Nieuwtjes

jep zou dom zijn. het blijkt namelijk nog wel eens te gebeuren.
Ik heb het gehad dat mijn sensor kabel stuk was en merkte niets.
Alleen met die nieuwe software leverd ie in de sensord only mode veel meer power.
Dan kijkt ie ook naar de vertiming van de motor en niet alleen bij de start wat de LRP TC en de speedpassion v1.1 doen.
zodra die over gaan op sensorloos zien ze de vertiming van de motor niet meer.
Tekin kan nog iets wat de meeste regelaars ook niet kunnen.
Je kunt de motor en de regelaar op 0 zetten en je rijd nog weg.
De andere regelaars kunnen dat niet. die hebben dan de vertiming in de motor nodig of ze moeten sensorloos rijden.

CC is momenteel bezig aan een sensored ESC. 'k Weet het uit een CC-mailing waarin ze testers zochten voor nieuwe producten. (Jammer genoeg was deze Sensored ESC enkel voor US-testpiloten).

EN uit mijn persoonlijke ervaring met de Castle link waat ik dat je de ESC daarmee kan updaten en afstellen, nét zoals je met de Tekin-software kan.
Het zou dus zeer gek moeten gaan als de nieuwe CC-esc dat niet zou kunnen.
Dus wat mij betreft: concurrentie voor Tekin ja. Ik weet wel niet of ze ook een soort dual-mode gaan voorzien zoals Tekin heeft. Als ze slim zijn, wél.

CC is momenteel bezig aan een sensored ESC. 'k Weet het uit een CC-mailing waarin ze testers zochten voor nieuwe producten. (Jammer genoeg was deze Sensored ESC enkel voor US-testpiloten).

EN uit mijn persoonlijke ervaring met de Castle link waat ik dat je de ESC daarmee kan updaten en afstellen, nét zoals je met de Tekin-software kan.
Het zou dus zeer gek moeten gaan als de nieuwe CC-esc dat niet zou kunnen.
Dus wat mij betreft: concurrentie voor Tekin ja. Ik weet wel niet of ze ook een soort dual-mode gaan voorzien zoals Tekin heeft. Als ze slim zijn, wél.

Ben benieuwd.

Eindelijk misschien concurentie als het ze lukt.

O Tekin heeft meer vertiming dan alleen die 30 graden boost. ben benieuwd of de nieuwe CC-esc dat ook krijcht.
Ik denk alleen dat op het moment het maximale is berijkt kwa wat de motoren aan kunnen.
Tekin waarschuwd er voor om niet boven de 55 graden te vertimen.
60 graden is echt de max. daarboven word de motor alleen maar warmer en gaat die niet harder.
De motoren kunnen het niet aan helaas.
ALs straks alle regelaars dit doen ben je afhankelijk van de motor om nog harder te gaan.

Voordeel van de regelaars die je fia de pc kunt instellen is, is dat je per baan je setup er op af kunt stellen.
Jammer dat alleen GM zo'n menu heeft wat bijna niet te volgen is en waarbij je alleen de plus vertiming kunt instellen. Is ondanks de grote hoeveelheid instelmogelijheden toch nog zeer beperkt. Tevens zeer onoverzichtelijk.

Dat ze alleen in Amerika testrijders zoeken is logies. dan hebben ze het makkelijkste feedback en kunnen ze makkelijker suport geven.

Ja leuk filmpje. alleen een hele duure rc auto.

citaat uit de CC-mailing
March 6, 2009

Help Needed!

We have a number of opportunities for our customers to help us develop the best products in RC.
...
Secret Projects Announcement -- OK, not much around here is a secret, but we can at least pretend.
...
We're also ready to release the new Mamba Max Pro 1/10th scale car ESC to beta car/buggy drivers. This unit is an incredible leap forward for the Mamba Max. The most obvious addition to the feature set is a sensor port that will allow users to run their sensored motors with the Mamba Max Pro. No, we haven't sold out. Racers wanted sensors and we've come up with a way to use the good points of sensors (there are a few) and then combine them with the dynamic timing that we've always used for our sensoreless mode in order to bring the absolute best of both worlds to the car guys. The new controller also features a high power switching BEC, a cooling fan, and operation up to 6S.
...

citaat uit de CC-mailing

jep net als tekin. de timing is dan ook mogelijk in sensord only mode.

2wd. de software is naar je onderweg.
moet kijken of het fia mijn server gaat of fia hotmail.
maar komt er aan.

ag ja TOP heeft het nu zelf ook al op internet gezet en vandaag of morgen komen de foto's online.
Hier is de nieuwe TOP Photon.
Dit is wel een design wat anders is dan andere.

Tokyo hobbies Optional Parts

O en dit is wat Josh er over zecht.
komt van RCtech.net

Yes, there will be a 5-cell chassis. So with using the standard chassis you will have options for forward/middle/back battery position with the 5-cell or 6-cell chassis.

