Nieuwtjes

Van de site van Jaap (Savox, RC Junkies) Afgehaald:

Zien wij hier de nieuwe Robitronic Avid 2 waar al wel over gesproken is:

ToyFair_2009-22.jpg

Door ontwikkeling van de Serpent S400:

ToyFair_2009-515.jpg

Savox 1:10:

ToyFair_2009-70672.jpg

Laatst bewerkt:
Goeie ogen hebben jullie .... maar nét niet helemaal ;-)

De auto is schaal 1:12 en komt in electro- en nitro uitvoering. Het is geen Team Magic maar een ontwikkeling van een 'stand-alone' bedrijfje wat bij Savöx productie/marketing mogelijkheden zoekt..

Dat biedt uitkomst :) Wat ik mij nu alleen afvraag, daar weet jij misschien meer over. Heeft het wel veel nut om met een 1:12 toerwagen te komen terwijl die klasse juist niet meer wordt gereden en de 1:10 toerwagen en de 1:12 en 1:10 pan car juist de populaire klasses zijn.

Dat biedt uitkomst :) Wat ik mij nu alleen afvraag, daar weet jij misschien meer over. Heeft het wel veel nut om met een 1:12 toerwagen te komen terwijl die klasse juist niet meer wordt gereden en de 1:10 toerwagen en de 1:12 en 1:10 pan car juist de populaire klasses zijn.

Ik heb hem ook in mijn handen gehad op de Savöx stand, ik moet bekennen dat het een mooi stukkie kwaliteit en techniek is...

En alsof het populair is... tja wie kent de aziatische markt?

Ultime penlight lader

Als fotograaf heb ik een kleine 100 penligts in omloop in al mijn apparatuur.

Dus koop ik altijd de beste laders die daar voor zijn.

512304_LB_00_FB.EPS.jpg

van deze laders heb ik er nu 4 ruim een jaar in gebruik,
een soort spintec voor je penlight.

Je ziet wat er in gaat,
afslag per cel,
instelbare laadstroom.
Lekker compact apparaatje
voor AA en AAA

Ze zijn nu flink in prijs gezakt.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Oplader IPC-1L (Bestnr.: 512304)

Niet helemaal nieuw maar wel een nieuwe prijs!

Als fotograaf heb ik een kleine 100 penligts in omloop in al mijn apparatuur.

Dus koop ik altijd de beste laders die daar voor zijn.

512304_LB_00_FB.EPS.jpg

van deze laders heb ik er nu 4 ruim een jaar in gebruik,
een soort spintec voor je penlight.

Je ziet wat er in gaat,
afslag per cel,
instelbare laadstroom.
Lekker compact apparaatje
voor AA en AAA

Ze zijn nu flink in prijs gezakt.

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Oplader IPC-1L (Bestnr.: 512304)

Niet helemaal nieuw maar wel een nieuwe prijs!

Interessant dingetje idd voor die prijs :)

Interessant dingetje idd voor die prijs :)

ff Offtopic

Ik heb wat ervaring met deze "nieuwe" Conrad apparaten, pas er mee op.
In het verleden heb ik aardig wat AA cellen kapot gemaakt met dit soort laders.
Het beste resultaat wat ik nu heb is met een lader met koeling en regeling.
Sinds ik deze (onderstaande) heb doe ik al 3 jaar met een set AA accu's terwijl ik anders elk jaar nieuwe moest kopen.

http://www.vapextech.nl/batterijladers.htm

Als ik de bovenkant van de voeding zie lijkt het wel of je pinnen onderin de lader kan doen waardoor deze direct voeding krijgen???

groet,

Eric

Daar lijkt het wel op inderdaad. Scheelt een hoop draden.

Handig voor Robert die maakt er altijd een zooitje van ;)

Als ik de bovenkant van de voeding zie lijkt het wel of je pinnen onderin de lader kan doen waardoor deze direct voeding krijgen???

groet,

Eric

Klopt! Had al een paar meer foto's ervan gezien. Weet alleen niet meer waar. Onder de lader zitten contactpunten die in de voeding kunnen. Op deze foto's zie je ook alleen de draden naar de accu en die van een balancer. Wel weer mooi van MuchMore, maar ook vast weer mooie prijs. Ben benieuwd wat deze toevoegen ten opzichte van je tokkie wokkie laders Eric... ;)

Nu ook op REDRC met tekst en uitleg:

Shown for the first time at this weeks TITC race in Thailand are the latest charger and power supply offering from Much More. The new Cell Master Legend charger has the same advantages of the current Cell Master and Silent charger, meaning it will be able to charge super linear, just like what Cell master does, and be able to handle Ni-Mh and NiCd, just like the Silent charger does, as well as LiPo, LiFe and LiMn. The new Legend sports two ports up front, one for the built-in balancing port for LiPo, while the 2nd is used for the temperature probe (included) or as an I/O port for the separately available 40A discharger and Cell equalizing charging tray. Interacting with the chargers menu is now different also, with 2 keys (forward and backward) and a wheel, similar to that on your mouse, for changing the value up or down. The new Legend Power supply, pictured below the chargers, is essentially two 20A power supplies in one box and can be monitored by the built in LCD display. The box itself features 4 outputs on the back, 1 output on the front as well as 1 USB port on the right side.

Groet Robert

Back