Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

1. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Euh graag, maar hoe? :p Heb je hier speciale kabels voor nodig? De enige aansluitingen op de GPS module zijn 2 smartport aansluitingen

2. delta-X

delta-X

Lid geworden:
    16 okt 2013
    Even in dit draadje terugzoeken.is volgens mij een bericht van Emanuel.je moet meen ik iets verwijderen van de kaart.dan is dat probleem over.
    edit:zie post 165
    grt hans

Laatst bewerkt: 26 jul 2014
  3. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Wanneer de de 10 seconds file op je SD kaart weghaalt of herbenoemd ben je van het probleem af en krijg je keurig 10 piepjes

Sorry het bestandje timer 10 moet je verwijderen dan is het opgelost

4. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Die GPS module blijft me een zwaar misterie.. Daarnet nog eens gaan vliegen, ik koppel alles aan en krijg ik een hoogte van -5400 en snelheid van 5000 km/u, batterij uittrekken terug insteken, net hetzelfde. Zender uitgezet, terug aangezet: -40 meter. Na een reset of 5 had ik eindelijk juiste waarden. Vreemd genoeg in de log file zijn deze rare waarden niet te bespeuren. Ingeladen in google earth, niets aan de hand..

Zijn deze modulen aan te sluiten aan de pc om instellingen ofzo te checken? Ik kan dit in elk geval niet terugvinden op google ofzo. Ik heb alvast ook een mail gestuurd naar de plaats waar ik het ding gekocht heb.

5. Phaedra

Phaedra

Lid geworden:
    20 aug 2011
    Blijkbaar voorziet frSky een tool voor SmartPort sensoren:
    Download-FrSky Electronic Co., Ltd.
    En ik kwam ook al eens ergens een USB adapter tegen voor SmartPort, dus er moet ergens wel een mogelijkheid zijn om die dingen aan de PC aan te sluiten.

Ik ben de link even kwijt, maar ik las vandaag nog ergens een thread op een forum over de gps sensor die ongeveer dezelfde problemen als jij hebt aanhaalt, en waarop o.a. te lezen staat dat de sensor geen heading data geeft (niet voorzien).
    Ik denk dat als je een beetje googelt je een hoop info kan vinden over deze problematiek.

6. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Thanks voor de info, kheb het tooltje open gedaan maar daar staan enkel settings voor de vario, flvvs en ampere module in. Ik zal op zoek moeten naar andere hun problemen en kijken hoe zij het hebben aangepakt

7. Phaedra

Phaedra

Lid geworden:
    20 aug 2011
  8. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Thanks, ik heb alle 4 pagina's gelezen. 4 Pagina's miserie en geen enkele oplossing. Deze module is dus duidelijk niet echt zijn geld waard... Het enige wat volgens iedereen wel naar behoren werkt zijn de coördinaten. Dat besluit heb ik ook getrokken.

Spijtig, maar ik zal dat forum blijven volgen in de hoop voor updates in de toekomst..

9. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    In elk geval, dergelijke kabel zal ik in de toekomst nodig hebben:

FrSky FrUSB-3 (FUC-3) SPC Combo

Iemand enig idee waar je zoiets dichter bij de deur kan kopen? Ik zie net dat microtechnics enkel de usb aansluiting heeft maar niet de smartport connector.. En daar antwoorden ze niet op mails heb ik de indruk.. En bellen kan je er ook niet naar doen. (geweldige invoerder)

Dit soort kabels zou toch op zen minst bij de receiver moeten bijgeleverd zijn.. Achja..

Laatst bewerkt: 26 jul 2014
  10. Phaedra

Phaedra

Lid geworden:
    20 aug 2011
  11. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Dankjewel, heb ze daar besteld. Alleen wel dure verzendkosten, maarja

12. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Vanavond ook even diverse getest de GPS is erg traag en ook niet erg zuiver , valt me tegen , of er moet iets anders ingesteld worden Vario gaat lekker snel reageert goed op hoogte ik zat daar op 17m hoogte en de spannings module gaat wel erg goed bij gas geven heb je even de waarde belast maar goed is mee te leven reageert verder prima, en klopt erg goed ook naderhand nagemeten en was exact wat hij aangaf
    De expo had ik ingesteld maar ik heb het gevoel dat het weinig doet , dus waar dat juist moet ingesteld worden ?

Ik had wat nederlandse taal erbij gezet maar ik heb nu een mix van de engelstalige dame en de nederlandse man , ik denk dat ik er toch maar 1 taal van maak of heeft iemand alles nederlands?

gr Andre

13. Klucky_13

Klucky_13

Lid geworden:
    11 apr 2014
    Ik heb alles in het engels laten staan en alle tekstfiles die ik ontbrak heb ik met "OpenTX speaker" gegenereerd en erbij gezet. hoogstwaarschijnlijk kan je hetzelfde doen met een nederlandstalige computerstem. Ik vind het leuker om alles in het engels te laten staan omdat veel woorden termen toch in het engels worden gebruikt (course lock, home lock), klinkt allemaal redelijk idioot als je het vertaald :p

14. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Ik moet wennen ook zelfs aan de engelse begrippen want ik heb een duitse graupner MX16 dus af entoe even de weg kwijt het liefst heb ik alles nederlands indien het goed vertaald wordt went het snel vooral met de vele mogelijkheden

15. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Expo, dual rates e.d. Stel je in bij het sticks menu. Het kan ook bij de mixers, maar daar hoort het eigenlijk niet thuis. De mixers geven aan hoe het model en de servo's samen moeten functioneren (b.v. Een 60% mix van hoogte en richting bij een v-staart). In de meeste gevallen is het mixers deel vrij sober van invulling. Het sticks gedeelte bevat meer regels als je met dual of tripple rates gaat werken.

16. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Had ik gedaan maar had geen effect , al zet ik de exponential op 100% ,enne tripple rates wat is dat?

17. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Kijk even goed naar je mixers, er moet een i voor elke input staan, anders gebruikt hij de stick zonder extra bewerkingen.

18. Adop

Adop

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Veel geprobeerd vandaag maar ging veel mis het i zie ik niet staan , (is offset de expo?)dus ik dacht firmware opnieuw flashen in het prog OPENTX staan 2 soorten Taranis de plus en de gewone kwam er pas laat achter , ik heb de gewone , wat dan de plus is ?
    daarna wilde ik de modellen terugzetten maar krijg geen verbinding meer met mijn zender , zoals in voorbeeld wordt weergegeven wat je moet doen, wat ik in het beeld krijg zie hieronder

en daarna als ik op exit druk dit het normale scherm

wat kan ik nog doen om het terug te zetten of gewoon opnieuw beginnen?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Je zender moet in de bootloader stand staan om modellen uit te kunnen lezen met Companion. Dat is de bovenste foto. Sluit dan de USB aan op je PC en je moet er 2 schijven bij krijgen.
    In het mixer menu moet een I staan voor iedere input zie:
    In het Inputs menu kun je Expo aanzetten zie:
    Hier staat 35% expo op de elevator stick.

20. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Voor wie nog een Taranis combo zoekt, hij is hier in de aanbieding. Wel mode1 , maar dat is snel en eenvoudig zo om te zetten.
    FrSky Taranis Combo (Mode 1)

Deel Deze Pagina