A lot of work went into the plastics on the car. Honestly, this was a big worry of ours being our first project but so far everything has been great and I am extremely happy with the plastics that will come in the kit.

The ball cups are open on the top to allow for a 3mm wrench to access the ball studs. They are directional though so they can not pop down over the ball stud and bind the suspension (a problem especially with the front shocks on a foam tire car).

"Stealthy" is on the old TOP Racing decal sheets. I don't even know what it's from...lol...

Yes, the camber links do have a screw through the graphite like the 415 was but the reason was to give everyone a wide range of adjustment so we could really learn and do more than any other car out there. From the set-ups I have run with the car, you can use a M3 nut (locking or non) to hold the screw in place for easier RC adjustments. Keep in mind, a lot of this car is super low compared to other cars out there.

When you think about the towers - Normally you have a tower screwed to two seperate aluminum parts that are then fastened to the bulkheads. With this, we have the towers straight on the bulkheads (4 less screws and 2 less parts) so there is less chance of tweaking and tower movement. Also, with the sway bar mounts, it really makes the towers very strong and solid. I've worked on the car now for a few months and have never had a tower tweak the car.

As far as the Lipo weights, everyone has a preference. When you look at the club racers, if they have a few different packs it's expensive to buy or hard to make parts to stick to each pack to balance the car like you speak of. Also, you have to keep in mind that the Photon's motor vs. battery is only 17.75mm a part where most other cars out are 20-23mm. This means we can easily afford to use the lipo tray to balance the car and still have good balance. To show that this has worked correctly, the car has had slightly more markings from dragging the track on the outside (high speed corners at the end of the straight) but over all the markings (easy to see with foam) are very balanced and equal. The car does not drive tweaked and the traction left/right is very balanced. Also, with this we can use minimal weight to balance the car and then the remaining weight is placed down the center.

Beserco - Again - I am not in charge of press release or releases to the public. My job is as a driver and engineer so please don't assume that I have control over this area. When management at TOP is ready to release official information then they will do so but that is not my department. As far as the bulkheads, they are actually a lot shorter than you think. Again, with the style and shape of the car it really gives to a lot of misconceptions. When you can set it on a bench next to another car you get a whole new perspective on the car. If I remember right, the Mi3 also has 6mm bulkheads that were super stiff, long and heavy with a high CG and a really short center top deck. We made the top deck as long as possible and allowed for additional flex tuning at each end of the car which definatly changes the car with the adding or removing the standoffs, the weight is super low and the car is underweight in all forms of racing - as much as 100grams depending on rules and tires (foam/rubber) so again, drawing conclusions from a simple image does the car no justice as it really is a completely different car than anything out there. Yes, there are similarities but there is so much in the details that it's not just another copy of whatever....

had geen zin om het te vertalen maar lijkt mij niet nodig.
aantal van zijn andwoorden zijn reacties op eerder gestelde vragen in het forum maar volgens mij is het zo wel duidelijk wat hij te vertelen heeft.

ag ja TOP heeft het nu zelf ook al op internet gezet en vandaag of morgen komen de foto's online.
Hier is de nieuwe TOP Photon.
Dit is wel een design wat anders is dan andere.

De Combinatie van het design is wel iets anders als andere. Maar je ziet toch wel heel veel ideeën van andere auto's op deze auto zitten die weer wat verder uitgewerkt zijn. Maar ja welke heeft dat tegenwoordig niet.

Bij deze Photon hebben de bulkheads wel wat weg van de Mi3 variant alleen dan in iets meer delen. Dan voornamelijk hoe de shocktowers zijn gemonteerd. Draagarm ophanging zoals XRay deze kent. Servosaver ook wel zo als XRay deze geïntroduceerd heeft op de 007 toen volgens mij.

Maar ben benieuwd naar de echte foto's misschien ook naast een aantal andere chassis om te kijken hoe de vergelijking zo in. Ben ook benieuwd naar de prijs, kijken of ze hem nog steeds zo rond de prijs kunnen houden als de andere TOP was. Ook de prestaties en de kwaliteit ben ik wel benieuwd naar. De TOP die ik voor het eerst in mijn hand heb gehad, toen deze net wat bekender werd in Nederland, daar van vond ik de kwaliteit en passing toch wat tegen vallen.

De Combinatie van het design is wel iets anders als andere. Maar je ziet toch wel heel veel ideeën van andere auto's op deze auto zitten die weer wat verder uitgewerkt zijn. Maar ja welke heeft dat tegenwoordig niet.

Bij deze Photon hebben de bulkheads wel wat weg van de Mi3 variant alleen dan in iets meer delen. Dan voornamelijk hoe de shocktowers zijn gemonteerd. Draagarm ophanging zoals XRay deze kent. Servosaver ook wel zo als XRay deze geïntroduceerd heeft op de 007 toen volgens mij.

