Nieuwe zenders FRSKY X9D X12D X16D

Discussie in 'Model elektronica' gestart door tfcw2000, 18 nov 2012.

1. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Tja, hoeveel vermoger verbruik je nu met die hele setup? En hoeveel vermigen heeft die UHF module nodig. Ik neem aan niet meer dan een paar tiende watt. Je 1c lipo kan al 30 watt leveren gedurende een uur. Als je het totale verbruik weet ben je er!

2. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Heeft iemand het probleem met de counter opgelost. Vanaf de resterende 10seconden gaat die om de secende "10 seconds" roepen

3. Peter P

Peter P

Lid geworden:
    23 mei 2012
    Ik heb ondertussen alles binnen, heb de stock accu nog in gebruik, andere accu ja nog niet binnen.

Heb nu de volgende setup helemaal werkend.

Taranis - b mode 2
    ezuhf Jr module
    1x ezuhf rx 8 channel diversity
    1x ezuhf rx 8 channel lite
    Apm 2.5. 3-6 flight modes + failsafe

Ontzettend kicken met de stemmen bij de flightmodes. Mocht iemand dezelfde setup hebben en vragen hebben, mag je me altijd vragen

Ps. Ik zal aanstaande week eens de hele ramban meten aan voltages en watt.

Gr

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    De normale modules ondersteunen geen receiver id functie. Je kan dus met het verkeerde modelgeheugen een model gaan besturen. Met de DSM-X hack module wordt die functionaliteit weer wel maar ben je beperkt tot 6 kanalen.

Ik heb zelf de laatste oplossing in gebruik, en die werkt op een bugje in Companion 9X na erg goed. Perfect voor BNF modellen. Losse DSM ontvangers zou ik gewoon verkopen en er FrSky voor terug kopen.

5. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Wanneer de de 10 seconds file op je SD kaart weghaalt of herbenoemd ben je van het probleem af en krijg je keurig 10 piepjes.

6. prof.bd

prof.bd

Lid geworden:
    29 apr 2012
    Heren,

Ik zou op mijn 9XR van turnigy het volgende willen bereiken:
    de zender staat op mode 2. nu zou ik graag willen dat als ik een schakelaar omzet (bvb Ail) dat de throttle besturing switcht naar kanaal 7 om daar mijn laadbak mee te bedienen. Is dat mogelijk? Dus via een schakelaar te wisselen. Ik kan de 2 kanalen bedienen, echter dat is niet wat ik wil. Het gaat om een truck met kiepaanhanger. Als ik die kieper (kanaal 7) wil bedienen moet mijn truck blijben staan. Ik zou een stickbesturing willen omdat dat aangenaam speelt. stick omhoog-> bak omhoog, stick onder-> Bak nr beneden.

mvg

Dirk

7. prof.bd

prof.bd

Lid geworden:
    29 apr 2012
    OK, ik zocht te ver. Heb zitten spelen met Eepe en daarin heb ik kunnen experimenteren. En plots ging het lampje een beetje branden..
    Sorry voor het bitstelen.

mvg

Dirk

ps: kan ik eigenlijk ook een bericht verwijderen op dit forum?

8. Peter P

Peter P

Lid geworden:
    23 mei 2012
    Kun je toch eens vertellen hoe je het doet? Ben toch wel nieuwsgierig

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. prof.bd

prof.bd

Lid geworden:
    29 apr 2012
    Peter,

thr heb ik Switch -> !AIL
    De spindel is op kanaal 7
    source = THR
    Switch -> AIL

Dat is alles. Ik heb tot nu toe alleen in Eepe getest, maar ik veronderstel dat het ook werkt op de zender, dat probeer ik morgen ofzo wel eens.
    Mijn zender staat wel voor trucks, dus de throttle staat gecentreerd.

mvg

Dirk

10. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Hier ook een blije Taranis owner.

Net bezig geweest om de firmware te updaten naar de laatste versie op de Mac. Even mee bezig geweest, maar het is gelukt. Ik zal hier het stappenplan posten, misschien heeft iemand anders er ook wat aan:

FrSky Taranis koppelen aan MacOSX

Eerst de basis setup om je Taranis te laten werken met je Mac.

Modellen inladen, veranderen en terugschrijven.
    Download companion9x voor de mac
    * OpenTX Companion v1.52

Installeer deze software. Start vervolgens dit programma op. Ga naar het menu en kies 'Preferences'. Zet daar de firmware op: openTX for frSky Taranis

De software is nu gereed om te gebruiken, en om modellen en dergelijke naar de taranis te schrijven of te lezen. Dit doe je door eerst de zender AAN te zetten, dan de USB kabel te koppelen aan je mac en vervolgens je gang te gaan. In deze modus zijn ook de SD kaart en het intern geheugen via Finder op je mac te benaderen.

