[nieuws] Durafly EFX leverbaar :)

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door DutchRC, 30 sep 2014.

1. Rwi

Rwi

Lid geworden:
    7 aug 2013
    Je hebt helemaal gelijk Jan. Als je niet teveel centen uit wil geven en je zoekt een vlot en goed uitziend kant en klaar vliegtuig dan is de EFX een prima keus!
    Maarrrrrrr je voelt hem al aankomen;)
    Voor minder geld kun je een even snel of sneller en beter vliegend toestel krijgen. Je moet dan alleen ff bouwen (nou ja bouwen....in elkaar zetten), onderdelen bestellen en de looks zijn misschien wat minder.

Vriendelijke groet,

Rob

MrSat vindt dit leuk.
  2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Zo is het maar net Jan.
    De Waarheid als een koe.Ha ha ha ha
    Geloof me.......we hebben er eentje in de groep zitten die nog dik tevreden is met zijn stock Durafly EFX racer op 4S Lipo. ( de arme ziel )
    Die knaap heeft zijn Funjet helaas nog niet vliegklaar, maar moest eens weten.
    Ik vlieg zijn EFX racer morgen helemaal aan snot voorbij en zijn toestel zal last krijgen van mijn inhaal actie met de Funjet waarbij de nodige turbulentie zijn vliegpad zal verstoren.
    Ha ha ha ha ha
    Vr Gr E

3. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Is wel grappig: ligt de helft van modelvliegend Nederland hier in dit draadje te schokken "De EFX komt eraan! De EFX komt eraan!", is het de volgende week al van "De EFX trekt op niks! De EFX trekt op niks".

Commerciële massahysterie...

4. DutchRC

DutchRC Guest

Als ik het aantal posters in dit topic tel, lijkt 'massa' me een beetje overtrokken ;)

Daarvan afgezien heb ik dit topic gestart toen hij al beschikbaar was, dus 'komt er aan! komt er aan!'?
    En hoeveel mensen vinden hem niet wat? (ik neem aan dat je dat bedoeld met 'trekt op niks')

5. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Ik heb 'm niet, komt er bij mij ook niet in (vind het wel 'n mooi model)

Maar vind het wel grappig: voor de maidens is iedereen lovend: "dit wordt de max, geweldig, gaan met die banaan etc" en een week later: "staart slaat weg, vliegt niet zo geweldig, is te traag"

Niet kwaad bedoeld hoor ;)

6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Geen probleem toch kerel.
    Je mag altijd op een normale manier je mening ventileren hoor.
    Je hebt best wel gelijk dat veel piloten er lovend over waren en nog zijn.
    Met name op het RCGroups Forum in Amerika waren ze dolblij ermee.
    Het is voor een ieder wat hij ervan vind hoe het toestel vliegt en bevalt.
    Dat is deels een persoonlijke smaak en zal er ook aan bijdragen hoeveel vlieg-uren iemand achter de kiezen heeft en hoeveel verschillende andere toestellen die persoon heeft gevlogen in zijn hobby carriere.

Iemand die net een jaartje vliegt, is begonnen met een Multiplex Easy Star, daarna een wat vlottere kist heeft gevlogen en als 3e toestel deze Durafly EFX racer vliegt zal hoogstwaarschijnlijk veel contenter zijn als ik.
    Het gaat er uiteindelijk om dat de eigenaar van de EFX racer er blij mee is.

Weet zo effe niet wat jouw vliegervaring is, maar de EFX racer vliegt ansich best wel goed hoor.
    Alleen het gebrek aan Top-vermogen en waggelen bij meer wind stoorde mij.
    Ik heb mijn huidige EFX racer ook maar van de hand gedaan en er een 2e Multiplex Funjet bij gehaald.
    Daar ga ik een iets andere set up insteken want de Funjet is voor mij wel een heel bijzonder toestel.
    Geen waggel gedrag, ook niet met meer wind en je kunt er bijna alle Lipo packs in kwijt vanwege de grote ruimte.
    Heerlijk gewoon.
    Van een 2S 3000Mah tot aan een 6S Lipo pack.
    Dat gaat bij een EFX racer nimmer lukken.
    Vr Gr E

7. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    OK folks,

De stellingen van de anti-EFX mannen zijn nu wel duidelijk, genoeg zo. Er zijn snellere kisten, dat weet ik ook wel, en daar zijn andere draadjes voor.

Nu graag weer terug naar het thema, er zijn genoeg eigenaars die willen leren hoe je hem kunt verbeteren en misschien ga ik hem ook wel een keer oppeppen, voor dit moment vind ik het een heerlijk kistje. Het waggelen heb ik nog niet gezien, maar het is hier dan ook al wekenlang mooi weer, nauwelijks wind gehad.

Ik vlieg ook met een grote turbine kist, dat is allemaal een heleboel werk als je daarmee gaat vliegen, en die EFX is achterin bovenop de andere kisten gooien en lekker stressloos vliegen. Ik doe met die EFX dingen die ik nooit van mijn leven met een jet zou doen, dus voor mij is het een goede trainer voor de periodes dat ik niet met de jet kan vliegen.
    Het kan natuurlijk altijd harder, heb net dat filmpje gezien van die jet die 700+ km/u gaat, dat is niks voor mij, veels te hard, echt niet leuk meer. Maar ik ben ook geen 17 meer...

