Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

1. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Ron, heb je de video's van Scott Page al eens bekeken? Die leggen de basis erg goed uit. De filmpjes gaan soms nog over de oudere software, maar de verschillen zijn over het algemeen niet zo groot.
    https://www.youtube.com/user/PagesFlyingCircus

2. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Ik zag op rcgroups dat Flarssen (Fred) in het verleden de Texas Instruments versterker op 5 Volt had gezet i.p.v. de 3.3 Volt waarop de rest van de Taranis functioneert.
    Ik erger me regelmatig aan vervormd geluid en sinds vandaag is dat eindelijk voorbij. De speaker mod had ik al gedaan, maar het klonk toch niet helemaal lekker.

Een leuke bijkomstigheid is dat nu de backlight niet meer mee deint met de muziek.

De tip van Emanuel om de speaker wat meer "ademruimte" te geven heb ik ook ter harte genomen. Al heb ik het niet zo mooi gedaan als hij ben ik er toch tevreden over....

Nu genieten van het gitaarwerk van Peter Green terwijl ik in mijn eentje aan het vliegen ben.

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. taranis

taranis

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Ron68

Ron68

Lid geworden:
    5 feb 2015
    yep ook al gezien. Ik zie nu dat ik 2.0.9 op de taranis plus heb staan. Deze firmware zal ik eerst moeten upgraden naar 2.0.15 denk ik.

5. Eric R

Eric R

Lid geworden:
    29 apr 2013
    Hallo mannen,

Ook ik heb sinds kort een Taranis-Plus en ik heb het Amber sound pakket op de SD-kaart gezet, maar ik heb nu een probleempje.
    Het lijk erop dat ik ook alle oude files zie, welke onbruikbaar zijn.
    Deze sound files hebben voor de tekst "._" staan, ik moet dus eerst langs al deze files scrolen totdat ik bruikbare files tegen kom.
    Wanneer ik de SD-kaart in de zender benader met de Labtop, dan zie ik deze files niet?

***edit***

Ik heb het al gevonden, het is de IMac die de "oude" files noteert met een ._ toevoeging.
    Ik heb de SD-kaart even aan een windows PC gehangen en ik kon de files verwijderen.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2015
  6. Ron68

Ron68

Lid geworden:
    5 feb 2015
    Na een poosje te hebben tobben met de instellingen hulp gevraagd hier op het topic. Ik kreeg oa de IOC settings niet goed. Met dank aan forumlid Heyudude alles voor elkaar. Nog bedankt Hans.

7. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013

Graag gedaan... Ben blij dat ik je kon helpen
    Een naza op Taranis instellen zonder naza kan dus ook :)

8. Ron68

Ron68

Lid geworden:
    5 feb 2015
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik een deel van jouw settings heb gebruikt en een deel van mijzelf. Dat maakt niet uit. Het werkt dankzij jou.

9. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013

Prima toch? Zelf leren instellen is het beste

10. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    er zijn flink wat filmpjes waar besproken wordt hoe en wat kwa proggen .
    ik zelf vind het via de pc nog het best gaan.

11. Ron68

Ron68

Lid geworden:
    5 feb 2015
    Klopt!

Maar deze settings kwam ik nergens tegen. Daar ben ik zelf achter gekomen. [​IMG]
    Servo settings
    Failsafe offset waarde

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Eric R

Eric R

Lid geworden:
    29 apr 2013
    Wie kan mij helpen aan een goede uitleg tbv programmeren van een 4 kleppen vleugel op een zwever, met butterfly op throttle en drie vliegfase (normaal, thermiek en speed).
    Ik heb wel verschillende .epee's gevonden, maar ik probeer de logica te begrijpen.
    Ook een goede uitleg van de Global variables is welkom.

Ik beschik sinds kort over een taranis plus 2.0.15.

13. PH-SVV

PH-SVV

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Ik zit met exact hetzelfde issue, programmeren van mixes is niet mijn sterke kant.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2015
  14. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Kwestie van doen. Zijn gister bezig geweest. Met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind

15. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Inderdaad.
    Elk ding individueel aanpakken en nadenken hoe je dat oplost. Problemen moet je logisch opdelen en elk onderdeel individueel oplossen.

Laatst iemand ontmoet die mijn eepe wilde gebruiken om zijn DLG te vliegen. Ik snap heel goed dat hij er niet uit kwam. In zijn situatie zou ik het ook niet begrijpen. Het is teveel in een keer.

16. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
  17. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003

Als je wat dichter bij mij had gewoond had ik je graag willen helpen.

18. MarkP

MarkP

Lid geworden:
    21 sep 2012
    @ Eric R

Wat Frater zegt, het gebruik van iemand anders z'n settings in jouw Taranis werkt niet.
    Het begint al vaak met niet weten welke knoppen de ander bedoeld heeft voor welke functie.

Richard Mrazek op Youtube en Scott Page hebben goeie video instructies.

Ik was trouwens degene van wie Frater z'n eepe kwam en ben technisch aangelegd, maar kwam er niet uit.

Flightmodes instellen was via OpenTX software iets eenvoudiger maar de details heb ik uiteindelijk in de zender gedaan. Vorig weekend 2 dagen vol in de zender en internet, waarna ik het voor elkaar had. Het zelf leren geeft een stuk meer inzicht. Overigens twijfel ik nog of ik de remkleppen op de throttle stick wil zetten (en hoe dat ingesteld wordt).

Succes en doe stapje voor stapje. Dan leer je het zo.

19. Eric R

Eric R

Lid geworden:
    29 apr 2013
    @ Superior (A3 als het goed is?)
    Wanneer ik in de buurt ben of een keertje een partijtje mee doe bij F5j dit jaar, dan maak ik graag gebruik van je aanbod (mocht dat dan nog nodig zijn :D)

@ Frater en MarkP,
    uiteraard is het moeilijk om iemand anders zijn denkwijze te volgen, zeker als er zoveel mogelijkheden zijn. Maar ik heb nu een redelijk standaard eepe gevonden, welke ik regel voor regel opnieuw heb geprogrammeerd om eens te kijken wat de uitwerking is. Hiervan heb ik sommige dingen gebruikt en andere dingen gecombineerd uit de instructie-videos van Scott Page.
    Misschien een beetje omslachtig, maar wel leerzaam.
    De parameters waar ik nog moeite mee heb om te begrijpen zijn; Expo, Multiplex en GVar.
    Als ik hebt goed begrijp is Expo de kromming van de curve, Multiplex is volgens mij het optellen of het exclusief maken van de huidige mix bij de volgende, maar bij de Gvar tast ik nog in het duister.

20. Frater

Frater

Lid geworden:
    22 jun 2014
    Je kunt mijn Cumel 1.7 eepe van rcsettings.com eens gebruiken om opnieuw te programmeren.
    Voor zover ik weet zitten daar nagenoeg alle elementen in van OpenTX (Add, Replace, Multiply,Gvars,Curves,Timers,Logging,Vario).
    Ik vlieg hier ook elk weekend mee.

Deel Deze Pagina