeilijk te zeggen wat het beste zou werken

19. misterx

misterx

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    owja, crap, helemaal vergeten te melden:mad:

heb ze afgelopen donderdag idd uit het EU warehouse besteld. kosten gek genoeg exact hetzelfde als in het int warehouse:p:p ideaal;) en maat 7dollar verzendkosten...

20. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    En heb jij een idee wat betreft voorgaande post? Zou 100 gram meer ervoor zorgen dat ik plots te zwaar geladen ben en zoveel meer verbruik? Het lijkt mij best om voor de 8000 Mah batterij te gaan maar ik twijfel..

Deel Deze Pagina