Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Hallo Emanuel,
Je schrijft;kan je acht normale ( digitale ) servo's aansluiten.
maar ik bedoel de gewone huis en tuin servo's, die zullen dan waarschijnlijk analoog zijn zeker..
Of je die ook nog kan aansluiten?????

Als je dit soort servo's bedoelt:

Dan is het antwoord ja, dit is met mijn taranis en ontvanger

Laatst bewerkt door een moderator:
Analoog of digitaal maakt niet uit, ik had al zo'n vermoeden dat die vraag zou komen door de toevoeging van (digitaal).. ;)

Ik heb 5 analoge standaard servo's op een X8R zitten en dat werkt precies zoals het bedoeld is.
SBUS gewoon even buiten beschouwing laten, er zullen er nog niet veel zijn die dat gebruiken.

Laatst bewerkt:
Als je "gewone" servo's wil aansluiten op de SBUS aansluiting, dan heb je deze decoder nodig:
FRSKY TARANIS HORUS telemetry 2,4 GHz RADIO CONTROL KST MARUTAKA ROYAL

Maar denk eraan dat je ook een "servo channel changer" nodig hebt, zodat je op die decoder kan instellen welke aansluiting welk kanaal is:

Voor verschillende modellen sluit ik gewone servo's aan op de 8 servo aansluitingen van een 8XR, en nog eens 4 servo's via deze decoder. Op die manier heb ik een heel goedkope 12-kanaals ontvanger.
Met de servo channel changer programmeer ik dan de decoder zodanig dat de eerste aansluiting kanaal 9 voorstelt, de tweede aansluiting kanaal 10 enzovoorts. Dat moet je eenmalig doen voor elke decoder.

Je kan ook 2 zo'n decoders achter mekaar aansluiten (daisy-chain), en op die manier heb je een 16-kanaals ontvanger.

Hallo daar zijn we weer.
Gisteren bericht gehad van Microtechnics dat de Taranis vanaf maandag op vooraad zou zijn...
De laatste nieuwe PLUS versie dus met de nieuwste software 2.09, sliders v2 2AH NIMH lsd accu, nieuwe display met wit en blauw backlighting.
lader, SD kaart,nekriem, nieuw model koffer???? , X8R ontvanger.
kostprijs is dus ook hoger 229 €.
Kan dit verhaal een beetje kloppen???

Groeten

Hey Skyhawk,
Ik stond ook op de reservelijst bij microtechnics, maar heb nog niets gehoord. Ik ga meteen een mailtje sturen, zodat ik een zender kan ophalen volgende week. Zal een mooi verjaardagscadeau worden donderdag ....

Ok mensen wat de servo's betrefd daar zijn we dus uit, ik dacht al ik ga niet al men servo's ineens vernieuwen ik had een 2 maand geleden noch 2 nieuwe vleugelservo's van Hitec gekocht ik heb nog een stuk of 10 spik splinternieuwe nooit gebruikt in de kast liggen buiten de rest.
Voor zover al mijn welgemeende dank.

Maar wat denken jullie van de verhoogde prijs???? Is dit min of meer normaal???

Groeten :cool:

Sinds vorige week heb iki dus een Frsky Taranis, via Banggood aangeschaft en had geen extra kosten naast de kosten van het versturen.

Ik heb een vrij nieuwe imac, de Taranis had firmware 1.1.0.2 geïnstalleerd. Ik heb de linker stick aangepast zodat deze zichzelf centreert mbv de ingebouwde veer en heb de 'ratel' van de Linker stick verwijdert (8x8 vrachtwagen). Met behulp van OpenTX Companion en het 'DFU-util' (Mac "USB driver") heb ik de laatste versie van de firmware geïnstalleerd.

Na upgrade van de firmware is dfu util niet meer nodig, software 1.1.0.2 had geen 'bootloader' maar na de firmware update is de 'bootloader' nu ook aanwezig op de Taranis.

Door de horizontale trim knoppen in te drukken tegelijkertijd bij het aanzetten van de Taranis komt deze in bootloader mode (ik weet niet of dat de goede naam is), als je de Taranis dan aansluit op de Mac via de USB kabel dan verschijnen in de finder (na een paar seconden, hier kan soms even een tijd overheen gaan) 2 disks, genaamd NONAME en TARANIS. Als de disks zijn 'gemount' in de finder kun je mbv OpenTX Companion de EEPROM file van de Taranis lezen en bewerken. Als je klaar bent met aanpassen van de EEPROM (en weer hebt teruggeschreven naar de Taranis) vergeet niet de disks NONAME en TARANIS eerst handmatig te verwijderen uit de finder (unmounten/eject)

Oja, een probleem dat ik had, is dat bij aanzetten van de Taranis geen stem of vocale waarschuwingen te horen was. Achteraf bleek 'SD Card contents' die de Taranis nodig heeft niet aanwezig waren (niet waren aangemaakt). Je kunt deze structuur zelf aanmaken dmv een zipfile die van de Taranis site te downloaden is. Pak deze zip file en plaats dit in de juiste locatie. Firmware update maakt deze mappen ook aan maar sommige Taranissen hebben vanuit de fabriek deze mappen dus niet.

