Nieuwe turnigy nanotech lipo's van Hobbyking.

Ik neem liever 4 pakketen mee naar et veld ipv een hele laad kermis die de boel 5 minuten krom trekt.
1200w, vind je auto accu vast leuk. ;)

deze cellen zijn voor edf niet interessant. 45C constant is standaard voor Lipos en 90C bursts is niet geschikt voor edf, eerder voor 3D.

Laden doe ik vanaf 2007 met 1200W met veel plezier. Voor geoefenden is uit de 1200W dus makkelijk de laadtijden in te schatten met wat rekenwerk.
Vreemd genoeg is iedereen in Nederland bereid om in meerdere pakketten te investeren maar niet in een goede lader en balancers.

of ze kopen beide
ik ben van mening dat je helemaal geen abnormale dure lader meer hoeft te kopen
voor nog geen 50 euro heb je een volledige digitale lader met meerdere programma's en functies dan zal eht iets langzamer gaan maar als je meerdere accus heb zou dat geen probleem moeten zijn

1200watt laden ?
ik ben niet echt een techneut in elektra maar 1200 watt, wat voor accu heb je daarvoor nodig om hem niet zijn nek om te draaien(de lipo ) , en wat voor voeding heeft je lader dan wel niet nodig ik geloof dat een wat grotere personen auto al 600watt verbruikt met starten .start voor de gein maar eens door dan is je accu wel heel snel leeg en soms ook de platen krom in de lood accu of hij staat te koken
en elke week een nieuwe accu is ook neit goedkoop
vraag me af hoe je dit doet

denk dat je voor de prijs van zoeen accu een hele doos hk accus ken kopen(bewijs van spreken ) en dan nog een lader

grtz lip

De lader die erik gebruikt is direct op 220 aangesloten.

Een auto accu moet je zoiezo niet willen gebruiken bij dit soort vermogens.

jammer dat ze deze accu's niet voor indoor modelletjes hebben, gewoon de hele dag doorvliegen met 2 accu's en een goedkope lader:D

Als de kisten groter worden wil je niet 4 * 600 Euro aan accu's kopen en meenemen in de auto. Voor dat geld kun je een aardige laad installatie bouwen.

En ~2kWh ( is dan voor 1 kist ) aan lipo's meenemen vind ik ook geen optie ( lipo brandje, als voorbeeld ).

Bart,

Je accu opladen in 6 minutjes.:p
Dan wordt het wel heel druk in de zaal.
6 minuutjes gaat niet lukken. Alleen het eerste deel van de curve kun je op 8-10C laden, daarna gaat de laadstroom omlaag en is de curve bijna gelijk aan een lading met minder C.
Ik verwacht dat je op een minuut of 8 uitkomt als je de accu's tot 95% volgooit.

Het wordt tijd voor hot-swappable accu's!

Voor 600 euro kun jij een bult lipo kopen die krijgt geen enkel model getrokken hoor. ;)
Een 12s 5000mAh bijvoorbeeld, van die nanotechs nogwel, 187 euro.

En die bangmakerij over lipos geloof ik al lang niet meer.
Voor mij zijn lipos even gevaarlijk als bijvoorbeeld mijn laptop.
Ik heb al zoveel lipo's als een kannonskogel over het veld zien stuiteren,
dat ik er nietmeer in geloof dat ze zomaar spontaan als napalm uit elkaar barsten.

Ik lade indoor al in zoon 12 minuten, met de losse zippy cellen. En ik vloog ook continu met 4 accu's en 3 laders (maar 1 snelle).
Maar ik zou best een 150-200 mah van <12g inc stekkers en een 300-400 mah <20g inc, 35-45C nanotech willen proberen. Nu met de 2s 450 (zippy of hyperion) kan ik niet lang volgas geven, niet dat dat indoor zoon probleem is, mmar het zou wel prettig zijn.

Volgende kist heeft 13s2P 4000-4500 mAh en in zo'n kist stop ik alleen maar accu's die ik vertrouw, en dat zijn dus nu alleen de G3, en dan kom je op 600Euro, Ik ga deze Lipo's wel testen in mijn 88" maar dan nog ga ik geen 2kWh in mij auto meenemen. Ga maar eens kijken hoeveel garages en huizen er al afgefikt zijn op RCgroups. En een laptop heeft echt geen 2kWh en zijn ook geen lipo's, Dat zij lions, en die staan bekent toch net iets meer tolerant te zijn als lipo's.

Bart,

6 minuutjes gaat niet lukken. Alleen het eerste deel van de curve kun je op 8-10C laden, daarna gaat de laadstroom omlaag en is de curve bijna gelijk aan een lading met minder C.
Ik verwacht dat je op een minuut of 8 uitkomt als je de accu's tot 95% volgooit.

Het wordt tijd voor hot-swappable accu's!

6 minuten gaat wel lukken en mischien sneller ook nog wel, maar dan moet je wel alle parameters kunnen programmeren. Het is natuurlijk logisch dat je met dit lomp laden niet je akku tot je afslag leeg moet vliegen en tot de maximale spanning moet bijladen dat gaat ten koste van de levensduur.

Hot Swappable akkus... worden je akkus hot dan? Ben je verkeerd bezig.