8. ron.sprenkels

ron.sprenkels

Lid geworden:
    9 feb 2014
    stukje klittenband (haakjes) op je lipo plakken. De binnenkant van het bandje dat in de romp zit haakt daar dan aan vast. Zit als een huis.

9. DutchRC

DutchRC Guest

Hallo people :)
    na een vluchtje of 30 met dit appraat, heb ik maar een review(tje) opgenomen:

Ben benieuwd of de EFX piloten zich er een beetje in kunnen vinden!
    Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe de review is, want volgende moeten uiteraard weer beter enzo hè :)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. DutchRC

DutchRC Guest

wow.. er zijn gewoon geen EFX piloten meer! :D

11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha..........vast wel.
    In elk geval nog een vliegmaatje die ik ken vliegt ermee.
    Zelf heb ik mijn beide EFX kisten van de hand gedaan.
    Was niet content over de snelheid en ook het waggel de waggel gedrag met ietwat wind erbij vond ik irritant gaan worden.
    Maar.......wens ik desalnietemin alle EFX piloten behouden vluchten toe.
    Vr Gr E

12. DutchRC

DutchRC Guest

Allright :) Kun je je in m'n review vinden dan? :)

13. Jan Weststrate

Jan Weststrate

Lid geworden:
    17 jul 2003
    Mooie review! Ik heb er ook een aantal vluchten mee gemaakt en ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Bij mij mag hij blijven.

Ik ga er deze motor in zetten, met een carbon bevestigingsplaatje.

NTM Prop Drive Series 35-36A 1800Kv / 875w

Dan is hij wat sneller en zwaarder, zodat de waggel wat minder is, las ik ergens op een ander forum.

Groeten,
    Jan

14. DutchRC

DutchRC Guest

Dank u :)

Hmmm en dat is wel interessant :) Die waggel zou ik ook wel vanaf willen...

mvg
    Roeland

15. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Jouw revieuw is wel oke en niets mis mee.
    Wat die waggel betreft denk ik je teleur te stellen dat het jou of andere piloten het NIET gaat lukken om die eruit te krijgen.
    Overigens is het opkrikken aan vermogen GEEN voorwaarde om een waggel uit een toestel te halen.
    Het is veelal de bouw waardoor het komt heb ik me laten vertellen.
    Ik heb een tijdje een Parkzone Mustang gehad.
    Fijn kistje met mooi vliegbeeld.
    Alleen ook last van die nare waggel de waggel.
    Met iets wind erbij zag het er al niet uit.
    Dus ik een lege kit versie gekocht.
    Daar een dikke 1450KV motor ingezet met 80A regelaar en 4S 2200mah Lipo.
    Daarmee probeerde ik de nare waggel te elimineren.
    Wat denk je?
    Boodt geen enkele soelaas!!
    Ondanks dat het toestel zwaarder was geworden dan de stock versie dus alleen daardoor al dmv meer massa beter tegen de wind zou kunnen en met veel meer vermogen in het voorronder bleef de waggel.
    Ben er dus maar mee opgehouden en hou het tegenwoordig op kistjes die geen last van waggel de waggel hebben.
    De Multiplex Funjet is daar een lichtend voorbeeld van.
    Vr Gr Erwin

16. DutchRC

DutchRC Guest

Okee.. In dat geval zou het leuk zijn om te weten wat die waggel veroorzaakt.. (ook met het oog op toekomstige eigen ontwerpen)
    De EFX is so-far m'n 2e toestel dat een waggel heeft.. De eerste was een eigenbouw wing, waarbij de motor-mount een beetje (een fractie) scheef zat..

17. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst PH-SAM

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Alhoewel ik het zelf nog niet gemerkt heb, wil ik wel eens een gyro op het rudder proberen, moet er eerst eentje van een heli af sleuren..

Ik zal ook nog es navragen aan een kennis met professionele (en model) achtergrond.

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heb me ooit eens laten vertellen op een open modelbouwdag op de Gingkelse heide door een wat oudere man die ook in het echt piloot was geweest dat het waggel de waggel gedrag voornamelijk voortkwam uit een combinatie van.
    En die combinatie was voornamelijk te wijten aan vlieggewicht van het toestel en de lengte van achterzijde vleugel naar kont van de romp van het toestel.
    Zijn relaas was dat vaak de Parkflyers een vrij kort of een te kort stuk hadden van achterste gedeelte vleugelrand tot aan de staart van het toestel en dat dat het waggel de waggel gedrag veroorzaakt.
    Ik heb een aantal verschillende toestellen en de ene is zo strak als een paling zelfs met winderig weer en de andere waggelt zelfs al bij windkracht 2.
    Wie het weet mag het zeggen.
    Vr Gr Erwin

19. taranis

taranis

Lid geworden:
    25 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Nou....dan zien ze het over de plas toch echt niet goed.
    Want met iets wind erbij waggelt het toestel als een malle.
    En dat zowel op 3S als op 4S lipo pack.
    Dus........

Deel Deze Pagina