Nieuwe Walkera V120d02S v2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door daanh, 25 jul 2012.

1. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Dat deed ik al maar dat is dus het punt! Wanneer is die minuut om?
    Dan moet ik toch weer op dat scherm kijken tijdens de landing!
    Niet dat dat zo nauw komt, maar veel andere zenders zijn op dat punt veel beter in te stellen.

2. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    gezien jullie ervaringen met de zender zou ik inderdaad dan ook voor de Devo 10 gaan.

Zijn die servo's echt zo zwak?

Ik wil namelijk niet weer een slechte miskoop doen na m'n Nine Eagles, dus laat me graag goed informeren.

3. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    De tandwielen in de servo's zijn ronduit KØT.

Ik had een zachte aanraking met de bank en er waren 3 tandwielen in 1 servo op vakantie. Wij hebben allemaal al ons commentaar in dit draadje geschreven.

Vergeet niet dat de Master 8 X zwaarder is dan een Super of Mini CP.
    2X de lengte, breedte en hoogte bij 32 gram is 2x2x2=8 keer 32 gram ofwel een half pond.
    En dan die lieve kleine tandwieltjes...................

Tot nu toe hebben de metal servo's alle klappen met prima overleefd.

Maar goed, jij maakt uit wat je neemt. Achteraf bijbestellen kost dan weer extra.

4. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik geloof je ook wel hoor ;)
    Bij de Nine Eagles gingen om dezelfde redenen ook de servo's naar z'n grootje.

Het zal uiteraard al eens beschreven zijn in het topic... maar om nou 100 pagina's door te spitten ;)

Maar zeker het overwegen waard.

Alleen al het feit dat een hoop forum-leden met een Walkera vliegen geeft mij het vertrouwen al wel dat het een degelijk model is.

5. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    heb ik wel gewoon op mijn devo hoor

7. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Oké, op de 12S wel en op de rest niet.
    Blijft toch vreemd dat op die uitgebreide 12S geen vibratie zit, zou je toch wel verwachten.

8. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    ah die optie had ik nog niet gevonden " Zoek in deze discussie " .. handig.

Nu ik ook wat over de Master CP's heb gelezen zijn deze misschien ook wel interessant.
    Een echte 3d vlieger ben ik nog lang niet. ;)

9. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    die piep is hard zat zelfs als ik met nitros naast me vlieg en ook mijn battterij gaat volgens mij vele malen langer mee als de 8. Heb hem zolang ik hem heb maar 3 keer geladen.(en scherm is ff wat groter)

En voor wat betreft de servos op de 120. De een heeft er wel last van de ander niet. En deze zijn ook in Nederland te bestellen net als zoveel onderdelen ervoor tegen een schappelijke prijs.

Ik heb 1 keer op 200+ vluchtjes een servo naar zijn grootje geholpen en dat was tijdens een loop die niet goed ging en van 30mtr hij de grond kwam bezoeken en de TH er te laat op stond. enige schade die ik gehad heb is een onderstel, 2,80Euro, 1 gear 1,80 en een servo 9euro en dat was niet omdat ze het zomaar begaven.

Zou wel voor de Devo 10 gaan als ik Sven was

10. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Die keus had ik inderdaad al voor mijzelf gemaakt David.

Nu wankel ik nog tussen de V120D02S v2 of een Master CP.

Misschien is het in mijn geval leuker om in 1e instantie met een Master cp te vliegen omdat ze wat beter te houden zijn voor " beginners ".
    Ik twijfel wel over de bruched motor die erin zit... houd wel in dat je niet ff 4 accu's leeg vliegt, maar eigenlijk tussendoor moet koelen.

11. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    ik heb geen master dus daar ga of kan ik niks over zeggen weet wel dat de 120 gecontroleerd crashen in gras, geen schade oplevert (over de 30x zonder schade, behalve ego dan), de master heeft als voordeel dat deze wat groter is dus veel beter te zien, maar ook weer net wat meer ruimte nodig heeft. Tja en met brushed weet je dat je om de x aantal vluchten een motortje moet vervangen, maar dat is ook maar 10euro in NL. Lipootjes zijn iets duurder maar als je goed zoekt zijn die ongeveer 10Euro.en je vliegt met een 120 ook niet 4 lipos achter elkaar want dat is bijna een half uur constant vliegen

12. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    ja t zijn voor en nadelen die je moet afwegen tegenover elkaar inderdaad.
    ik laat het me nog even rustig bezinken en denk er eens over na.

13. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    is altijd een afweging voor en nadelen hebben ze allebei, en vliegen doen ze allebei goed. daar gaat het niet aan liggen.

Wel opletten bij de zender dat je de 100mW hebt en niet de 10mW versie

14. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Als ik 6 minuten in kamer hoover, dan is de motor net aan lauw.
    Mijn Super CP daarentegen is niet aan te raken na een paar minuten. Als je iets heets nog net vast kan houden zit je op ong. 60 graden.

Ik heb een tijd geleden de V120D02S V2 gekocht. Een heerlijke machine! Nadeel is dat het tandwielsysteem in de staart zéér fragiel is. Daar is al het nodige over geschreven.
    Inmiddels heb ik op de staartaandrijving twee metalen tandwielen gezet en uit Amerika een slipperclutch laten komen om de tandwielen te sparen. Bij de laatste zit ook weer een metalen tandwiel. Nu pas kan hij weer eens een tikje hebben!
    Als er een tandwiel van de V120 stukgaat is dat meestal de grootste, dus het uitgaande tandwiel. Deze zijn makkelijk te krijgen en als je van miniatuur prutsen houdt goed te vervangen.

Bij de Master gaan er meestal meerdere tandwielen stuk. Een set van drie metalservo's is iets van €35.

Zowel de V120 als de Master zijn zalige machines. De laatste is voor buiten stabieler en beter zichtbaar vind ikzelf.

15. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Dat is inderdaad een goeie! Mocht je bij RCMaster.net of Helipal bestellen dan krijg je altijd de 100mW.

16. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor vlieger Sven is.

tandwielen zijn bij mij nog allemaal oorspronkelijk (muv voorste). dus zal toch echt wel ook MET de vlieger te maken hebben en ik ken nog meerdere mensen waar de tandwielen origneel zijn zonder modificaties slipperprut dingen etc;)

En zoals ik al zei ben over de 30x gecrashed. Maar daar komt Sven snel genoeg achter en hoe robuust de Master ook is alles kan kapot:D

17. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Bedankt voor je toelichting tom.
    Ik heb buiten genoeg ruimte om eventueel met een master te vliegen. Grote grasvelden en weilanden om ons heen.

En binnen vliegen doe ik in het theater waar ik werk,
    Een prima plek om dingen te oefenen zonder wind.

Het nadeel van de master is dat ie dus eigenlijk even moet koelen na elke vlucht. En bij een brushless motor heb je dat probleem niet.

18. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ja david , alles kan kapot ;-)

Ik ben nog lang geen stunter. Daarvoor moet ik eerst meer vertrouwen krijgen in de controle over de heli's.
    Dus ik vind het voorlopig al prima dat ik rond kan vliegen en wat kan spelen met de mogelijkheden van de machine en aldoende verder te leren.

19. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    beide machines hebben zijn charmes en gebreken. Maar zijn goed genoeg om lekker mee te fladderen. Onthoud wel dat rcmaster en Walkera een probleempje hebben met elkaar, dus eventuele aanspraak op garantie op een walkera bij rcmaster moet je ff vergeten;)

20. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Ik zie dat jij 'gecontroleerd' crashed. Dat zal wel schelen, maar als redelijke beginner maak je fouten en is gecontroleerd neerstorten geen optie.

Ik raakte een stoelpoot en had twee kapotte gears. Ik schreef al eens dat ik constateerde dat er meerder kunststoffen gebruikt worden.

Met de ervaring die ik inmiddels heb zie ik dat de Master een stevige ruige machine is die klappen kan hebben, mits er metalservo's inzitten. Ik zie de Master ook als een betere leskist dan de V120.

En voor binnen die heerlijke geile Super CP dus.

Deel Deze Pagina