Nieuwtjes

Ben bang van niet Alexander, dát is op dit moment nog alleen makkelijk bij de CRC, daarna bij de Corally. De rest is het gewoon moeilijker... Ben dus bij deze Serpent bang dat het 200mm wordt en verder niks...

Komt er geen 1:10 electro F-1 gebaseerd op de WGT?? De F-1 1:10 electro klasse is aan het boomen...

Waarom is de intresse in 1:10 4wd onroad electro helemaal weg bij Serpent ?

Ik geloof niet dat interesse in die 2 klasses, of welke klasse ook, weg is bij Serpent. Ik vermoed eerder dat het te ermee te maken heeft dat je met een relatief klein team niet alles tegelijk kan. Beter 6 projecten helemaal goed doen, dan 12 projecten half. My 2 cents. ;):cool:

Pieter? Ik denk dat je het over de WGT hebt? De vraag was namelijk of er GEEN F1 zou komen van Serpent op basis van de WGT... ;-)

Ja okee, maar geen F1 van Serpent neem ik aan? Althans niet 1/10 electro of weet jij weer eens meer dan de rest haha... ;-)

F1 is inderdaad ook weer aardig omhoog aan het klimmen, goede zaak. Dat zie ik graag!!!

Serpent 1/8 S8XX nitro buggy Coming Soon.
16456_1296823585160_1367480565_30868863_7138917_s.jpg

Groet,
Bart Loomans

Met 2 versnellingen. Wat voor snelheden zul je er mee halen op MACH?
Ziet er goed uit.

@Nismo, zover ik het goed zie, dan gebruiken jullie nog wel de “mechanische rem”, hoe is deze dan “elektronisch geschakeld” (via het 3de kanaal ofzo??, heb misschien een verwijzing naar een site waar het uitgelegen wordt??? bvd!!!)

Dit zijn prive projecten van rijders die brushless in brandstof 1/8 auto's bouwen.
Het is gezien ervaringen op RC-Tech absoluut nog geen exacte wetenschap, er gaat nog genoeg verkeerd, maar men is aan het "pionieren"....

als je de versnelling intact houdt heb je een mechanische rem nodig, omdat het vrijlooplager remmen over de motor onmogelijk maakt. snelheden zijn nog niet boven de huidige snelheden die met nitro motoren kunnen uitgekomen en als dat wel lukte, zat er geen acceleratie in, of fikte de regelaars en lipo's door.....
Ik heb begrepen dat een electro draaistroom motor (wat brushless motoren in feite zijn) het niet prettig vind om op een versnellingsbak aangesloten te zitten. Er treedt een soort vertraging op, wanneer de bak overschakelt, de motor moet ineens weer koppel gaan leveren, en schijnt hier moeite mee te hebben. Mar aan de andere kant heb je met de huidige techniek eigenlijk wel deze versnelling nodig om het de electro motor niet te zwaar te maken.... (mijn eigen conclusie uit wat ik gelezen heb)

Een 3e kanaal kun je mee laten lopen met een ander kanaal, op je zender (als je die optie hebt) kun je dat instellen....

Laatst bewerkt:
Back