Nieuwtjes

Mooi om te horen dat de MACH zo'n groot evenement gaat organiseren. Maakt me toch een beetje trots om MACH lid te zijn!

Voor zover ik weet is het 1:12 WK altijd op een andere layout dan de 1:10. Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Is de volledige baan geschikt voor 1:12?

PS: vergeet de EK-B 200mm niet, ook een mooi evenement.

Dat zal ook best wel gaan maar ben benieuwd hoe de 1s lipo's het uithouden op een 1/8 circuit. Een verkort circuit is bijna niet mogelijk. Dat hebben we vorig seizoen bij de ZAC wel gezien en dat was met 1/10.

Het zal in ieder geval gaaf worden dat is zeker. Ik zal zeker als toeschouwer aanwezig zijn :cool:

Laatst bewerkt:
1:12 is eigenlijk altijd op een speciaal daarvoor aangelegd circuit.
En op tapijt.

De enige uitzondering is Azië waar ze 1:12 ook op asfalt rijden.
Maar daar is het vaak mooi weer ;)

Laat het duidelijk zijn dat de 1:12 niet op de buitenbaan van de MACH gaan rijden.
Volgens mij gaan ze een mooie hal huren om daar een echte 1:12 baan neer te leggen.

Voor de 1:10 wordt er hopelijk wel iets gedaan aan de layout van de buitenbaan.
Naar mijn inziens is de baan nu te snel voor de Modified. Hara met 115kmh, hoe hard gaan ze in 2012?
Een chicane op het rechte stuk zou een oplossing kunnen zijn.

Ik wens de MACH veel succes en wijsheid toe.
Het zal een aardige job worden maar als het goed gebeurd natuurlijk een prachtige ervaring om een WK in eigen land te organiseren.

Wie gaan er (van de Nederlanders) in 2012 meedoen??

Niet om weer een welles nietus discussie aan te zwengelen. Echt puur uit nieuwschierigheid, wat is er mis om met 112 km/u over het rechte stuk te gaan? Het is niet voor niets modified. Het circuit leent zich er uitstekend voor.

1/8 nitro gaat nog een tandje harder en ik zie daar niemand problemen mee hebben.

Ze kunnen het inderdaad beter gewoon op het buitencircuit doen, zo`n hal huren etc. dat is toch nooit rendabel, dat haal je er nooit uit, dan moet er geld bij. Wordt het echt een prestige project, een show-off.

En op tapijt.

De enige uitzondering is Azië waar ze 1:12 ook op asfalt rijden.
Maar daar is het vaak mooi weer ;)

Laat het duidelijk zijn dat de 1:12 niet op de buitenbaan van de MACH gaan rijden.
Volgens mij gaan ze een mooie hal huren om daar een echte 1:12 baan neer te leggen.

Wellicht is de hal waar kees en hallewijn mee bezig zijn een optie voor de 1/12? Is iig binnen en ge-asfalteerd? Als de plannen doorgaan en het circuit is klaar dan hoef je niet veel meer te doen in 2012. Of zou dat toch te klein zijn?

Ze kunnen het inderdaad beter gewoon op het buitencircuit doen, zo`n hal huren etc. dat is toch nooit rendabel, dat haal je er nooit uit, dan moet er geld bij. Wordt het echt een prestige project, een show-off.
Kom op Roy niet zo negatief, er wordt echt wel wat verdiend hoor, mensen moeten eten en drinken ook zal de MACH een centje van het inschrijf geld ontvangen dus het zal echt wel goed komen.

En op tapijt.

Sorry Michael, maar dit is niet waar. De allereerste WK 1:12 ooit was op asfalt en er zijn sindsdien vele WKs op asfalt geweest en zeker niet alleen in Azië. Denk bijvoorbeeld aan de prachtige baan in Kissimmee in Florida waar Jilles in 2004 als 4e over de streep kwam.

Bij de MACH kan op zich ook prima 1:12 gereden worden als het "korte" circuit gebruikt wordt. Probleem in Nederland is echter dat de kans op regen een stukje hoger ligt en 1:12 in de regen eenvoudigweg niet gaat.

Klopt, en in 2008 was het op asfalt... Kunnen we nu weer terug naar de nieuwtjes en evt. voor het WK 2012 een apart topic aanmaken met zin en onzin???

Tenkjoe ;)

Nieuw World GT-chassis én een oval-auto (leuk voor de HFCC;-))van TOP Racing

TOPHobbyShow-4.jpg

Dit is de WGT-variant gebaseert op de Rebel 12, de 12th scale is overigens voor de kerst in Nederland; gefluisterd wordt een prijs onder de 200 Euro.

groet,

Eric

Nieuw World GT-chassis én een oval-auto (leuk voor de HFCC;-))van TOP Racing

TOPHobbyShow-4.jpg

Dit is de WGT-variant gebaseert op de Rebel 12, de 12th scale is overigens voor de kerst in Nederland; gefluisterd wordt een prijs onder de 200 Euro.

groet,

Eric
oei intresant dan eric:)
mischien dan toch weer 1.12 rijden:)

Sakura zero S

KITSAKURA_S.jpg

Van 3 racing

Gaat rond de 100$ kosten

bergen optie onderdelen zijn er voor.

Het is een Glas epoxy versie van de Sakura Zero,
dus sterker en meer flex (en een klein beetje zwaarder)

meer info fabrikant en optie onderdelen:

3Racing

Gaat rond de 100$ kosten

Het is een Glas epoxy versie van de Sakura Zero,
dus sterker en meer flex (en een klein beetje zwaarder)

Gaaf ding hoor Oscar, zeker die prijs is haast onmogelijk...

Trouwens, Glas is niet sterker dan carbonfiber, het is zwakker, wel is glas taaier (andere materiaal eigenschap)

Glas is torsieslapper omdat het slapper is en dus minder stijf als cf.

Laatst bewerkt:
Back