Nieuwe Walkera V120d02S v2

haha ... jaja, pas maar op dat je met die 450 straks niet op dezelfde toer gaat ;)

edit: zojuist ook maar de turnigy packs besteld voor de v120 bij de hobbyking. Tevens ook maar een lipo-cell checker voor de accu's van de Atom.

Laatst bewerkt:
Dat hoop ik inderdaad niet en daar ga ik ook maar even niet van uit ;-) Ik hoop nu voorlopig ook weer klaar te zijn met sleutelen aan de V120!

Heb zelf 5 stuks 750mAh Turnigy's en das best handig. Ze kosten ook nog eens geen knoop.

De 950mAh bevallen wat minder. Zijn te groot waardoor de heli niet in balans is en zitten te los in de houder. Bollen ook nog eens snel op.

Das weer mooi een half uurtje vliegplezier :D

Ik moet echt eens wat meer gaan simmen om m'n bochtenwerk wat meer te oefenen, maar dat is er deze week nog niet van gekomen. Was al blij dat ik 2 lipo's in de tuin kon leeg hoveren.

Al dat hoveren werpt dan weer wel z'n vruchten af, side in gaat prima, nose in ook steeds beter.

Wat ik tijdens mijn vluchten op het veld wel merkte aan de V120 is dat deze niet heel fel is op rudder inputs (ik zal Rudd. Ext eens helemaal open schroeven de volgende keer) en dat kleinere cirkels/korte bochten vliegen niet mee valt omdat de V120 vrij snel behoorlijk wat vaart maakt. Aangezien ik pas iets meer dan een maandje vlieg blijf ik het liefste nog wat dichterbij en op wat lagere snelheid. Maar ach ... oefening baart kunst.

Dat kan ook nog, maar eerst eens kijken wat er gebeurd als ik Rudd. Ext vol open zet, staat nu op 3/4. Als dat nog niet genoeg is zal het DR worden inderdaad. Ben nu eenmaal de rudder response van de 700 in Phoenix gewend en die is een stuk rapper.

Als overigens iemand ooit een cone gear van de tail kapot heeft dan heb ik inmiddels een aantal setjes liggen ;-)

Cone gears zijn alleen als setje te krijgen, heb er inmiddels 4 liggen zonder die voor de main gear zijde. 2 setjes met enkel de tail gears zaten al bij de heli en 2 heb ik daar zelf nog aan toegevoegd.

Daaruit blijkt toch ook wel dat het een zwak punt is. Kom dit overal tegen en er zijn zelfs speciale "clutches" te krijgen om dit te voorkomen.

Vanavond warempel 2 lipo's gevlogen zonder dat er iets kapot ging ;-)

(Kon het niet laten :D het is niet echt om te lachen, maar huilen is ook zoiets ;-) nu maar hopen dat de V120 wat langer heel blijft! )

haha Hoeraa :D

Nee kidding floris, mooi zo. Veel oefenen en dan komt het wel.

Ik heb vanavond ook 3 accu's leeg gefladderd met de V120, had 'm bijna de grond in geprakt maar 't ging goed. Wilde eens kijken hoe hard hij kon, dus uit een stall-turn hard over 't veld... toen ging ie een beetje bokken en kon 'm nog net van de grond weg houden :)

Ach, weten we dat ook weer.

Tevens uiteraard de Atom gevlogen, voelt toch echt anders aan.. maar langzaam bij beetje krijg ik er steeds meer vertrouwen in.

:D

Veel oefenen is inderdaad nog wel nodig, in de sim gaat het hoveren al vrijwel vanzelf in alle richtingen en met slow piro's, maar als er buiten met de V120 wat wind bij komt kijken is het wel even andere koek. Dan wordt side en nose in hoveren een stuk uitdagender met zo'n kleine windvanger ;-) Ook het bochtenwerk is een stuk lastiger.

Maar ach, heb geen haast, ben pas net iets meer dan een maandje bezig dus zo slecht gaat het nog niet.

Ben wel super benieuwd naar vliegen met de 450! Hopelijk kan ik snel aan het nalopen en afstellen.

ach, vraag me niet hoeveel onderdelen ik wel niet heb vervangen in m'n eerste half jaar haha.

gelukkig de laatste tijd niks meer :)

haha nou ik wil er niet eens meer aan denken ... dure hobby, maar nu gaat 't de goeie kant op ... al crashen ook de beste wel eens.

Zo de turnigy packs zijn ook binnen ... nog best vlotjes.

750 mah 35-70c

ben benieuwd.

Het laadkabeltje van Banggood is overigens best wel ruk, heb er al 2 reparaties aan moeten uitvoeren. beetje slapjes allemaal.

Laatst bewerkt:
nou die nieuwe packjes zijn wel lachen ... nu kan de v120 nog harder haha.
Vergleken bij de stock packs zijn die helemaal niet grappig meer ;)

De hogere c-rate is echt wel fijn om 'm goed te houden met 3d vliegen.

Sta toch echt wel te kijken van de strakheid van de V120. Op z'n kopje hooveren doet ie zowat nog mooier dan rechtop.

Oftewel, goeie aanschaf die turnigy packs voor dat geld.

Back