Download-FrSky Electronic Co., Ltd.

mvrgr

Han

Laatst bewerkt:
Ik heb een korte, en voor jullie beste simpele vraag denk ik. Ik wil deze gaan kopen:

DJI F550 Hexacopter E300 Propulsion set ARF & Naza-M V2 GPS & Gimbal DYS 3

In combinatie met deze:

En deze:
Turnigy 5000mAh 5S 30C Lipo Pack (2x)

i.c.m.

Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger (EU Warehouse)

Iemand ervaring met deze setup? Voorzien jullie problemen? Ik ga naar het buitenland binnen 4 weken en wil eigenlijk zoveel mogelijk meenemen om daar te starten met deze hobby. Een Go-Pro kan ik aldaar wel kopen. Mis ik (belangrijke) dingen? Vooral ook de levertijden kunnen een issue zijn omdat ik over 4 weken al wegga. Alvast bedankt!

Han, ik denk dat je een fout in je firmware nummer maakt. De laatste versie is 2.0.11.
ik plaats dit bericht om verwarring te voorkomen.

Ter info:

Gecontroleerd, firmware 1.1.02 (OEM) was de versie die was geinstalleerd, versie 2.0.10 is diegene die ik heb geinstalleerd. Maar inmiddels is er een nieuwe versie uit 2.0.11 (sinds een paar dagen), maar die heb ik nog niet geinstalleerd.

Er was een probleem met de compiler waardoor een aantal zaken niet meer goed functioneerde. Ik denk niet dat alles in de changelog is opgenomen omdat niet alle fouten bekend zijn. Ze gebruiken nu de oude compiler weer. Versie 2.0.10 is dus gewoon een linke versie die je maar beter niet kan gebruiken.

OK, waar heb je dat gelezen?
Want dat heb ik dan gemist.

Edit:

Blijkbaar zit er een probleem in de 4.8-2014-q2-update versie van de GCC compiler, ze hebben de server die de firmware maakt gedowngrade naar V4.7.4 en nu werkt alles weer.

Versies 2.0.10 en 11 zijn vatbaar, het probleem ontstaat o.a. bij het uitsturen van meer dan 8 kanalen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een korte, en voor jullie beste simpele vraag denk ik. Ik wil deze gaan kopen:

DJI F550 Hexacopter E300 Propulsion set ARF & Naza-M V2 GPS & Gimbal DYS 3

In combinatie met deze:

En deze:
Turnigy 5000mAh 5S 30C Lipo Pack (2x)

i.c.m.

Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger (EU Warehouse)

Iemand ervaring met deze setup? Voorzien jullie problemen? Ik ga naar het buitenland binnen 4 weken en wil eigenlijk zoveel mogelijk meenemen om daar te starten met deze hobby. Een Go-Pro kan ik aldaar wel kopen. Mis ik (belangrijke) dingen? Vooral ook de levertijden kunnen een issue zijn omdat ik over 4 weken al wegga. Alvast bedankt!
Je combinatie met dji en taranis is geen probleem. Ikzelf doe dit via de sbus. Een pak minder kabels en werkt zeker zo goed

Je combinatie met dji en taranis is geen probleem. Ikzelf doe dit via de sbus. Een pak minder kabels en werkt zeker zo goed

Dank je voor het antwoord! Ga vanmiddag de spullen bestellen en zal daarna vast wat vaker hier te vinden zijn ;)

Is de FrSKY Taranis ergens snel te bestellen of nog steeds wachtlijsten?

Dank je voor het antwoord! Ga vanmiddag de spullen bestellen en zal daarna vast wat vaker hier te vinden zijn ;)

Is de FrSKY Taranis ergens snel te bestellen of nog steeds wachtlijsten?

Je kan bestellen bij microtechnics.eu Er zijn er nog 3 in stock, dus snel zijn is de boodschap. ik heb die van mij maandag besteld en het geld overgeschreven. Ben in volle verwachting....

Ik heb hem ook afgelopen maandag besteld/betaald.
en heb hem donderdag middag thuis ontvangen.
netjes getest en de ontvanger is al gebonden.
mooi apparaat. zal wel even wennen worden. ben een DX6i gewend.
zal hier dan ook vaker aanwezig zijn met vragen.

Back