Nieuwe Mini H-Quad , Hoverthings Flip 260!!

Discussie in 'Multicopters' gestart door QuadRon, 4 mei 2014.

1. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Vet hoor! Maar na die enorme punch out horen natuurlijk wel rolls :D

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    Poging 2:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Arpione

Arpione

Lid geworden:
    11 sep 2013
    NA wat huiswerk en tijd op dit forum te hebben doorgebracht ben ik eruit: het frame wordt een flip 260.

Flightcomputer wordt een naze32 acro en ik heb een PDB besteld zoals metalldanny ook al liet zien, maar dan zonder de osd. Die komt er mss later op maar voor nu is ie er vooral om alles netjes in elkaar te zetten.

Ik zat te denken aan de 20A esc van ZTW (de zwarte, de 12A is uitverkocht maar 20A kan nooit kwaad, toch?) en een extra cleanplate om er een mobius op te zetten voor opnames en een Sony CCD 600tvl voor fpv. Komt er nog een 600MW immersionRC op voor het signaal.

Kortom, ik ben er zo goed als uit, op 1 ding na:

Ga ik voor de 1960kv of 2300kv cobra's?
    Dat heeft ook meteen gevolg voor mijn accu's: 3S veel Mah of 4S minder Mah.

Momenteel neig ik naar 2300kv met 6x45 blades en een 3S 2200 Mah accu.
    Maar ik ben een enorme Noob, en misschien krijg ik hier over twee maanden spijt van?

Daar moet ik dus nog maar even in duiken ;D

4. Alfa

Alfa

Lid geworden:
    30 sep 2012
    Ga voor de 1960kv's op 4s , ik dacht ook dat 2300kv op 3s iets zou zijn op de Flip260,
    Vooral omdat ik nog wat 3s had liggen ,maar die combo is niet echt futureproof, en totaal niet efficiënt , ik denk dat 6x4,5 niet eens gaat lukken.
    En die Flip260 is een super frame , ben erg erg tevreden over.

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Yup 20amp, 3S en dan 6x45 props proberen. Zal zeker niet tegenvallen
    2200mah lijkt me aan de grote kant, maar zal met dat setup goed gaan denk ik. Denk dat de 1960kv motoren op 3s ook goed kunnen gaan met 12amp.

6. Devil31

Devil31

Lid geworden:
    16 nov 2013
    Zou idd ook voor de 4s setup gaan,heb em ook gebouwt en vliegt super..:D
    Heb een kort bouwverslagje gemaakt met de Maiden vid...Elektricitie Flip..:lol:

hoverthings-flip-260-fpv-met-naze32

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Waarom niet meteen 5s zoals deze mini h met een 5s1300 :)
    Zelf ben ik best tevreden over mn 3s setup. Met 4s is de stroom iets lager als het vermogen gelijk is maar of dat wat uitmaakt wanneer je bv een 3s1500 of 4s1300 gebruikt waarbij die 4s met een zelfde c rating wat minder stroom kan leveren. Mogelijk kunnen die 2300kv ook wel op 4s zo lang je de maximale stroom die de motor aan kan niet overschrijd.

Een vergelijkende benchmark zou wel interessant zijn, itt een niet onderbouwde opmerking dat het totaal niet efficiënt is ;)
    posted with a tablet

Laatst bewerkt: 10 aug 2014
  8. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Die 1960kv's kan je op zowel 3s als 4s vliegen. Die 2300kv's alleen op 3s.
    Hier wat stats: [​IMG]

9. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
  10. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Je mag het van mij proberen :). Maar ik heb nog van niemand anders gelezen/gezien die het gedaan heeft. Bij vergelijkbare motoren (SunnySky 2300kv) laten de magneten los.

