Nieuwe modelvliegclub. Model Vlieg Club Maasdriel M.V.C.M.

Gisteren een bezoek gebracht aan deze nieuwe modelvlieglokatie.

Mooi ruim veld en ook ruim vlieggebied.
3 actieve leden aanwezig, en een mooi staaltje van sleepvliegwerk kunnen aanschouwen.

De nog maar 9 leden tellende club heeft ruimte voor meer leden.
Het is voor mij helaas qua kilometers iets te ver van mijn woonplaats,
maar door de vernieuwde brede A2 was ik er bijna net zo snel als bij mijn oude club.

Ik wens Theo veel succes met het uit- en opbouwen van deze vliegclub.

Thanks Martin
We hebben inmiddels de doelstelling gehaald dit jaar, het 10e lid is vorige week ingeschreven.
De doelstelling voor 2015 is 20 leden, we verwachten dit zeker te halen gezien de vele positieve reactie's

enkele foto's van het afgelopen half jaar van ons bestaan.
Foto540-NSNZHIBV.jpg

Foto720-V4BEX8BU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-QWUPPBYK.jpg
Foto540-8QGTBIVM.jpg

Foto540-486QNMBR.jpg

Foto540-V7NVED7R.jpg

Foto540-SQWDLLQD.jpg

Foto540-MJAVSRXF.jpg

Foto540-IXRTWKNX.jpg

Foto720-O6C3OBWA.jpg

Hallo Theo, hier een aviation fanaat, ik woon hier best dichtbij 20/25 min fietsen, kan ik ergens makkelijk vinden wanneer er word gevlogen? En word hier ook les gegeven aan beginners?

Laatst bewerkt:

Hallo Theo, hier aviation fanaat, ik woon hier best dichtbij 20/25 min fietsen, kan ik ergens makkelijk vinden wanneer er word gevlogen? En word hier ook les gegeven aan beginners?

Hallo Aviation fanaat.
Tot nu toe kan je dat hier niet vinden wanneer er word gevlogen, maar ik zal aan de leden vragen om dit hier op dit forum kenbaar te maken.
En ja er word ook les gegeven aan beginners. Voor meer informatie kan je ook met mij contact op nemen, zie website.

Hallo Aviation fanaat.
Tot nu toe kan je dat hier niet vinden wanneer er word gevlogen, maar ik zal aan de leden vragen om dit hier op dit forum kenbaar te maken.
En ja er word ook les gegeven aan beginners. Voor meer informatie kan je ook met mij contact op nemen, zie website.

In het weekend zaterdag of zondag als het veld weer wat droger is ben ik er wel te vinden in de middag.
Ook als de avonden langer worden 1 of 2 keer in de week 'savonds.
Groeten
Herman Thissen

vertidrainen

Hallo
Morgen 14 maart laten we het veld vertidrainen door een loonbedrijf uit de buurt.
Vertidrainen is een bewerking door een machine die ongeveer 100 pennen per m2, rond 16 mm 350 mm de grond indrukt en de grasmat een beetje optilt om een betere afwatering in de bodem te bewerkstelligen bij extreem nat weer.
Door een aandrukrol achter de machine wordt de grasmat weer netjes vlak achtergelaten en kan er daar na weer gebruik gemaakt worden van het veld
In de loop van volgende week komt er nog eens 15 m3 zand om het veld te bezanden.en de gaatjes dicht te slepen met een weidesleep

morgenmiddag ga ik met m'n nieuwe jurassic vliegen, heb wat aanpassingen moeten doen in het instelhoek verschil stabilo vleugel, hoop dat hij nu wel zonder al te veel hoogte trim rechtuit vliegt. Was 0 graden nu 1,5 graden.

Onlangs lid geworden bij M.V.C.W nadat ik bij Theo ( MVCW ) een keer heb mogen gastvliegen, veld ligt er mooi bij in een hele weidse omgeving met veel groen en ruimte.
Hier hoop binnenkort mn maiden te kunnen maken met de Boomerang Elan met Evojetmotor

IMG_0042.JPG

20140720_105011_resized_1.jpg

Ik ben er vorige week ook geweest voor de maiden van mijn ThunderTail met Wren-44 turbine. Mooi gelegen veld en uitstekend geholpen door Theo, de ThunderTail vloog uitstekend. Ik kom zeker terug ;-)

En hier nog en paar foto's van afgelopen week.
De doelstelling voor dit jaar ( 20 leden) is gehaald, nu op naar de volgende doelstelling 30 leden eind 2016.
Jongsleden is er een hek geplaatst om de pits af te schermen voor de veiligheid van onze vliegers en bezoekers, ook gaan we binnenkort een onderkomen plaatsen met daaraan een overkapping.

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was een mooi gezicht vandaag: 4 grote zwevers tegelijk in de lucht :rolleyes:. De Wilga van Henk had het er maar druk mee. Er is ruimte genoeg voor deze toestellen. Het veld van 200 x 50 meter leent zich er dan ook uitstekend voor.

Back