Maar ben benieuwd naar de echte foto's misschien ook naast een aantal andere chassis om te kijken hoe de vergelijking zo in. Ben ook benieuwd naar de prijs, kijken of ze hem nog steeds zo rond de prijs kunnen houden als de andere TOP was. Ook de prestaties en de kwaliteit ben ik wel benieuwd naar. De TOP die ik voor het eerst in mijn hand heb gehad, toen deze net wat bekender werd in Nederland, daar van vond ik de kwaliteit en passing toch wat tegen vallen.

Zoals ik eerder reeds riep is de basis van een TC wel redelijk uitontwikkeld. De bulkheads zijn wel iets conservatiever als de MI3-variant, maar zo te zien erg handig met diff-werkzaamheden. Qua passing was de eerste TOP Scythe een samenraapsel van diverse merken (Yokomo, HPI) en is deze auto 100% TOP. Volgens de directie zou de nieuwe Photon rond de prijs van de ARP moeten uitkomen (full options 339 Euro), dus 350-360 Euro zou mogelijk moeten zijn. Briljant vind ik persoonlijk de suspension-pin bevestiging in de hubs; hierdoor draai je nooit meer het kunstof dol. Ook de (xray-) diff caps zullen qua onderhoud zeker schelen.

We wachten op de eerste foto's!

groet,

Eric

de eerste was in kunstof.
tevens waren de assen anders dan de v2 assen
top heeft na de eerste auto veel updates uitgebracht om alles te verbeteren en dat is ze goed gelukt.
De auto was niet een design van hun zelf.
nu in allu en de kwallitijd is beter geworden bij de niewe top
merkte het al bij de nieuwe onderdelen die uitkwamen. deze zijn een stuk beter geworden.
de rij eigenschappen zijn zeer goed. denk dat deze ook goed zal rijden zo niet beter.

dat er dingen als xray op zit en op andere auto's is niet onder uit te komen.
Maar desondanks is het een heel eigen design. tevens waarom iets nieuws bedenken als er al iets goeds is. het is wel allemaal naar mijn mening verbeterd kwa instellingen.
de ophanging is zelfs zo gemaakt dat je hem op 2 maten kan gebruiken. bij xray kan dat niet.
de stuurservo heeft nog de optie in de breette.
zo zijn er meer ;euke dingen op de auto te vinden die anders zijn dan op andere auto's.

de bulkheads zijn in 2en om niet zoals wat bij de mi3 uit 1 stuk.
Dit is om meer flex te hebben net als het top dek.
dit is langer dan bij de mi3 en anders gemonteerd.
Het topdek is zo gemaakt dat de auto meer flex heeft.
Tevens is het zwaarte punt zeer laag.
En als we josh moeten geloven en dat doe ik, loopt de aandrijf lijn zeer soepel.

kan niet alles op het forum hier zetten van wat josh allemaal heeft besproken over de nieuwe auto maar denk dat het eerdere stuk wat ik pooste van hem wel genoeg zegt.

De Bulkheads op de Mi3 waren bij de eerste versie inderdaad erg dik en zwaar maar die van de Mi3.5 zijn al een stuk dunner en komen veel meer in de buurt zoals van deze nieuw TOP.

Op de Mi3 werken deze bulkheads erg makkelijk tijdens het werken aan de Diff's. Zo te zien zal het bij de TOP ook goed werken. Je moet alleen wel 2 schroeven meer los draaien ;) Bij de Mi3 heb je een klein beetje last van de stabi's als deze gemonteerd zijn dan heb je wat minder ruimte voor de snaar. Bij de TOP zal je wat meer last hebben rond de aandrijfassen omdat de stabi's er precies boven zitten. Toch wat lastiger om dan het diff uit de slots te krijgen.

Ook de reservoirs in het diff zijn goed bedacht. Ben alleen wel benieuwd hoe en of het werkt. Over het algemeen doe je toch niet heel veel vet in het diff om hem soepel te laten lopen.

Maar is zeker een TOP auto en als de prijs dan ook nog meezit. Kan het wel is een goede worden als ook nog de onderdelen goed te krijgen zijn. Heb op het moment geen idee waar je onderdelen kan krijgen voor dit merk.

Edit:
Misschien handig om voor dit Nieuwe chassis een Nieuw topic aan te maken. Kunnen we dit topic voor de nieuwe bewaren en in het nieuwe topic over dit nieuwe chassis praten. Dan houden we het in dit topic een beetje ontopic.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit de echte revolutie in deze auto:

2009316164448642.jpg

ik heb zelf al een paar weken zitten piekeren hoe je dat zou kunnen maken.
grease reservoirs in je diff.

40 tanden, eens bedenken of ik dat in mijn auto kan bouwen.

Back