11. crg

crg

Lid geworden:
    4 jan 2012
  12. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Zou ik best willen doen, tiger 3100kv op 3s met 5030 geeft ook best een leuk resultaat enkel qua gr/w niet zo efficiënt. De voornaamste reden dat ik 3s vlieg is de 12v cam direct aan de lipo. Misschien eens statisch meten en zonder fpv testen.

posted with a tablet

13. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Hier nog wat meer motorstats voor Cobra 1960kv en 2300kv
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    Denk dat je met beiden een goede keus maakt, zo met die combi

14. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Dus als je veel thrust wilt aldus die gegevens: 4s 1960 775gr 296W - 3s 2300 790gr 226W, dan is de 3s 2300 toch efficiënter aldus die gegevens. Gewoon een grotere prop er op is dan wel een makkelijke upgrade :)

posted with a tablet

15. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Als je strepen over je beeld wil moet je het zo aan sluiten...
    Ik vlieg 4s en zet de stroom rechtsreeks op de immersion video zender en gebruik stepup van de 5v naar 12v... Want je cam heeft 12v nodig als de lipo minder voltage geeft gaat de cam storen als je beneden de 12v komt;-)

16. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Ik heb zeer weinig tot geen last van strepen hoor. Anders is een filter (maken) ook een optie. Overigens kan je ook strepen krijgen als er aan de vtx kant teveel verstoring is of door overlag (of zoiets) op de kabels van de camera. Stepup is idd ook een goede oplossing, maar zou voor storing aan de vtx kant niet helpen, dan moet je mogelijk iets aan je bekabeling doen of een filter er tussen zetten.
    De cam werkt tot een 9v en geeft wat vreemd beeld als het nog minder wordt. Als de spanning zo laag is blijft m'n quad ook niet meer vliegen dus dan heb ik weinig aan video.
    Dus 3s met fpv setup, 2300kv's en 6x4.5 kan gewoon een goede optie zijn voor een snelle flip 260.
    posted with a tablet

Laatst bewerkt: 11 aug 2014
  17. m00st

m00st

Lid geworden:
    1 sep 2013
    Hier ook niet, maar voltage drop kan inderdaad wel slecht voor het signaal zijn. Door je vorige opmerking realiseerde ik me dat mijn pz0420 op 4s werkte de vorige vlucht. Toch maar FF step up/down ervoor zetten (of stepup achter IRC vtx)

Volgende FPV camera wordt deze: http://www.surveilzone.com/sony-sup...r-mini-camera-2.8mm-lens-d-wdr-osd-fpv-hs1171
    Die loopt op 5v, dus direct achter de vtx.

18. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Je vergelijkt hier 5inch(4S) en 6inch(3S) prop. Op beide manieren belast je de motor flink boven de specs, maar op multirotors gaat dat meestal goed, vanwege veel betere koeling.

19. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Nee, het is de onderste rij van die tabellen die m00st postte. Er zijn blijkbaar 3 soorten hq 6x4.5: straight, rounded, en standaard?
    Straight en rounded geven op de 2300kv iets minder thrust dan die laatste maar die is niet getest op de 1960 met 4s maar gezien de stroom zal dat misschien teveel belasting zijn. Ik vond die 70W verschil wel opmerkelijk, dat is een hoop warmte in zo'n kleine motor en je wilt de energie uit de lipo natuurlijk zo min mogelijk gebruiken om de boel warm te stoken ;)

Ik moet het in ieder geval maar eens gaan proberen want ik vind 'm met 5x4 al best oke maar van 460 naar 790 moet toch een leuk verschil maken (ookal zullen het statische tests zijn). Nadeel is dat die ztw mantis 12a wellicht ook over de specs zullen gaan dus of ze dat kunnen hebben.. dus dan moet ik die waarschijnlijk ook vervangen.

20. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Nee er zijn geen 3 soorten. Dat zijn de 6x45 props geknipt naar 5inch op verschillende manieren. Zie 5" tussen de haakjes. Straight cut= recht geknipt en afgerond geknipt bij de andere. Dat is om het verschil aan te tonen dat het degelijk wat uitmaakt.

Deel Deze Pagina