Nieuwe sleepkist, de Rearwin Speedster

Raymon,

Wat weegt je Speedster nu?
En hoeveel grondspeling heb je?
Misschien ben je beter af met de Sk6374 170kv met 12S.

Dat de Sk motoren last hebben van losse magneten is iets van het verleden. De nieuwere series met bronskleurige magneten zijn veel beter verlijmd en hebben hier geen last meer van. Zit ook af fabriek meer lijm in.
Mijn Turnigy Sk63-64 heeft er honderden sleepjes op zitten zonder probleem, op rond de 2.5kw.

Gat in de motorkap: Binnenkant ontvetten met aceton, grof schuren en van buitenaf dicht tapen met plastic plakband. In de opening 2x op maat geknipt stukje glasweefsel leggen, dan 2 a 3 lagen glasweefsel over het gat heen. Op deze manier is het gat al vrijwel glad en vlak, beetje afwerken met plamuur als nodig en spuiten.

Groet,
Gerben

hmm ik heb eerst de andere voor een leuke prijs weten over te kunnen nemen.
in ik kan een 26" nog rond draaien.

Jij draait hem op 10S toch?

volgens mij kan deze ook niet op 12S of zie ik dat verkeerd?

Ik draai hem op 10S met een 20x10 Xoar.
Zou op 12S kunnen, maar de prop wordt dan wat klein voor een toestel van deze maat.

Groet,
Gerben

12s komt mij beter uit.. welke maat moet ik dan draaien?

Raymon,

ik denk een 18 x 10 Xoar electro prop.
Volgens Gerben moet dit werken... ( ik heb de HXT 63-74 motor van 200Kv op de Megastar en wil hem ook op 12 s laten lopen )
Spijtig genoeg nog NIET gevlogen, doch ergens volgende week moet ie de lucht in :smile:

mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
Raymon,

Met de SK6364 ongeveer een 18x8 op 12S.
Hangt mede af van de spanning die je accu's geven, exacte prop is pas in de lucht te bepalen, deze 18x8 zit goed in de buurt qua vermogen en pitch-speed.

Groet,
Gerben

Er heeft hier op het forum een de speedster met een 26cc benzine gevlogen die had ook een 18" op denk ik.
Ik heb namelijk 6s paketten.
Vandaar dat dat beter is. Gewoon eens testen, opzich wil ik toch extra accu's halen.
Maar 6s kan ik ook kwijt in de heli en de 5s niet.

Wat weegt de Speedster nu vliegklaar?

Ik weet dat je de 230kv motor al hebt, maar voor optimaal rendement zou de SK63-74 met 170kv een betere optie zijn. Langzamerdraaiende grote props hebben een beter rendement, zeker qua trekkracht, dan sneldraaiende kleine props. Iets voor de toekomst misschien.

Groet,
Gerben

het gaat mij er om dat hij de maat kan rond draaien.
dat doelde ik daar mee.

3.2kw is wel meer als een 26cc.

Maar of je die gaat halen met een 18" prop staat op een ander blad . :)

En de SK is zeer gevoelig als je aan het max. toerental gaat of er over.

Mvg Johan

Gerben, ik heb hier nog een 24X12 en een 20x12, welke kan ik beter op 10S doen?
volgens de site kan ik de 24x12 gebruiken

Op de 6364 230kv op 10S?

20x12 is voor sleepgebruik wel zo'n beetje de max, eigenlijk als iets teveel. Hangt ook van de kwaliteit van je accu's etc. af. En van het merk prop. Een APC heeft bijvoorbeeld iets meer spoed dan op het blad staat, een 20x11 gedraagt zich als een 20x12 a 20x13.

24x12 is voor 3D gebruik, heel andere belastingen en zeker te groot bij het slepen.

Welke prop had je trouwens op de BL staan gister toen je testte op 10S? Je zei iets van 3kw, volgens mij ging die motor uit sync omdat hij overbelast werd. Als je dezelfde prop erop had als waarmee je met 6S vloog, is het wel te begrijpen dat het niet lekker wou draaien.

Groet,
Gerben

ik had het inderdaad met die biglift fout.. ik dacht er aan onderweg naar huis..
daarom had ik die mezlic ook mee genomen..
de 20*12 is een mezlic, (vandaar dat ik hoop dat ik geen 20*10 hoef te bestellen)

net een discussie gehad met mn vader,, hij wil dat ik de speedster op benzine hou:(
dus eerst nog ff met de mvvs klooien.
dus van de week even een bok maken voor de motor dan test draaien.
Mocht hij met de andere bocht(die ik nog ff moet zoeken) goed lopen,, dan moet de benzine er toch maar op blijven en gaat die motor op de biglift.
dan op 20S met een 20*12 bij de watt meter.

Hoi Raymon,

Indien je de sleper intensief wilt gaan gebruiken zou ik, zoals je vader zegt, op benzine blijven vliegen.
Elektro is heel leuk, maar je moet al goed uitpakken met materiaal (laders, accu's, voeding) om echt enkele uren intensief te kunnen slepen.

Als het is om af en toe een zwevertje mee naar boven te nemen is het natuurlijk een ander verhaal.

Problemen met de MVVS?

Boor het echte werk heb ik mijn big jim. Met een 110cc.
Deze is er echt voor er bij. Daarom electro, ik ga van de week een bok maken voor de mvvs.
Kijken of hij goed loopt.

Op de 6364 230kv op 10S heb ik een 20x 10 menz staan. gaat lekker.
verkoop die rearwin gewoon aan mij zonder de mvvs is dat ook weer opgelost,hihi.

Back