Oh je bent nog van die generatie? "Het is duurder dus is het beter". ;)
Ok, ieder zijn ding natuurlijk, maar dan is het idd 600 euro per pack. :lol:

Die spookverhalen van ontploffende lipo geloof ik geen snars van.
Ja natuurlijk gaat er op de hele wereld soms wel eens iets mis met laden, maar komt dat door de accu,
of komt dat heel misschien wel door een enkele lomperik die zijn lader op NiCD zet ipv LiPo?
En hoe groot denk je dat de marge is waarbij het zo mis gaat? 0.0001% van alle lipo packs misschien?
Ik heb zelfs filmpjes gezien van iemand die er doodleuk een aan de muur spijkert. :roll:
Zolang je niet debiel doet met je accu's zijn ze zo veilig als een pak boter.

Idd Erik, als ze heet worden vlieg je te lang (accu te ver leeg).
Maar zolang ze niet boven de 45graden komen kun je ze direct na het vliegen laden, en direct na het laden vliegen.

Laatst bewerkt:
of ze kopen beide
ik ben van mening dat je helemaal geen abnormale dure lader meer hoeft te kopen
voor nog geen 50 euro heb je een volledige digitale lader met meerdere programma's en functies dan zal eht iets langzamer gaan maar als je meerdere accus heb zou dat geen probleem moeten zijn

denk dat je voor de prijs van zoeen accu een hele doos hk accus ken kopen(bewijs van spreken ) en dan nog een lader

grtz lip

voor 50 euro heb je een 50W lader dat is dus 1200/50=24x langzamer laden. daat noem ik niet iets langzamer.
Tuurlijk, voor enkele tientjes een akku erbij en je kan er heerlijk mee vliegen.Ga je er 13s2p 4500mAh pakket aan hangen heb je ook veel plezier in de kantine ;)

Oh je bent nog van die generatie? "Het is duurder dus is het beter". ;)
Ok, ieder zijn ding natuurlijk, maar dan is het idd 600 euro per pack. :lol:

Die spookverhalen van ontploffende lipo geloof ik geen snars van.
Ja natuurlijk gaat er op de hele wereld soms wel eens iets mis met laden, maar komt dat door de accu,
of komt dat heel misschien wel door een enkele lomperik die zijn lader op NiCD zet ipv LiPo?
En hoe groot denk je dat de marge is waarbij het zo mis gaat? 0.0001% van alle lipo packs misschien?
Ik heb zelfs filmpjes gezien van iemand die er doodleuk een aan de muur spijkert. :roll:
Zolang je niet debiel doet met je accu's zijn ze zo veilig als een pak boter.

Feiten vs Fictie...Fictie vs Feiten
We zijn weer op het Nijntje forum.

>Oh je bent nog van die generatie? "Het is duurder dus is het beter". :wink:
>Ok, ieder zijn ding natuurlijk, maar dan is het idd 600 euro per pack. :lol:

Sven, ik heb alleen vertrouwen in de G3 omdat ze bij mij tot nu toe foutloos zeer goed hebben gepresteerd in 300+ vluchten ( in 2, 3, 4 kW kisten ) . En dat kan ik nu een maal niet zeggen van de HK accu's A die heb ik niet en B bij anderen zie ik die met minder vermogen als ik vlieg, het niet zo heel goed doen ( puffen buitenste cellen ) .
Ten tweede, ik ga deze nano's proberen in mijn 88" ( nog een keer ).
En trouwens het pakketje wat ik wil hebben kost totaal via HK 400,- Euro zonder verzend kosten ( je komt met deze zware pakketten niet onder import belasting en btw uit).

Bart,

Ik neem liever 4 pakketen mee naar et veld ipv een hele laad kermis die de boel 5 minuten krom trekt.
1200w, vind je auto accu vast leuk. ;)

Uhhh zoiets zet je natuurlijk niet op een auto accu.
Daarvoor heb je op de club 220v nodig en meestal ook nog een hele flinke voeding.

Veel pakketten dat is niet meer te doen bij grote kisten, zeker niet als je veel wil vliegen.

Het is uiteindelijk veel voordeligger om bij grote kisten 2 sets lipo,s te kopen die snel te laden zijn en een lader die dit aan kan.
Dan vlieg je nonstop.

Je kunt wel 4 gewone set lipo,s kopen maar dan ben je na 4x vliegen klaar.
En vergeet niet dat na 2 seizoenen veel vliegen de meeste puf er bij en gewone lipo wel uit is.
Dan kun je weer 4 nieuwe sets kopen.

Wat moet die laadkermis krom trekken?
Als je gewoon koopt wat geschikt is werkt snel laden super.

Laad zelf al een tijd de 40-50C flightmax reeks op 5C.
Werkt super, 1 laden, de ander vliegen.

Laatst bewerkt:
En trouwens het pakketje wat ik wil hebben kost totaal via HK 400,- Euro zonder verzend kosten ( je komt met deze zware pakketten niet onder import belasting en btw uit).

Hangt er van af hoe je het besteld. Als je de pakketjes klein houd, onder de 1kg of nog liever 750g dan heb je een goede kans dat het over komt zonder extra kosten.
Als 6 3s en 2 4s 4000 nanotech (45C!) pakketjes kom ik op 492$ inc verz. (~410€) misschien kun je goedkoper uitkomen en nogsteeds een laag verzend gewicht houden, maar ik heb er maar 1 berekend.
En natuurlijk snap ik dat je geen zin hebt in tig kleine pakketjes, maar dan moet je er iets voor over hebben.

Laatst bewerkt:
Back