Allemaal leuk en aardig, maar..... nu komt het, firmware update lukt NIET in deze modus. Je zult hiervoor extra software nodig hebben.

Je mac en Taranis gereed maken om firmware te upgraden:
    Sluit companion9x weer af, ontkoppel de USB kabel en download de DFU-util executable:
    https://code.google.com/p/companion9x/downloads/detail?name=dfu-util-0.7.mpkg

Installeer deze op de standaard locatie.

Start vervolgens compagnon9x weer op. Ga naar het menu 'Burn' en klik op configure.

Zorg ervoor dat de DFU-Util locatie staat op: /opt/local/bin/dfu-util

Als dat klopt, zet je zender dan UIT, en koppel de USB kabel weer aan.

Je bent nu gereed om de nieuwste openTX firmware te kunnen flashen!

Nog een kleine voetnoot, als je de nieuwste firmware file van 't internet download via Companion9x kun je een naam aan het te downloaden bestand geven. Zorg er wel voor dat je die naam laat eindigen op .bin, anders is de file niet in te laden bij het flashen/schrijven van de firmwarefile naar de Taranis.

Laatst bewerkt: 1 feb 2014
  11. jacco1990

jacco1990

Lid geworden:
    15 jun 2007
    Heren,

Na het lezen van dit topic en wat nader onderzoek ben ook ik helemaal om... Wil dus ook graag een Taranis aanschaffen.
    Liefst zou ik hem bestellen bij de importeur in België, waar ze helaas niet op voorraad zijn. Krijg helaas ook geen contact via het contactformulier met de vraag of bekend is wanneer ze weer binnen komen.
    Hebben jullie enig idee? Misschien is hij/zij op wintersport? :p Of weten jullie misschien een plek binnen de EU waar hij wel op voorraad is?

12. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Microtechnics.eu voert de grootste stock binnen de EU, dus als ze daar uitverkocht zijn is de kans klein dat je ze ergens anders wel gaat vinden. Normalerwijze reageert de heer Lacroix zeer snel op mails. Probeer anders eens te telefoneren. Hij spreekt een beetje Nederlands hoor.

13. hero271

hero271 Guest

taranis

Hallo jacco 1990
    op dit adres zijn ze ook te koop
    Tryage Trading

Gr Hero271

14. Arragon

Arragon

Lid geworden:
    7 dec 2010
    Dag Jacco,

Bij mij was de zender ook niet op voorraad, en was niet te bestellen via de site.
    Heb toen een mail gestuurd naar Microtechnics.
    Dezelfde dag heb ik een mailtje teruggekregen, met de vraag in welke mode ik hem wilde hebben.
    Betaald, en drie dagen later stond de postbode met het pakje voor de deur.
    Dus, de voorraad op de site klopt niet altijd.
    Succes,

15. jacco1990

jacco1990

Lid geworden:
    15 jun 2007
    Allemaal bedankt voor de reacties!
    Voor als nog wil ik het eerst proberen bij de importeur, lijkt mij het fijnst ivm. garantie e.d.
    Mijn eerste e-mail is alweer een week geleden.
    @Arragon: Heb jij voor het (eerste) contact het contact formulier gebruikt? Of overzie ik ergens een e-mail adres?

Ik stuur vandaag weer een e-mailtje, dit keer in het Nederlands, voorheen was Engels. Misschien was dat het probleem?

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

16. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005
    Dit is het emailadres van microtechnics, wel even de spaties verwijderen...
    alblacroix @ voo.be
    Nederlands of Engels, maakt voor hem niets uit.

17. jacco1990

jacco1990

Lid geworden:
    15 jun 2007
    Ahh bedankt!

Mocht een reactie weer uitblijven dan probeer ik dat adres over een paar dagen.

18. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    De grote haai (vertalen!) heeft hem gewoon op voorraad en maakt qua prijs niets uit met het Belgische adres..... en levert binnen een week. Mode is niet belangrijk is een kwestie van schroef losdraaien en een ander weer vastdraaien en daarna omzetten in de software.

19. Arragon

Arragon

Lid geworden:
    7 dec 2010
    Opgepast met het bestellen in Engeland.
    De stekker van de lader is niet dezelfde als in
    onze landen.

Laatst bewerkt: 8 feb 2014
  20. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004
    Dat is toch niet spannend? Ik heb er een andere stekker aangemaakt, je kunt ook via ebay een verloop bestellen 2,40 euro aldaar zag ik. Orginele eu adapter is gewoon te koop bij Hobbyking voor weinig..

Deel Deze Pagina