Nieuwe zuiger/cilinderset -> welke??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Kapitein Koek, 18 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ohja, het gaat om de breedte! stom, stom, stom!

2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    tsk tsk tsk, eigenwijs nee hoor.
    lees de advertentie van pk racing nog maar eens.
    daar staat precies in in welk type motortjes het past, die hebben allemaal hetzelfde cartertje.
    gebruik het goede setje wat door de fabrikant van de motor aangeraden word (de snelle 3cc of de originele)
    ga je cylinders,zuigers etc van force, duratrax of os erin zetten loopt ie voor geen KNAAK .

maar daar kom je wel achter als ie erin zit en je geld weggegooit is.

denk trouwens dat je wel erg schraal hebt gereden met je motor, ik heb zelf een hpi 2.15cc (zelfde type motor) en die loopt nog steeds prima na een liter of 15 brandstof

3. 15 liter????
    Het hoogste wat ik heb gehoord is 6 liter!!
    Het is een nickel cilinderwand heh, dat slijt ongelooflijk snel hoor!
    Heb je het nu over het nieuwe type fs12 of niet?

4. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    weet ik zo niet, zit op min super nitro rally.
    sleutelwoord is gewoon wat rijker draaien, laat maar pruttelen.
    de meeste knijpen hem lekker uit want dan jankt ie goed en is ie bloedje snel.
    inderdaad, bloedjesnel versleten.
    mijn motoren lopen allemaal goed rijk, tegen het 4takten aan.
    dan maar wat minder vermogen, maar wel motortjesheel.

5. Gerard,

Ik weet zelf ook wel wat er gebeurd al ik mijn motortje te schraal zet.
    En 3 1/4 slag open noem ik nou niet bepaald schraal!
    Als ik hem verder open draai naar 3 1/2 zit ie op het randje van afslaan en gaat ie zeker niet harder dan 20 km/h.

6. P@trick

P@trick Guest

4liter is ook wel wat weinig maar als het is wat hij zegt kan het heel goed.

hoe slijt hij eigenlijk hij polijst er gewoon een laagje af en dan is de compressie minder of weg.

7. Zo ongeveer ja, ook als de motor warm is.
    Dan is de cilinder heel erg uitgezet en dan heeft ie totaal geen compressie meer!
    Dat wordt ik gewoon zat!

8. P@trick

P@trick Guest

Ik snap volkomen wat je bedoeld.

maar het is toch gewoon een force motor.
    en is het niet een vs12 inplaats een fs12.

9. P@trick

P@trick Guest

oww nee :oops: ik ben in de war met een vx12

10. Guest

Guest Guest

kapiteintje zei dat hij z'n motortje vaak uit elkaar had gehaald, dat is niet slim want er kan dan altijd rommel in komen. Of nog erger als je de cilinderwand ietsje draait kan je je cilindersetje heel snel wegflikkeren.

11. P@trick

P@trick Guest

jah maar je kan je cilindertje er toch maar op in manier in zetten.
    het lijkt mij ook niet goed om je blokje te vaak uit elkaar te halen dit inverband met het schroefdraad wat het dan niet lang houd

12. Ik heb mijn motor 2x uit elkaar gehaald.
    Een keer voor een nieuw cilindersetje en de 2e keer om al aangekoekte zooi van de 'crankcase' te verwijderen.
    Trouwens als ik me cilinderwand draai, maakt ie een ander geluid als ik aan de trekstarter trek.
    En ik onthoud heus wel hoe hij heeft gestaan.
    IK ga denk ik gewoon maar dat setje van O.S. bestellen voor 38 euro.
    En dat ik het risico loop dat het niet past.
    Maar volgens mij moet het wel passen omdat het cilinder+zuigertje ook een .12(2,11cc) is en ook voor een motor met zij uitlaat is!
    Ik zou dus niet weten waarom een ander setje niet zou kunnen passen.
    Misschien past de drijfstang dan niet, maar dat vogel ik wel uit...

13. Gerard_nl

Lid geworden:
    7 sep 2002
    ik zeg het niet meer........dag 38 euro.

14. Tja, aan de ene kant heb je gelijk.
    Maar het is gewoon verleidelijk goedkoop om het op zijn kinst te proberen.
    Ik zag bij Towerhobbies ook hele goedkope motoren, misschien koop ik dan wel een komplete motor.
    Alleen wil ik er wel persee 1 met 'CHROME' wand!
    Dit slijt namelijk niet zo snel!
    Iemand suggesties?

15. P@trick

P@trick Guest

ik denk niet dat die os set past ik weet het niet zeker maar zoals ik al eerder zij vergelijk je cilinder met de andere als dat gelijk is past het wel.

en je cilinder kan er maar op 1 manier in je hebt toch een busje op je carterhuis en een gluifje in je cilinder boven kant dus a;s je hem ander doet forceer je de boel toch.

16. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zeggen de volgende woorden iets: Boring, slag, compressie, shim, timing, inlaatpoort, uitlaatpoort, overstroompoort, poort-hoek, rokhoogte, poort open- en poort sluit-hoek, poortoverlap, tegendruk, Schnuerle, PDP, dwars-stroom, kamzuiger, wanddikte, ABC, AAC. Al deze getallen/technieken kunnen verschillend zijn.

Schroeven overlangs/diametraal aantrekken ...? Merkteken op drijfstang en zuiger? Monteren op een schone witte doek? In olie-en? Warm stoken?

Wanhoop niet, met een snijbrander, een vijl, een hamer (van ijzer, geen koper) en wat kracht-termen krijg je het wel passend ;) En een houten deuvel gebruiken we al helemaal niet.

17. P@trick

P@trick Guest

dit slaat ook weer nergens op.

als de spoel poorten en de uitlaat poort op de zelfde plek zitten de cilinder even dik is de zuiger even lang is en het past maar het is van een ander merk mag je het dus niet gebruiken.

ik weet zeker dar force hpi tamiya en dat soort merken allemaal 1 pot nat is zal dat niet het geval zijn zal er dus ook nooit een universele set voor deze motoren op de markt kunnen komen en die is er wel.

18. Guest

Guest Guest

Die universele setjes passen op alle vergelijkbare motoren, maar op de force en kyosho motoren NIET. Dus je zal echter nooit een force setje in een tamiya ding kunnen zetten !!

19. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Toch wel, het zijn begrippen uit de motortechniek. Er zijn dus meer getallen waar rekening mee gehouden dient te worden wil je weer een motor krijgen die net zo goed loopt als voorheen.

20. P@trick

P@trick Guest

neej dat bedoelde ik niet ik bedoelde je snijbrander en zo.

ik ga hier nu ook over op houden het enigste wat ik nog kwijt wil is.

als dat universele setje voor jouw motor geschikt kan je denk ik voor 80% ook een zuigersetje van de andere fabrikanten gebruiken waar het universele setje ook voor bestemd is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina